کد مطلب: ۷۳۳۹۴۰

ربات مقاله نویس جایگزین کدام مشاغل است؟

ربات مقاله نویس جایگزین کدام مشاغل است؟

جدیدترین چت‌بات توانایی آن را دارد که به کمک هوش مصنوعی یک مقاله کامل را بنویسد. این مقاله در دانگشاه نمره کامل را از اساتید گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چت بات جدید شرکت اوپن آل با نام اختصاری چت جی‌پی‌تی توانست مقاله‌هایی را بنویسد که موجب شگفتی بسیاری از اساتید دانشگاه شد. این چت بات می‌تواند طی سال‌های آینده روزنامه‌نگاران، برنامه‌نویسان و استادان دانشگاه را بیکار کند. چرا که این چت بات توانسته است در کلاس‌های دانشگاه شرکت کند و نمره کامل را دریافت کند.

ChatGPT جدیدترین نسخه از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی GPT است. «دن گیلمور»، استاد روزنامه‌نگاری دانشگاه ایالتی آریزونا از این هوش مصنوعی خواسته بود که یکی از تکالیف دانشجویانش را انجام دهد و برای یکی از آشنایانش نامه‌ای بنویسد و به او توصیه‌هایی درباره امنیت و حریم خصوصی آنلاین داشته باشد.

در بخشی از مقاله‌ای که توسط ChatGPT نوشته شده، آمده است: «اگر از اعتبار یک وب‌سایت یا ایمیل اطمینان ندارید، می‌توانید با یک جستجوی سریع ببینید بقیه آن را به‌عنوان کلاهبرداری گزارش کرده‌اند یا خیر.» گیلمور می‌گوید اگر قرار بود این مقاله را بررسی کند، به آن نمره خوبی می‌داد. این استاد دانشگاه مدعی است که با این وضع، دانشگاهیان چالش‌های سختی در پیش خواهند داشت.

چت‌بات خطا نمی‌کند

شرکت OpenAI می‌گوید این هوش مصنوعی را با تمرکز روی راحتی استفاده ساخته است: «قالب دیالوگ‌ها به ChatGPT اجازه پاسخگویی به سؤالات متعاقب، اذعان به اشتباهات، به‌چالش‌کشیدن قواعد نادرست و رد درخواست‌های نامناسب را می‌دهد.»

این چت‌بات برخلاف محصول قبلی OpenAI به‌صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است تا بازخورد کاربران را دریافت کند. این شرکت امیدوار است که از این بازخوردها برای بهبود نسخه نهایی ChatGPT استفاده کند.

چت‌بات جدید OpenAI به‌خوبی می‌تواند خودش را کنترل کند و متوجه سؤالاتی شود که پاسخگویی به آن‌ها غیرممکن است. برای مثال، اگر از ChatGPT بپرسید که «در زمان ورود کلمب به آمریکا در سال 2015 چه اتفاقی افتاد؟»، این برنامه متوجه می‌شود که این سؤال اشتباه است و پاسخ آن غیرواقعی خواهد بود. نسخه‌های قبلی بدون آگاهی از ماهیت سؤال، پاسخ اشتباه به آن می‌دادند.

هوش مصنوعی ChatGPT با مجموعه بزرگی از متون اینترنتی آموزش داده شده است و همین مسئله انتقادهایی را درباره حق معنوی محتواها به‌وجود آورده. حتی ایلان ماسک که از بنیان‌گذاران OpenAI بود و بعداً از این شرکت خارج شد، اخیراً در توییتی گفته که این شرکت به پایگاه داده توییتر هم دسترسی داشته و البته حالا این دسترسی قطع شده است. ماسک از OpenAI خواسته تا تکلیف مسیر آینده این شرکت و برنامه آن‌ها برای درآمدزایی مشخص شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.