کد مطلب: ۵۰۱۴۸۶

۶ ایده برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

6 ایده برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

اگر سرمایه اولیه در اختیار ندارید اما در عوض از روحیه‌ای تلاش‌گر، خلاق و پویا برخوردار هستید و به دنبال شغلی می‌باشید که به جای محدود کردن توانایی‌ها، جای رشد بیشتر داشته باشد، می‌توانید در مورد کسب و کارهای اینترنتی که در این مقاله معرفی می‌کنیم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در گذشته‌های نه چندان دور مردم سراسر دنیا یک شغل خوب، پر درآمد و امن را شغلی می‌دانستند که از صبح زود از منزل خارج شده و به مدت هشت ساعت و حتی بیشتر در محیط‌های کاری خشک و پر استرس حضور داشته باشند.

در آن زمان حتی تصور این که با آموزش و کسب مهارت (اغلب از راه دور) و حتی بدون داشتن مدارک تحصیلی رسمی بتوان در منزل به صورت غیر حضوری کسب درآمد کرد رخدادی بعید و ناممکن به نظر می‌رسید، اما امروزه شاهد هستیم با پیشرفت فناوری‌های مختلف این امر به قدری جا افتاده که زندگی بدون کسب و کار اینترنتی تقریبا غیر قابل تصور است و حیات بسیاری از مشاغل بزرگ دنیا به همین کسب و کارهای اینترتی وابسته است.

اگر سرمایه اولیه در اختیار ندارید اما در عوض از روحیه‌ای تلاش‌گر، خلاق و پویا برخوردار هستید و به دنبال شغلی می‌باشید که به جای محدود کردن توانایی‌ها، جای رشد بیشتر داشته باشد و به شما پر و بال پرواز در دنیای هیجان و خلاقیت را بدهد می‌توانید در مورد کسب و کارهای اینترنتی که در ادامه معرفی می‌کنیم اطلاعات بیشتری کسب کنید:

1. نویسنده آزاد (فریلنس)

نویسندگی هنر و استعدادی است که با پرورش آن، فرصت‌های شغلی زیادی در دنیای مدرن برای شما فراهم می‌شود که به هیچ سرمایه اولیه نیاز ندارند.

جای تعجب نیست که نویسنده فریلنس به عنوان اولین گزینه در میان کسب و کارهای اینترنتی این لیست قرار بگیرد زیرا برای شروع کار تنها به مهارت در نوشتن، ذهنی فعال و روحیه ای خلاق نیاز است. به علاوه در حال حاضر که گرایش و اعتماد مردم به دنیای اینترنت و کسب و کارهای آنلاین افزایش یافته بازاریابی محتوا و نویسندگی آنلاین نیز طرفداران خودش را پیدا کرده است.

اگر فکر می‌کنید توانایی لازم برای این کار را دارید بهتر است برای شروع کار یک پروفایل مناسب در وب‌سایت‌های مرتبط ایجاد کرده، به دنبال خلق نمونه کار و یک وب‌سایت برای قرار دادن آن‌ها باشید تا مشتریان قبل از سفارش، با سبک نگارش و شخصیت شما آشنا شوند.

2. مشاور شبکه‌های اجتماعی

اگر به دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی علاقه زیادی داشته، بیشتر اوقات خود را در این محیط‌ها می‌گذرانید و از آن گذشته احساس می‌کنید از مهارت کافی در زمینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی، روحیه نویسندگی، خلاقیت و علاقه به اخبار و رویدادهای جدید در رسانه‌های اجتماعی برخوردار هستید شاید وقت آن رسیده از آن به عنوان فرصتی برای کسب درآمد از علایق خود بهره ببرید.

بسیاری از صاحبان مشاغل یا پیچیدگی‌های استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای برندسازی، تبلیغ برند و ایجاد طرفداران وفادار را درک نمی‌کنند یا حتی اصلا نمی‌دانند چگونه می‌توان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.

اینجاست که شما با ارائه مهارت‌های خود به عنوان مشاور رسانه‌های اجتماعی می‌توانید به گسترش و ماندگاری کسب و کارهای دیگر کمک کنید.

3. طراح وب

طراحی وب‌سایت یکی از مهارت‌های فوق‌العاده خلاقانه و جالب است که بسیاری از مردم و صاحبان مشاغل سعی می‌کنند خود را درگیر پیچیدگی‌های آن نکنند و در عوض این کار را به دست متخصصان و اصطلاحا اهلش بسپارند.

اگر با طراحی سایت آشنا هستید مشتریان بالقوه زیادی منتظر بهره بردن از مهارت و علاقه شما هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به کارآفرینان حوزه‌های مختلف و حتی توسعه دهندگان وب‌سایت اشاره کرد، بسیاری از این افراد اگرچه می‌توانند یک وب‌سایت نو خلق کنند اما ممکن است تجربه‌ای در طراحی آن نداشته باشند.

اگر به طراحی وب علاقه دارید اما آموزش رسمی و حرفه‌ای در این زمینه ندیده اید با کمی آموزش غیر رسمی، کسب تجربه و ایجاد نمونه کار می‌توانید به صورت رسمی وارد این حرفه شوید، در این شغل تجربه و نمونه کار حرف اول را می‌زند نه مدارک تحصیلی خاص.

4. طراح گرافیک

طراح گرافیک یکی دیگر از شغل‌های اینترنتی بدون سرمایه اولیه است که بیش از همه به عشق و علاقه، انگیزه، مهارت، توجه به جزئیات و خلاقیت نیاز دارد.

اگر در طراحی آرم، گرافیک شبکه‌های اجتماعی، بروشور، پوستر و موارد مشابه مهارت دارید مطمئن باشید شرکت‌ها و افراد مستقل زیادی هستند که به طور پیوسته متقاضی استفاده از هنر و مهارت شما می‌باشند. برای این منظور لازم است ابتدا آموزش‌های خود را کامل کرده و سپس نمونه کارهای مناسب برای نمایش مهارت و خلاقیت خود ایجاد کنید تا مشتریان با سبک کار شما بیشتر آشنا شوند.

5. مشاور سئو

بهینه‌سازی موتورهای جستجو که بیشتر به نام سئو شناخته شده شامل بهینه‌سازی صفحات وب، تبلیغات و موارد مشابه می‌باشد تا وب‌سایت مورد نظر توسط گوگل و موتورهای جستجوی دیگر رتبه‌بندی خوبی در نمایش داشته باشد و در وضعیت ایده‌آل قرار بگیرد.

اگر در این حوزه پیش‌زمینه خوبی دارید و جزو افرادی هستید که بیشتر زمان خود را در دنیای اینترنت می‌گذرانند مشاور سئو یک فرصت شغلی بالقوه مناسب برای شما می‌باشد به شرط آن که قبل از شروع از داشتن مهارت کافی در این زمینه اطمینان حاصل کنید.

6. توسعه دهنده اپلیکیشن

امروزه بیش از نیمی از ترافیک مربوط به وب‌سایت‌های مشهور دنیا بر دوش دستگاه‌های تلفن همراه است.

با توجه به اینکه اپلیکیشن‌ها از محبوبیت بیشتری نسبت به وب در موبایل برخوردار هستند در صورتی که در زمینه اپلیکیشن و چگونگی توسعه آن حرفی برای گفتن دارید می‌توانید به این حوزه به عنوان یک شغل آنلاین و منبع درآمد توجه داشته باشید.

برای این منظور می‌توانید برنامه‌های شخصی خودتان را تولید کرده یا از مشتریان سفارش ایجاد برنامه خاص دریافت کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.