کد مطلب: ۶۴۰۰۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رواج اپلیکیشن‌های حضور و غیاب آنلاین در دوران کرونا/ آشنایی با چند اپ

رواج اپلیکیشن‌های حضور و غیاب آنلاین در دوران کرونا/ آشنایی با چند اپ

همزمان با شیوع ویروس کرونا و گسترش دورکاری در میان کارمندان، اپلیکیشن‌های رواج یافتند که مدت زمان انجام فعالیت کارکنان را اندازه‌گیری و اصطلاحا ورود و خروج پرسنل را از راه دور ثبت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با پیش آمدن شرایطی مانند کرونا و تغییرات بنیادین در ساختار کسب‌وکارها، بسیاری از شرکت‌ها به مدل‌های جدید کاری مثل دورکاری یا استفاده از ساعت‌های شناور روی آوردند. این موضوع باعث شد اپلیکیشن‌های حضور و غیاب آنلاین به جای روش‌های سنتنی رواج یابند. در ادامه، با برخی از آنها آشنا می‌شوید.

نانو واچ

اپلیکیشن حضور و غیاب نانوواچ، با استفاده از تلفن همراه هوشمند شخصی پرسنل، ورود و خروج آنها را ثبت می‌کند. همچنین برای شرکت‌هایی که نیاز به دستگاه حضور و غیاب دارند، نانوواچ دارای چندین نوع سیستم با قابلیت‌های مختلف، مثل اثرانگشت و تشخیص چهره است.

برنامه نانو واچ به موقعیت جغرافیایی دقیق افراد جهت کنترل مسیر و محل‌های تردد، مجهز است.

اطلس

اپلیکیشن موبایل حضور و غیاب اطلس مانند دیگر اپلیکیشن‌های فعال در این حوزه، کار را برای کنترل تردد کارمندان توسط مدیران سازمان از طریق Notification آسان می‌کند.

مدیران سازمان درخواست‌های ثبت شده پرسنل، اطلاعات تردد و کارکرد کارمندان خود را به طور آنلاین در هر لحظه و مکان دریافت می‌کنند.

آنتایم

استفاده از این اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین، در وهله اول برای شرکت‌ها و مدیران رایگان است. کارکرد و ویژگی‌های این برنامه نیز به دیگر اپلیکیشن‌های حضور و غیاب شباهت دارد.

با این حال، یکی از مشکلاتی که کاربران درباره «آنتایم» به آن اشاره می‌کنند، غیرفعال شدن این اپلیکیشن در برخی از مواقع است. این مشکل می‌تواند باعث مشکلاتی برای کارمندان یک اداره شود. چرا که عدم ثبت دقیق ساعات کارکرد، ممکن است باعث کاهش دستمزد شود.

دسک تایم

دسک تایم، اپ دیگری در این حوزه است که در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS نصب می‌شود. می‌توان از این نرم‌افزار به صورت آفلاین هم استفاده کرده و با وصل شدن به اینترنت، آن را با فضای ابری همگام‌سازی کرد.

می‌توان در هر مکانی به این اپ دسترسی داشت. همچنین، عملکرد شرکت و دیگر داده‌های مورد نیاز را تحلیل کرد.

هاب استف (Hubstaff)

هاب استف یکی از پرطرفدارترین ابزارهای حضور و غیاب آنلاین در جهان است. به وسیله آن می‌توان تردد و حضور و غیاب پرسنل را مدیریت کرد. رابط کاربری این اپ، کاملا مشابه نسخه‌های ایرانی است و کارکردی یکسان دارد.

تنها تفاوت آن با دیگر اپلکلین‌ها این است که در هاب استف، می‌توان داده‌های جدیدی وارد و وقت خود را مدیریت کرد.

ممکن است کاربران با مقایسه اپ‌های مختلف حضور و غیاب، متوجه تفاوت‌ قابلیت‌های آن‌ها نشوند. مدیران باید پیش از انتخاب اپ‌ها، آن‌ها را در دستگاه هوشمند خود نصب کنند و مطمئن شوند که یک اپلیکیشن می‌تواند نیازهای آنها را برطرف کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.