کد مطلب: ۷۲۰۳۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کرونا کارخانه‌ اپل در چین را تعطیل کرد

کرونا کارخانه‌ اپل در چین را تعطیل کرد

ویروس کرونا، کارخانه تولید گوشی‌های اپل چینی به نام ژنگژو فاکسکان را که حدود ۲۰۰ هزار کارگر دارد، تعطیل کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مقامات چینی یک منطقه در شهر ژنگژو، که محل استقرار بزرگترین کارخانه آیفون در جهان است، را تحت تدابیر سختگیرانه این کشور برای ویروس کرونا مسدود کردند. قرنطینه از روز چهارشنبه آغاز شده و قرار است به مدت هفت روز ادامه یابد.

به نقل از بی‌بی‌سی ، این حرکت ممکن است بر تولید آیفون ۱۴ جدید که در کارخانه فاکسکان در این شهر ساخته شده است، تأثیر بگذارد. مردم و مشاغل چینی همچنان با سیاست سفت و سخت رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، علیه کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

تعداد کارگران ژنگژو فاکسکان

یونیورسال ریزورت به دلیل موارد ابتلا به کرونا در پکن تعطیل می شود. روز چهارشنبه، مقامات محلی گفتند که قرنطینه منطقه اقتصادی فرودگاه ژنگژو فورا آغاز شده و در ظهر روز ۹ نوامبر به وقت محلی پایان خواهد یافت. بر اساس اطلاعیه رسمی در پلتفرم رسانه اجتماعی وی چت، خدمات حمل و نقل عمومی به حالت تعلیق درآمده و به مردم توصیه شده است که مدتی دورکار شوند.

ژنگژو، مرکز استان هنان در مرکز چین است و حدود ۱۰ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. طبق آمارها ۱۶۷ مورد عفونت محلی در هفت اخیر گزارش شده است. این قرنطینه در یک زمان کلیدی برای اپل، اندکی پس از عرضه آیفون ۱۴ و پیش از فصول خرید مهم کریسمس و سال نو قمری اتفاق می‌افتد.

کارخانه ژنگژو فاکسکان که حدود ۲۰۰ هزار کارگر دارد، اکثر گوشی های جدید اپل را تولید می‌کند. روز سه‌شنبه، فاکسکان گفت که پاداش‌های روزانه خود را در مرکز تولید پس از شکست کارگران در طول قرنطینه کووید، چهار برابر کرده است.

این شرکت اعلام کرد پاداش کارگران خط مونتاژ به ۴۰۰ یوان (۵۵٫۰۲ دلار؛ ۴۷٫۷۶ پوند) در روز افزایش می‌یابد. فاکسکان همچنین گفت که افرادی که بیش از ۲۵ روز در ماه در این کارخانه کار می‌کنند، حداکثر ۵۰۰۰ یوان پاداش دریافت می کنند که از ۱۵۰۰ یوان بیشتر است و کسانی که در ماه نوامبر حداکثر تلاش خود را انجام دهند، (بدون اینکه مرخصی بگیرند)، می‌توانند بیش از ۱۵ هزار یوان در ماه پاداش دریافت کنند.

هنوز آمار رسمی از تعداد افرادی که در این کارخانه به ویروس کرونا مبتلا شده اند ارائه نشده است. چهارشنبه گذشته، فاکسکان گفت که «تعداد کمی از کارمندان» در ژنگژو «تحت تأثیر همه‌گیری» قرار گرفته‌اند و «تدارکات مادی، آسایش روانی و بازخورد پاسخگو» در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر، کار پیشگیری از بیماری همه‌گیر در ژنگژو به طور پیوسته در حال پیشرفت است و تاثیر آن بر این گروه قابل کنترل است. چشم‌انداز عملیاتی برای این سه ماهه بدون تغییر باقی می ماند.

کارگران از تعطیلی کارخانه آیفون چین فرار می‌کنند

با این حال، فیلم‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی چین و توسط استفان مک‌دانل، خبرنگار بی‌بی‌سی چین به اشتراک گذاشته شده، نشان می‌دهد که ظاهرا از کارگران در حال فرار پیاده‌روی طولانی‌مدت به شهر خود فیلم گرفته شده است تا در وسایل نقلیه عمومی گرفتار نشوند.

یکی از کارگران ۲۲ ساله با نام مستعار شیا به فایننشال تایمز گفت که خوابگاه او و همکارانش شلوغ است. کارگران همچنین ادعا کردند که منطقه اطراف کارخانه برای روزها قفل شده است و کارگران مبتلا به کرونا قرنطینه شده و روزانه آزمایش می‌شوند تا بتوانند شیوع بیماری را مهار کنند.

روز یکشنبه فاکسکان گفت که دیگر کارگران این کارخانه را ملزم به خوردن وعده‌های غذایی در اتاق‌های خود نمی‌کند. همچنین این شرکت قرار است که با دولت محلی همکاری کند تا "خدمات بازگشت منظم نقطه به نقطه" را برای کارگرانی که می‌خواهند به خانه بروند، ارائه دهد.

مشخص نیست که کارگران چگونه می‌توانند پس از قفل شدن منطقه به خانه بازگردند. فاکسکان و اپل بلافاصله به درخواست بی‌بی‌سی برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

مشاغل چین تحت تاثیر کرونا

اوایل روز چهارشنبه، شرکت خودروسازی برقی چینی Nio تایید کرد که تولید دو کارخانه خود را در شهر هفی در شرق این کشور متوقف کرده است. این هفته این شرکت گزارش داد که بیش از ۱۰ هزار خودرو در ماه اکتبر تحویل داده است.

این ارقام نشان می‌دهد به دلیل چالش‌های عملیاتی در کارخانه‌های ما و همچنین نوسانات زنجیره تأمین به دلیل شرایط کووید-۱۹ در مناطق خاصی در چین، این ارقام محدود شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.