کد مطلب: ۵۸۴۴۵۲

دستبرد هکرها به ۶ هزار مشتری یک صرافی رمزارز

دستبرد هکرها به ۶ هزار مشتری یک صرافی رمزارز

بهره‌برداری از یک حفره احراز هویت چند عاملی، باعث دستبرد هکرها به حساب‌های حدود شش هزار مشتری کوین بیس و سرقت رمزارز از آنها شد.

به گزارش تجارت‌‌‌نیوز ، این صرافی رمزارز به بلیپینگ کامپیوتر اعلام کرد تیم امنیتی کوین بیس عملیات فیشینگ گسترده‌ای را در فاصله آوریل تا اوایل ماه مه سال ۲۰۲۱ مشاهده کردند که کاربرانش را هدف گرفته بود.

بعضی از کاربران ممکن است قربانی ایمیل‌های مخرب شده باشند و به هکرها دسترسی به نام کاربری و کلمات عبور را داده باشند. بدتر از همه، حتی کسانی که احراز هویت چند عاملی را فعال کرده بودند، به دلیل وجود حفره در سیستم این صرافی، در معرض خطر رخنه قرار گرفتند.

کوین بیس در اطلاعیه‌ای به مشتریانش خبر داد هکرها از آسیب‌پذیری در فرآیند بازیابی حساب از طریق پیامکی بهره‌برداری کرده‌اند. این آسیب‌پذیری به هکرها اجازه داد توکن دو مرحله‌ای را دریافت کنند که از طریق پیامک به شماره تلفن دارنده حساب ارسال می‌شود.

کوین بیس به کاربران توصیه کرد با یک کلید امنیتی در وب سایت کوین بیس و یک اپلیکیشن احراز هویت، از یک تایید دو مرحله‌ای استفاده کنند. احراز هویت پیامکی به عنوان آخرین گزینه قرار گرفته و به کاربران توصیه شده است حساب موبایل خود را برای حفاظت از خود در برابر کلاهبرداری‌های سیم سواپ یا کلاهبرداری پورت موبایل قفل کنند.

کوین بیس در اوت به ۱۲۵ هزار کاربر اطلاع داده بود تنظیمات دو مرحله‌ای خود را تغییر دهند و در آن زمان گفته بود این اطلاعیه به اشتباه ارسال شده و به دلیل هک شدن نبوده است.

بر اساس گزارش انگجت، کوین بیس به مشتریانش اعلام کرد به محض اطلاع از این حفره امنیتی، پروتکل‌های بازیابی حساب پیامکی را ترمیم کرده است. همچنین ضرر افرادی که رمزارز خود را بر اثر این آسیب‌پذیری از دست داده‌اند را جبران می‌کند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.