کد مطلب: ۶۹۹۷۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد سریع یونیکورن‌ها در فرانسه/ پاریس بهترین شهر برای سرمایه‌گذاری

رشد سریع یونیکورن‌ها در فرانسه/ پاریس بهترین شهر برای سرمایه‌گذاری

اکوسیستم فناوری و کارآفرینی فرانسه یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اکوسیستم‌های استارتاپی در جهان است که توانسته این کشور را در دسته کشورهای پیشرو در فناوری اروپا قرار دهد. با این حال، مدیران شرکت‌های استارتاپی فرانسه معتقدند، برای رقابت با غول‌های فناوری اروپا، راه زیادی در پیش دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اکوسیستم فناوری و کارآفرینی فرانسه یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین اکوسیستم‌های استارتاپی در جهان است که توانسته این کشور را در دسته کشورهای پیشرو در فناوری اروپا قرار دهد. این اکوسیستم حدود ۱۸۳ میلیارد دلار ارزش دارد.

رشد ۱۰۷ درصدی در یک سال

بر اساس گزارش firsttimefounders، میزان سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در فرانسه، در سال ۲۰۲۱ با بیش از ۱۰۷ درصد رشد سالانه (بیش از ۱۱ میلیارد یورو)، به رکورد قابل توجهی دست یافت. این کشور در سال ۲۰۲۱ از نظر میزان سرمایه‌گذاران فناوری در رتبه هشتم جهانی قرار گرفت. با این وجود اروپا همچنان از ایالات متحده عقب است؛ زیرا بازارهای جهانی تحت سلطه استارتاپ‌های ایالات متحده هستند.

رشد سریع یونیکورن‌ها در فرانسه

در سال ۲۰۲۱ فرانسه با ۲۸ یونیکورن، از دو کشور سوئد و هلند پیشی گرفت. جالب است بدانید این کشور تا سه سال پیش تنها ۶ یونیکورن داشت. اما سرعت رشد آن ناگهان از بیشتر اکوسیستم‌های اروپایی پیشی گرفت . عوامل مختلفی در این رشد تاثیرگذار بوده‌اند که از مهم‌ترین آ‌ن‌ها می‌توان به علاقه روزافزون سرمایه‌گذاران خارجی، سیاست‌های ارائه شده برای حمایت از رشد و رقابت‌پذیری اکوسیستم و تغییراتی در استفاده از فناوری پس از همه‌گیری کرونا اشاره کرد.

پاریس؛ صدرنشین در رشد فناوری

در میان شهرهای فرانسه، پاریس همچنان از نظر رشد فناوری در صدر قرار دارد. این شهر، منطقه‌ای پویا برای سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر است. بیش از ۶۰ درصد دورهای تامین مالی ( سرمایه دریافتی از سرمایه‌گذاران خصوصی) و بیش از ۸۰ درصد کل بودجه جمع‌‌آوری شده (۹.۱ میلیارد یورو)، در اختیار استارتاپ‌های پاریس قرار دارند. گفتنی است دومین شهر فرانسه که بیشترین درآمد را در سال ۲۰۲۱ به دست آورد، شهر مون‌پلیه است. شرکت‌های استارتاپی این شهر توانستند با دریافت سرمایه از سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر، درآمد خود را به ۲۹۶ میلیون یورو برساند.

۲۰۲۱؛ بهترین سال تاریخ معاملاتی فرانسه

در سال ۲۰۲۱، حدود ۳۰۰ معامله در استارتاپ‌های فرانسه انجام شد که این معاملات در مجموع ۷.۵ میلیارد یورو ارزش داشتند. این اتفاق، سال ۲۰۲۱ را به بهترین سال تاریخ برای صادرات فناوری از این کشور تبدیل کرد.

با وجود این دستاوردها و آمارهای دلگرم کننده، مدیران شرکت‌های استارتاپی فرانسه معتقدند هنوز برای تبدیل شدن به شرکت‌هایی مثل Spotify، Ayden و Farftech که از غول‌های استارتاپی اروپا هستند، راه زیادی در پیش دارند و هنوز در توسعه اکوسیستم استارتاپی فرانسه به بلوغ کافی نرسیده اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.