کد مطلب: ۷۰۱۸۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توییتر با ایلان ماسک به توافق رسید؟

توییتر با ایلان ماسک به توافق رسید؟

سهام‌داران توییتر به تازگی به فروش ۴۴ میلیارد دلاری این پلتفرم به ایلان ماسک رای دادند؛ اما هنوز مشخص نیست که ایلان ماسک توییتر را می‌خرد یا نه.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که پروسه خرید توییتر توسط ایلان ماسک به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار به مشکل خورده کرده بود، اما به نظر می‌رسد که به تازگی سهام‌داران این شرکت به خرید توییتر توسط ماسک رای دادند.و

به گزارش بلومبرگ، در یک کنفرانس تلفنی کوتاه با سرمایه گذاران از دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو، سهامداران توییتر به توافق با ایلان ماسک برای خرید این شرکت به قیمت ۴۴ میلیارد دلار (۳۸ میلیارد پوند) رأی دادند.

در ماه آوریل(فروردین)، توییتر موافقت کرد که این شرکت را به ثروتمندترین فرد جهان، ایلان ماسک، بفروشد. اما ایلان ماسک به دلیل وجود درصد بالایی از ربات‌ها در این پلتفرم، اعلام کرد که دیگر تمایلی به خرید این شرکت ندارد. اما توییتر بر اینکه ایلان ماسک نمیتواند از این معامله عقب نشینی کند، همواره تاکید دارد و از ایلان ماسک شکایت کرد تا او را از راه قانونی مجبور به خرید توییتر کند.

با رای مثبت سهام‌داران توییتر به فروش توییتر نیز حالا به نظر می‌رسد که توییتر سعی خواهد کرد ایلان ماسک را مجبور به خرید این شرکت در دادگاه کند.

این دیدار پس از شهادت پیتر زاتکو، رئیس سابق امنیت توییتر در مقابل مجلس سنای آمریکا انجام شد.

چرا معامله ایلان ماسک و توییتر بهم خورد؟

پس از اینکه ماسک ادعا کرد تعداد حساب‌های کاربری فیک توییتر بیش از پنج درصد است و این شرکت اسناد کافی برای رد این موضوع ارائه نکرد؛ معامله خرید توییتر متوقف شد.

به عقیده مدیرعامل تسلا، حداقل ۱۰ درصد از کل اکانت‌های توییتر فیک و ‌جعلی است. همچنین، داده‌های شرکت شخص ثالث از جمله ابزار Botometer دانشگاه ایندیانا آمریکا این موضوع را تایید می‌کند. وکلای ایلان ماسک برای دستیابی به این آمار از نرم‌افزار Botometer استفاده کرده‌اند که توسط دانشگاه ایندیانا طراحی شده‌ است. بر اساس داده‌های منتشرشده توسط این نرم‌افزار، تعداد حساب‌های جعلی توییتر بسیار بیشتر از آمار رسمی است. از این رو، ماسک ادعا می‌کند که توییتر برای گمراه‌ کردن سرمایه‌گذاران، آمار واقعی تعداد کاربران جعلی پلتفرم خود را فاش نکرده‌ است. در آن سوی قضیه پلتفرم توییتر می‌گوید که کمتر از پنج درصد از کاربران فعال روزانه، (کسانی که قادر به مشاهده تبلیغات هستند) ربات هستند. همچنین، توییتر ادعا می‌کند که داده‌های Botometer قابل اعتماد نبوده چرا که این ابزار در گذشته حساب رسمی ایلان ماسک را به عنوان حساب جعلی شناسایی کرده بود.

ارزش توییتر در حال حاضر ۳۲ میلیارد دلار است که بسیار کمتر از پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ماسک است. اما توییتر یکی از دلایل شکایت خود از ایلان ماسک را کاهش ارزش و درآمد خود اعلام کرد. چرا که در سه ماهه دوم سال میلادی به دلیل حاشیه‌ها و صرف نظر کردن ایلان ماسک از خرید توییتر، درامدش کاهش یافته‌ است.

به عقیده کارشناسان رای امروز سهام‌داران می‌توانست به معنای پایان پیگیری قانونی توییتر باشد. اما سهامداران اکنون به این شرکت چراغ سبز نشان داده اند تا ماسک را در دادگاه پیگیری کند. این دو قرار است در ماه اکتبر(مهر) در مقابل دادگاه ایالتی دلاور با هم ملاقات کنند. در طول جلسه، قاضی تصمیم خواهد گرفت که آیا ایلان ماسک باید شرکت را بخرد یا خیر.

آخرین و مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.