کد مطلب: ۵۶۸۲۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رانت عجیب برای تبلیغ راننده شدن / رانندگان درآمد میلیونی دارند؟

رانت عجیب برای تبلیغ راننده شدن / رانندگان درآمد میلیونی دارند؟

شرکت تپسی برای جذب راننده در فراخوانی اعلام کرده است که در این سرویس ثبت نام کنند تا بتوانند از سهمیه بنزین اختصاصی استفاده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تاکسی اینترنتی تپسی با انتشار فراخوانی اعلام کرده است که افراد با ثبت نام در این سامانه می‌توانند از سهمیه بنزین اختصاصی به رانندگان بهره‌مند شوند.

نحوه تخصیص سوخت به رانندگان تاکسی اینترنتی

تخصیص دادن سهمیه بنزین به همه رانندگان تاکسی مشکلاتی دارد. یکی از این مشکلات، این است که با افزایش روز افزون تعداد رانندگان برای استفاده از بنزین مسئولان تصمیم می‌گیرند تا این سهمیه را کاهش دهند. این‌گونه، با کم شدن سهمیه بنزین رانندگان، هزینه تاکسی‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از مشکلات این است که وقتی رانندگان برای شناخته شدن به عنوان راننده تاکسی از فیلتر مشخصی رد نشوند، همه وارد این حوزه می‌شوند، تعداد بسیار اندکی مسافر جابه‌جا می‌کنند و در نهایت به استفاده از بنزین می‌پردازند.

اما این سکه روی دیگری نیز دارد، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از هزینه‌های یالا این شغل در مقابل درآمد پایین آن گله‌مند هستند. هزینه‌های روزانه خودرو، فرسوده شدن خودرو در کنار مالیات، عوارض و سهم شرکت تاکسی اینترنتی باعث شده که رانندگان ناراضی باشند.

بنابراین وعده حقوق ۱۰ میلیون تومانی، سهمیه بنزین و مزایا شرکت تپسی خیلی واقعی به نظر نمی‌رسد.

اما برای رسیدگی به این موضوع نیز راه حلی وجود دارد. رضا الفت نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی به تجارت‌نیوز گفت: «طبق اعلام وزارت کشور، این ماه نیز مانند ماه‌های گذشته، سهمیه سوخت مالکان خودرو‌هایی مانند تاکسی‌های اینترنتی که به صورت اعتباری سهمیه خود را دریافت می‌کنند، بر اساس میزان پیمایش آن‌ها واریز شده است.»

2 1

سوخت اعتباری به چه کسانی می‌رسد؟

افرادی که سوخت آن‌ها به‌صورت اعتباری تخصیص می‌یابد، می‌توانند از اعتبار موجود در کارت بانکی خود برای سهمیه سوخت استفاده کنند و افرادی که سهمیه ثابت لیتراژی دریافت می‌کنند، شامل طرح استفاده از کارت بانکی برای سوخت‌گیری نمی‌شوند.

این سهمیه به یک کارت بانکی مشخص واریز نمی‌شود و در واقع این مسئله به‌ عنوان یک اعتبار بانکی در نظر گرفته شده و افراد مشمول با توجه به کد ملی خود می‌توانند با هر کارت بانکی متصل به شبکه بانکی، از این اعتبار استفاده کنند.

همچنین، تنها خودرو‌هایی که شامل تعدیل در سهمیه بنزین خود هستند، از این طریق اعتبار دریافت می‌کنند. این افراد شامل دارندگان خودرو‌های فعال در آژانس‌های مسافری، دارندگان خودرو‌های تاکسی‌های اینترنتی، جانبازان، آمبولانس‌های آرامستان‌ها و تاکسی‌های بین شهری هستند که بر اساس پیمایش، سهمیه بنزین دریافت می‌کنند و اطلاعات پیمایش آن‌ها توسط وزارت کشور به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    سلام شرکت تپسی و اسنپ اصلا به هزینه رانندگان توجهی ندارند لوازم یدکی بسیار گران هست و کرایه ها بسیار پایین میباشد انگار راننده مفت مسافر جابجا میکنند و از طرفی قوانین که به نفع مسافر هست و راننده هیچ حقی ندارد توضیح راننده برای یک شکایت با بله و خیر به اتمام میرسد خلاصه این شرکتها سود زیادی از طریق رانندگان کسب میکنند و به فکر راننده و درآمد این قشر زحمتکش نیستند از یه سفر۷۰هزار تومانی ۱۳هزار تومان کمسیون دریافت میکنند با این همه راننده باید کمسیون این شرکتها هم کاهش داده شود

