کد مطلب: ۵۸۴۱۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دیجی‌کالا نظرات کاربران را سانسور می‌کند؟

دیجی‌کالا نظرات کاربران را سانسور می‌کند؟

به نظر می‌رسد دیجی کالا نظرات و تجربه منفی کاربران در استفاده از یک محصول را در وب سایت خود سانسور می‌کند که مشکلاتی را برای کاربران و این فروشگاه آنلاین ایجاد کرده است. آیا واقعا دیجی کالا نظرات منفی را به اشتراک نمی‌گذارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سانسور کردن نظرات کاربران دیجی‌کالا در فضای مجازی حاشیه‌ساز شده است. اما آیا واقعا دیجی‌کالا نظرات کاربران را سانسور می‌کند؟

کاربران در خرید آنلاین برای خرید ارزان‌ترین محصول تا گران‌ترین آن، قبل از هر فعالیتی، به‌ سراغ نظرات بقیه کاربران می‌روند. اگر با نظرات مثبتی رو به رو شوند اقدام به خرید کالا می‌کنند، ولی اگر با نظرات منفی مواجه شوند احتمالا بیخیال خرید آن محصول می‌شوند.

به تازگی کاربران فضای مجازی نسبت به عملکرد فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا در تایید و رد نظرات معترض هستند. این کاربران مدعی هستند که دیجی‌کالا فقط نظرات مثبت را تایید می‌کند.

اهمیت نظرات آنلاین کاربران

نشان ندادن انتقاد و تجربه منفی کاربران به یک محصول می‌تواند باعث گمراهی بسیاری افراد دیگر شود و با تکرار این موضوع در نهایت نه تنها کاربر، بلکه فروشگاه اینترنتی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به طور مثال یک کاربر اینستاگرام در یک ویدئو اینطور می‌گوید: «دیجی‌کالا نظرات منفی را تا حدود زیادی مثل تاریخ انقضا را سانسور می‌کند و ⁣به نظرم کالاهایی که مربوط به سلامتی و جان انسان‌ها هستن باید با نظارت بالا توسط فروشگاه‌ها عرضه بشن چون تعداد زیادی از مردم شاید به زبان انگلیسی کاملا مسلط نباشن و نتونن به راحتی از خواندن مواردی مثل تاریخ انقضای محصول بر بیان و وجود برچسب‌های تقلبی به زبان فارسی می‌تونه مردم رو به اشتباه بندازه.⁣»

بسیاری از کاربران دیگری هم نسبت به خدمات‌دهی دیجی‌کالا در چند وقت اخیر در کامنت‌های این پست اینستاگرامی انتقاد کردند.

یک خطا نباید تمام ارزشی را که یک سرویس خلق می‌کند زیرسوال ببرد

امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا به تجارت‌نیوز گفت: مخاطبان کافیست به صورت رندوم در دیجی‌کالا چند محصول را انتخاب کنند و نظرات مربوط به کالا را بخوانند تا مطمئن شوند دیجی کالا نظرات را سانسور نمی‌کند.

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی بر تایید یا رد نظرات وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: نظارت بر روی نظرات کاربران به صورت ترکیبی انسان و هوش مصنوعی انجام می‌شود. تقریبا ۷۵ درصد نظرات را هوش مصنوعی تایید یا رد می‌کند.

وی ادامه داد: روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار کامنت در دیجی‌کالا تایید یا رد می‌شود. در این میان قطعا نظرات منفی نیز وجود دارند، تا کاربران از این نظرات منفی استفاده کنند. چرا که بهترین منبع برای انتخاب یک محصول تجربه کاربران دیگر است.

مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا همچنین در مورد تاریخ انقضای محصولات بیان کرد: در دیجی‌کالا هزار فروشنده محصولات خود را می‌فروشند، به همین علت اگر تاریخ انقضای یک محصول گذشته باشد فقط همان یک محصول بوده و فروشنده موظف است محصول را پس بگیرد.

موسوی در آخر تاکید کرد: در حال حاضر ۹۶ درصد نظرات مردم در پلتفرم دیجی‌کالا تایید می‌شود که ۷۵ درصد آن به وسیله هوش مصنوعی صورت می‌گیرد؛ در این ۷۵ درصد ممکن است خطاهایی رخ دهد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دیجی کالا جز بهترین هاست من این خبر و رد نظرهای منفی رو قبول ندارم. دیجی کالا قابلیتهای بسیاری دارد واقعا عالی عمل میکنند. گاهی مرسوله ها با تاخیر تحویل داده میشود ولی نمره ۲۰ واقعا حق پرسنل و مدیریت محترم این مجموعه است‌. در دوران کرونا بیش از ۱۰۰۰ شغل ایجاد کردند. واقفا من از همه پرسنل دیجی کالا تشکر میکنم.

