کد مطلب: ۶۵۱۲۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل اکانت توئیتر ثروتمندترین فرد جهان/ ماسک در توئیتر چه می‌نویسد؟

تحلیل اکانت توئیتر ثروتمندترین فرد جهان/ ماسک در توئیتر چه می‌نویسد؟

ایلان ماسک از سال ۲۰۱۰ عضو توئیتر است و پس از ۱۲ سال آن را خریداری کرد. در این گزارش حساب کاربری ثروتمند اول جهان را بررسی می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایلان ماسک که توئیتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید، از سال ۲۰۱۰ عضو این شبکه اجتماعی است. او در طول این مدت، ۱۲ هزار و ۵۰۰ توییت منتشر کرده است. کاربران توئیتر می‌توانند با استفاده از برخی ابزارها، بیشترین و برجسته‌ترین موضوعاتی را که درباره آنها نوشته‌اند ببینند. در تحلیل توییت‌های ماسک هم موضوعات مورد علاقه او مشخص شدند.

به نقل از الجزیره ، ایلان ماسک که ثروت ۲۷۰ میلیارد دلاری دارد، می‌گوید توئیتر ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به پایگاه و سنگری برای آزادی بیان دارد. او می‌گوید که از این ظرفیت استفاده می‌کند و توئیتر را به سمت آزادی بیان پیش می‌برد. ماسک در ماه ژوئن ۲۰۱۰ به توئیتر پیوست. از آن زمان به یک کاربر فعال توئیتر تبدیل شده است و ۸۴ میلیون فالوئر دارد.

روند خرید توئیتر

از ماه ژانویه امسال، او برای خرید بخشی از سهام توئیتر اقدام کرد و از ماه آوریل این اقدام نهایی شد. روز چهار آوریل ۹٫۲ درصد از سهام توئیتر به قیمت ۲٫۹ میلیارد دلار توسط ایلان ماسک خریداری شد.

پنجم آوریل توئیتر اعلام کرد که ماسک به هیات‌رئیسه آن می‌پیوندد. روز نهم آوریل، ماسک در توئیتر خود نوشت: مرگ توئیتر نزدیک است؟

دهم آوریل توئیتر اعلام کرد که ماسک نمی‌خواهد وارد هیات‌رئیسه شود. روز ۱۳ آوریل ایلان ماسک تلاش کرد صد درصد سهام توئیتر را به قیمت ۵۴٫۲ دلار به ازای هر سهم بخرد.

۱۵ آوریل توئیتر همچنان در تلاش بود که در مقابل پیشنهاد خرید مقاومت کند. ۲۱ آوریل خبر تامین ۴۶٫۵ میلیارد دلار برای خرید توئیتر شد.

در نهایت روز ۲۵ آوریل توئیتر تایید کرد که در ازای ۴۴ میلیارد دلار این پلتفرم را به ایلان ماسک می‌فروشد.

ماسک چه کسانی را دنبال می‌کند؟

ایلان ماسک ۱۱۴ حساب کاربری را فالو می‌کند که کمپانی‌های خودش از جمله اسپیس‌ایکس، نورالینک، تسلا، اوپن‌ای‌ال و بورینگ کمپانی در میان آنهاست.

دیگری گریمز، خواننده و مادر دو فرزند اوست. ایکس اَش اِی ۱۲ و اکسا دارک سایدیریل فرزندانی هستند که ماسک و گریمز به دنیا آورده‌اند.

او از ازدواج قبلی‌اش نیز پنج فرزند دارد. گریفین و خاویر که دو قلو هستند. دامیان، ساکسون و کای که سه قلو هستند.

ماسک همچنین کمدین و تولید کننده پادکست، جو روگان و رپر آمریکایی، کانیه وست را در کنار بسیاری از حساب‌های مربوط به ارز دیجیتال و هوش مصنوعی فالو می‌کند.

پرتکرارترین واژه‌ها در توئیتر ایلان ماسک

جای تعجب نیست که او عمدتا در توئیتر خود بیش از هر چیزی در مورد تسلا صحبت می‌کند. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ ماسک حدود دو هزار بار از تسلا نام برده است. تسلا کمپانی خودروسازی اوست که در سال ۲۰۰۳ بنیان گذاری شد.

پس از آن، کلمه اسپیس ایکس و خودرو پرکاربردترین کلمات در توییت‌های ایلان ماسک هستند. او همچنین از توئیتر خود برای اعلام وضعیت موشک‌ها از جمله نشستن فضاپیماهای فالکون و دراگون استفاده می‌کند.

ماسک، امیدوار است تا ۱۰ سال آینده این دو فضاپیما به انسان‌ها کمک کنند تا به مریخ بروند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.