  • مجید

    واقعا هزینه ها خیلی پاینه ما اجباری کار میکنیم

  • ناشناس

    به گفته خودتون ۱۰۰کیلومتر ۷لیتر مابه التفاوت میشه ۱۰۵۰۰تومن !ماهی ۶۰۰۰هزارکیلومتر پیمایش دارم میشه ۶۵۰۰۰۰هزار تومن،چرا۴۵۰۰۰۰هزارتومن واریز میکنید

  • ناشناس

    با سلام ،نمیدانم چرا شرکت تپسی اینهمه فراخوان میدهد ؟ زیرا تهران را نمیدانم اما در شهرستان یک پنجم اسنپ مسافر ندارد و کرایه های شهرستان نسبت به تهران فوق العاده پایین اما هزینه ها بیشتر نباشد کمتر نیست .من خودم گاه تا نیم ساعت منتظر مسافر میمانم در شرکت تپسی ،اما اسنپ در آن لحظه مسافر دارد ،در ساعات پیک هردو شرکت معطلی دارند ،اما در ساعات دیگر تپسی خیلی بیشتر بیکاری دارد تا اسنپ .پس دلیل اینهمه فراخوان تپسی برای چیست ؟ البته اینرا هم بگم اسنپ همه گونه ماشین و راننده بدون تحقیق در مورد سلامت سابقه و عدم سوپیشینه پذیرش میکند ،اما تپسی تا عدم سوپیشینه نیاید شما را رسما قبول نمیکند،شاید برای این سخت گرفتن حداقلی باعث کمی مسافر میباشد ! ! با تشکر رانند اینترنتی درمانده از خرج و دخل این شغل

  • ناشناس

    دروغ کنتور نداره هی بگید؟

  • ناشناس

    سلام دوستان عزیز بهترین کار برای مقابله با این حرام خورا همکاری نکردنه منم از برج ۱۰ پارسال ثبت نام کردم اسنپ باماشین کار کنم واقعا کرایه هاش خیلی پایین بود منم کار نکردم حالا یوقتا توگوشی چک میکنم کرایه هاشون رو تو هوای گرم اهواز که بدون کولر نمیشه مسافر زد کرایه ۸هزارتومنی برای مسافت تقریبا۱۰کیلومتری چکار میخوای بکنی
    اشتباه از خود راننده هاست که برای خودشون ارزش قائل نیستن

    • ناشناس

      من نمیدونم اینایی که بالا پیغام گذاشتن کرایه هاپایینه یعنی چی؟!!!مسیر 4تومنیو ۱۲تومن میگیرن کم پایینه،نبر حاجی نبر!مردمو تز همه طرف دارن میچاپن بخدا،اینا کین دیگه خدا؟!!!؟

  • علی

    سلام دوستان عزیز بهترین کار همکاری نکردنه که بفهمن کرایه هاشون واقعا پایینه اشتباه از خود راننده هاهم هست که بااین کرایه کار میکنه وبرای خودشون ارزش قائل نیستن

  • ناشناس

    سلام تا زمانیکه بیکاری فراگیره این شرکتها استثمار میکنن من اگر اوضاع کار قبلیم خوب بشه حاضر نیستم یک ثانیه برای این شرکتهای در پیتی کار کنم حیف که ایران قانون دامپینگ رعایت نمیشه وگرنه اینها یک روزه باید کاسه کوزشون را جمع کنن

  • ناشناس

    رانت ودزدی ازجیب مردم بردن کار خیلیا شده این روزاشده من امروز یه اسنپ میخاستم اولا حدود ۴۵ ‌‌دقیقه معطل کردن اونم باچند گوشی بعد هم اززمان برقرای ارتباط برا ی یمسیر۴کیلومتری از ۱۱هزار وپانصد شروع شد وتاوقتی که آمد ومنو برد به مقصد قیمت۱۸هزاروپانصدتومان گرفت مسیری که خداییش ۱۰خزارتومان هم کرایش نبود،بذاننده گفتم چرا گفت یعده تومرکز نشستند برای دل خودشون قیمت میدن!! تین مربوط به اسنپ شیراز امروز۱۸/۵/۱۴۰۰خوب رانت سیخی چن خوبه.

  • ناشناس

    راحت میشه روزی 500 به بالا درآمد داشت اما بعد از 2 الی 3 ماه باید شروع کنی برای ماشین هزینه کردن هم از قیمت ماشین میفته هم این که ماهی صافی بیشتر از 5 الی 7 تومن بیشتر نمیمونه به ویژه برای خودرو های بالا ی 5 سال کارکرد که فقط باید هزینه کنی تا کار نکنی متوجه نمیشید مگر این که روزی 200 به پایین کار کنید