کد مطلب: ۳۳۴۰۱۶

جریمه ۵۰۰ هزار روبلی گوگل به دلیل نقض قانون

جریمه 500 هزار روبلی گوگل به دلیل نقض قانون

سازمان نظارت بر فعالیت‌های مخابراتی روسیه، گوگل را به دلیل عدم رعایت قوانین نظام اطلاعات کشوری به پرداخت ۵۰۰ هزار روبل محکوم کرد.

سازمان نظارت بر فعالیت‌های مخابراتی روسیه، گوگل را به دلیل عدم رعایت قوانین نظام اطلاعات کشوری به پرداخت ۵۰۰ هزار روبل محکوم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از تاس؛ الکساندر ژاروف، مدیر سازمان نظارت بر فعالیت‌های مخابراتی روسیه، روسکوم نادزور، گفت: به دلیل عدم رعایت قوانین نظام اطلاعات کشوری روسیه توسط گوگل، این شرکت آمریکایی به پرداخت ۵۰۰ هزار روبل جریمه محکوم شده است.

او گفت: روسکوم نادزور همچنان بر نظارت بر فعالیت‌های گوگل و رعایت قوانین از سوی این شرکت ادامه خواهد داد.

ژاروف ادامه داد: دلیل اصلی جریمه گوگل، عدم اتصال به موقع این شرکت به نظام اطلاعات کشوری در روسیه و همچنین عدم رعایت فیلترینگ سایت‌ها در این کشور بوده است.

سازمان نظارت بر فعالیت‌های مخابراتی روسیه پیش‌تر گفته بود که بر اساس قوانین این کشور موتورهای جستجو ملزم شده بودند که سایت‌ها و منابع با اطلاعات غیرقانونی را از نتایج جستجوی خود حذف کنند. برای این منظور آنها باید به نظام اطلاعات کشوری روسیه وصل شده که در آن نام سایت‌های مشمول فیلترینگ آمده است.

روسکوم نادزور تاکید کرده بود که هر گونه امتناع از اتصال به سیستم اطلاعات کشوری با جریمه ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار روبلی مواجه خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.