کد مطلب: ۵۷۱۳۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حملات سایبری ادامه دارد / یک شرکت فعال در زمینه بلاکچین هک شد!

حملات سایبری ادامه دارد / یک شرکت فعال در زمینه بلاکچین هک شد!

این روزها حملات سایبری به شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز شرکت poly network مورد حمله هکرها قرار گرفت و حدود ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی این شرکت سرقت رفت. البته هکرها حدود ۲۵۰ میلیون دلار را برگرداندند و ادعا کردند علاقه‌ای به پول ندارند و باقی وجوه هم بازگردانده می‌شود.

امروز هم wu blockchain گزارش داده که dao marker مورد حمله هکرها قرار گرفته است. هنوز مقدار دقیق مبلغ سرقت شده مشخص نیست اما حساب‌هایی مرتبط با ارزهای usdt مورد حمله قرار گرفتند.

حساب توئیتری این شرکت امروز گفته هیچ کدام از فعالیت‌های شرکت متوقف نشده و امنیت برقرار است. کاربران همچنان می‌تواند از قراردادهای هوشمند و خدمات کیف پول استفاده کنند.

این شرکت یک نوع پلتفرم تامین مالی برای استارتاپ‌های حوزه بلاکچین است و برخی از کارشناسان عقیده دارند هک این شرکت هم از طریق قراردادهای هوشمند صورت گرفته است.

حمله‌های سایبری به موسسات و شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها نشان از یک ایراد امنیتی در برنامه‌نویسی برخی از این شرکت‌ها است.

شرکت‌هایی که از پلتفرم‌ها غیرمتمرکز استفاده می‌کنند ضعف‌هایی در بخش معاملات هوشمند و تبدیل توکن‌ها در بلاکجین‌های مختلف دارند.

جالب اینجاست که حتی اگر بتوانید دارایی دیجیتال را سرقت کنید، پولشویی و نقد کردن این نوع دارایی به دلیل شفافیت بلاکچین و تجزیه و تحلیل تک تک تراکنش‌ها توسط موسسات مالی تقریبا غیرممکن است و حالا مدیران موسسات مختلف رمزارزها اعلام کردند که جابه‌جایی رمزارزها را پیگیری می‌کنند و ارز دیجیتال تتر هم اعلام کرده ۳۳ میلیون دلار از دارایی‌های هکر poly network را بلوکه کرده است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.