کد مطلب: ۴۹۹۱۶۲

اخبار فناوری و استارتاپی روز

رجیستری موبایل غیر حضوری می‌شود

رجیستری موبایل غیر حضوری می‌شود

غیرحضوری شدن رجیستری موبایل از دی ماه، سامسونگ و رونمایی از از 4 موبایل تاشو و آغاز به موقع تولید انبوه سری آیفون ۱۳ از مهم‌ترین اخبار فناوری روز است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ماه‌های اخیر موضوع رجیستری موبایل و تغییر قوانین مربوط به آن خبر ساز بوده است و حال «به ‌دنبال پیگیری گمرک برای غیرحضوری کردن روند رجیستری موبایل، از ابتدای دی‌ماه تمام فرایند حضوری ثبت گوشی در مبادی ورودی برای ثبت مشخصات در کمتر از یک دقیقه توسط بارکدخوان انجام می‌شود.»

زومیت در گزارشی با اشاره به این نکته افزوده است که معاون فنی گمرک چند روز پیش با ارسال نامه‌ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواستار غیر حضوری شدن رجیستری موبایل به‌دلیل شکل‌گیری تجمعات در مبادی ورودی به کشور و ایجاد زمینه برای خرید و فروش حق رجیستری شد. حال مهرداد جمال ارونقی خبر از ثبت غیر حضوری تلفن همراه از آغاز دی ماه داد.

کاهش درآمد زرین‌پال به علت اختلالات اینترنت

سایت استارتاپ 360، از کاهش شش درصد درآمد زرین‌پال به علت اختلالات اینترنت در ۴ هفته گذشته خبر داده است.

بر اساس این گزارش، مصطفی امیری با اشاره به این موضوع که میزان کیفیت اینترنت به همان اندازه قطعی اینترنت می‌تواند تاثیرگذار باشد، می‌گوید: «در ۴ هفته گذشته به علت افت کیفیت اینترنت ثبات سرویس‌دهنده در زرین‌پال در ایران ۹۸ درصد بوده است. به این صورت که پذیرندگان وب‌سایت در اتصال به زرین‌پال و روند پرداخت آنلاین به مشکل برخورد کرده‌اند.»

سامسونگ و رونمایی از از 4 موبایل تاشو

دیجیاتو از دنیای فناوری خبر داده است که احتمال رونمایی سامسونگ از چهار موبایل تاشو در سال ۲۰۲۱ وجود دارد.

بر اساس این گزارش، یک خبرگزاری کره‌ای در گزارش جدید خود مدعی شد سامسونگ چهار موبایل تاشو در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌کند که با گزارش‌های قبلی مبنی بر عرضه سه موبایل تاشو توسط این شرکت در تضاد است.

خبرگزاری یاد شده اشاره می‌کند که این چهار موبایل تاشو، دو مدل گلکسی زد فولد ۳ و دو مدل گلکسی زد فلیپ ۲ هستند و از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند.

تولید انبوه سری آیفون ۱۳ به موقع شروع می‌شود

دیجیاتو در گزارش دیگری نوشته است که به علت شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، اپل گوشی‌های سری آیفون ۱۲ را دیرتر از سال‌های گذشته معرفی و وارد بازار کرد. با این حال ظاهرا گوشی‌های سری آیفون ۱۳ با چنین موضوعی مواجه نمی‌شوند و به موقع از راه می‌رسند.

تحلیلگر معروف محصولات اپل، «مینگ-چی کو» به تازگی پیش‌بینی کرده تولید انبوه گوشی‌های سری آیفون ۱۳ مجهز به چیپ جدید اپل A15 مطابق برنامه‌ریزی‌هاd قبلی این کمپانی صورت می‌گیرد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سینا فرامرزیان

    آخ جان!
    ممنون از شما که اطلاع رسانی کردید.