خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۵۲۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تلگرام پولی شد / خدمات رایگان تلگرام تمام می‌شود؟

تلگرام پولی شد / خدمات رایگان تلگرام تمام می‌شود؟

بنیان‌گذار تلگرام اعلام کرد که برای تامین هزینه‌های این سرویس، برخی از خدمات خود را از ماه دیگر برای کاربران پولی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنیان‌گذار پیام‌رسان تلگرام ، در کانال خود اعلام کرد کاربرانی که تلگرام پریمیوم را انتخاب کنند، از ظرفیت بالاتری برای چت و بارگذاری رسانه و فایل برخوردار خواهند بود.

او معتقد است که تنها راه برای تامین نیازهای طرفداران این سرویس و همزمان رایگان نگه داشتن قابلیتهای فعلی، گزینه پولی برای عرضه امکانات بیشتر است.

تلگرام به همراه سیگنال، پس از نگرانی‌های حریم خصوصی که کاربران واتساپ پیدا کردند، شاهد رشد شمار کاربرانشان بودند. تلگرام در حال حاضر ۵۰۰ میلیون کاربر ماهانه فعال دارد و در میان ۱۰ اپلیکیشن پردانلود در جهان است.

براساس گزارش رویترز، دورف گفت: اقدام برای عرضه نسخه اشتراک پولی، تضمین تامین مالی توسط خود کاربران این سرویس و نه تبلیغات کنندگان است. در واقع کاربرانی که پولی بابت تلگرام پرداخت نمی‌کنند، نه تنها افت تجربه استفاده را نخواهند داشت بلکه قادر خواهند بود از برخی از مزایای سرویس پولی مانند امکان مشاهده اسناد حجم بالا، رسانه و استیکرهای ارسال شده از سوی کاربران پریمیوم برخوردار شوند.

جزییات دقیق از قابلیت‌های سرویس پریمیوم در پست دورف مورد اشاره قرار نگرفت. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که قابلیت‌های تلگرام پریمیوم شامل بارگذاری فایلهای پرحجم‌تر، سرعت دانلود سریعتر، تبدیل صدا به متن، استیکرهای پریمیوم، قابلیت‌های مدیریت چت پیشرفته و عدم نمایش تبلیغات است.

قیمت سرویس اشتراکی تلگرام، بر مبنای تحلیل نسخه بتای این اپلیکیشن، چهار دلار و ۹۹ سنت در هر ماه گزارش شده‌است. اما باید دید در مناطق مختلف، قیمت رسمی چه خواهد بود.

منبع درآمد تلگرام تاکنون از کجا بود؟

سال گذشته بود که پیام‌رسان تلگرام نیز در نهایت برای تامین مالی هزینه سرور خود، به تامین مالی خارجی متوسل شد. این دریافت هزینه شامل دریافت بیش از یک میلیارد دلار در سال میلادی گذشته بوده‌است.

موسس و مدیر اجرایی تلگرام در پیامی تلگرامی خطاب به کاربران خود گفت بارها از وی پرسیدند که منبع درآمد شما از کجاست؟

او پاسخ داد: اغلب از جیبش خرج کرده‌است. اما از سال آینده ضمن ادامه رایگان بودن سرویس‌های فعلی، برخی قابلیت‌های جدید برای کسب‌وکارها و کاربران ویژه درست خواهد کرد که آن‌ها منبع درآمد جدید برای کمپانی خواهند شد. دوروف افزود برخی از قابلیت‌های جدید نیاز به منابع مالی دارند و هزینه آن توسط این نوع کاربران پرداخت خواهد شد.

تلگرام یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در دنیا است که هر ماه مرتبا بهبودها و قابلیت‌های جدید و اکثرا رایگان پیدا می‌کند. اما این پلتفرم به نظر می‌آید که تصمیم دارد از طریق قابلیت‌های انحصاری، به درآمدزایی از پلتفرم خود بپردازد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.