  • ناشناس

    اتفاق خنده دار: همین الان که این مطلب رو خوندم تبلیغ این فروشگاه در بخش آگهی این صفحه خودنمایی میکنه

  • ناشناس

    فروشندگان دیجی کالا جدیدا دارن سر مردم کلاه میذارن، اجناس رو اشتباه میفرستن، رنگ محصول رو عمدا اشتباه میفرستن، مثلا میخان زرنگی کنن
    ولی در کنار اینا سیستم مرجوع خوبه

  • ناشناس

    پارسال یک گوشی ال جی خریدم از دیجی کالا که بجای دو سال گارانتی فقط سه ماه گارانتی داشت و وقتی همین مسئله را در نظرم نوشتم ، نظرم رو رد کردند . همون اولین و اخرین خرید من از دیجی کالا شد

    • اشک ماه

      دوست عزیز گزینه ای هست بنام مرجوعی،
      بی جهت به خودت ظلم کردی
      انصاف خوب چیزیه

    • زاگرس

      دقیقا همینطوره.. و این به نفع دیجی کالاست که کاربرانی که اهل انتقاد هستن دیگه سرخورده بشن و نظر ندن. شما کالا رو بخر ولی برو نظر یک امتیازی و یک کلمه ای بده. اینطوری بهتره بنظرم. وقتی برا یه سایت وقت میذاری کامنت مینویسی و نظرت رد میشه، همون بهتر که آدم یه نظر یک کلمه ای و داغون بده که تایید بشه بره

  • رسول

    اینگونه نیست! دیجی کالا تمام نظرات را چه مثبت و چه منفی در بخش کامنتها قرار می‌دهد من خودم بارها انتقادات بسیاری از محصولات را دیده ام. دیجی کالا صادق است و این جو احتمالا مربوط به بدخواهان است.

    • ناشناس

      خیر شما سطحی میبینی برادر من
      بالای هزاربار نظرات منفی من که چیزی خاصیم نگفته بودم منتشر نشده

  • Amir

    تمام نظراتی که دیجی کالا رو زیر سوال ببره حذف میشه! رد خور نداره…
    حالا توی اون نظر منفی که داری مینویسی بگو دیجی خوبه و فروشنده بده، سریع تایید میشه! در صورتی که کار دیجی کالا نظارت هستش، که اونم نداره و نمیزاره زیر سوالشم ببری …

  • ناشناس

    هرکالا طبق یه جدول خاص فقط یه تعداد معین شده ای میشه براش نظر منفی ثبت کرد اونم هر نظری رو اجازه نمیده و بعضی از نظرها با توجه به متن نظر امکان داره منتشر نشه این جدول جوری برنامه ریزی شده که خود به خود کالاهایی که واقعا مشکل کیفیت دارن رو اجازه ثبت نظر منفیه بیشتری رو میده

  • ناشناس

    این یه تخلف هست و قابلیت پیگیری قضایی توسط مدعی العموم رو داره

    • زاگرس

      داداش کی میره پیگیری قضایی کنه؟ تو این مملکت دزدی میکنن، یک ماه پیگیری میکنی، یه روزه پرونده ش بسته میشه.

  • م.ج

    تاکنون چندین بار از دیجیکالا خرید کرده ام که بجای کالای اصلی کالای دیگری که همواره ارزانتر است ارسال گردیده است . اصولا در اینطور مواقع باید کالای اشتباهی مرجوع و ککالای اصلی ارسال شود . اما دیجی کالا این کار را نمیکند . کالا را مرجوع و پس از دو یا سه روز اصل پول شما را با یک کد تخفیف برمیگرداند تا شما دوباره ثبت سفارش و از کد تخفیف استفاده کنید . وقتی دوباره میخواهید همان کالا را ثبت کنید با افزایش قیمت مواجه میشوید این افزایش همیشه از میزان کد تخفیف بالاتر است. اینجاست که میفهمید چه کلکی به شما زده اند . این اتفاق در مورد کالاهایی میافتد که کالا توسط فروشندگان دیگر ارسال میشود .این اتفاق چندین بار برای من افتاده . اعتراض هم کرده ام اما بیفایده .

  • ناشناس

    قبلا نه ولی الان مثکه چند سالی هست سانسور می کنه، بدم سانسور می کنه چون عملا اگه مثبت باشه نظراتون پخش می کنن ولی اونهایی که ایراد دارن یا اصلا کالای متفاوت می فرستن یا هر بار زدی که خرید نکنند رد می شه نظرات! من خودم الان دیدم، من پای نظرات واقعا وقت می ذارم و کل روزم برای نوشتن نظرات رفت به دلیل اینکه خود دیجی کالا اطلاعات و عکس کافی نمی ده من راستش بیشتر تکیه ام تا الان روی نظرات بود ولی بعد به همین راحتی همه نظراتی که عملا تبلیغ براشون نبود رو رد کردن!!!!