خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۷۵۰۶۳

خودپردازهای بیت‌کوین، راهی برای مقابله با پولشویی

خودپردازهای بیت‌کوین، راهی برای مقابله با پولشویی

اپراتورهای خودپرداز بیت‌کوین در آمریکا به کمپین مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی رمزارزها پیوستند. هدف اصلی این پروژه تضیمن مشتری‌مداری و مقررات ضدپولشویی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اپراتورهای خودپرداز بیت‌کوین در آمریکا به کمپین مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی رمزارزها پیوستند.

شرکت‌های دیجیتال‌مینت و کوین‌سورس دو اپراتور معروف ATM بیت‌کوین در راستای سازکاری با استانداردهای صنعت ATM بیت‌کوین، اتحادیه همکاری سازگاری رمزارزها (CCC) را راه‌اندازی کردند.

این اتحادیه با حمایت شرکت‌های تحلیلی بلاکچین نظیر چین‌آنالیز و الیپتیک راه‌اندازی شده و ۱۵ عضو اولیه دارد. این اتحادیه در حال حاضر کسب‌وکارهای خدمات پولی و ارز دیجیتال، قانونگذاران، ناظران، نهادهای مالی و فعالان غیردولتی را به مشارکت در این پروژه تشویق می‌کند. هدف اصلی این پروژه تضیمن مشتری‌مداری (KYC) و مقررات ضدپولشویی (AML) است.

همانند ATMهای عادی، ATM بیت‌کوین یا همان BTM، کیوسکی است که به کاربران اجازه خرید و فروش بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را با استفاده از پول نقد یا کارت اعتباری می‌دهد. در حال حاضر بیش از ۴۲ هزار دستگاه BTM در ایالات متحده وجود دارد.

در ماه فوریه، کمیسیون تحقیقات و بازرسی ایالت نیوجرسی اعلام کرد که ۷۵ درصد از اپراتورهای BTM در این ایالت بدون نیاز به احراز هویت با شماره تلفن همراه تراکنش‌های لازم را انجام می‌دهند. سال گذشته، یک مدیر تحلیل بلاکچین شرکت سایفرتریس پیش‌بینی کرده بود که خودپردازهای بیت‌کوین در سراسر دنیا با مقررات سختگیرانه‌تری مواجه خواهند شد. در حال حاضر کانادا و آلمان نظارت بیشتری را بر عملکرد BTM‌ها اعمال کرده‌اند.

آخرین اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.