کد مطلب: ۳۰۹۴۷۸

رشد ۱۱ درصدی درآمد پست در شش ماهه نخست امسال

رشد 11 درصدی درآمد پست در شش ماهه نخست امسال

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به رشد ۳۵ درصدی پست ویژه و ۲۴ درصدی پست سفارشی از افزایش درآمد ۱۱ درصدی در شش ماهه نخست امسال نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به رشد ۳۵ درصدی پست ویژه و ۲۴ درصدی پست سفارشی از افزایش درآمد ۱۱ درصدی در شش ماهه نخست امسال نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین نعمتی امروز در آستانه روز جهانی پست، با اشاره به حضور ۱۱ ماهه خود به عنوان مدیر عامل شرکت ملی پست ایران، اقدامات انجام‌شده در این حوزه را تشریح کرد.

وی به افزایش درآمد ۱۱ درصدی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته اشاره کرد و گفت: عوامل مختلفی در این افزایش نقش داشته است، مانند افزایش ترافیک برخی سرویس‌ها اما درمجموع ترافیک نسبت به قبل سربه‌سر بوده ولی این افزایش درآمد با شفاف‌سازی در این حوزه به دست آمده است.

مدیرعامل پست گفت: رشد سرویس سفارشی ۲۴ درصد، پست ویژه ۳۵ درصد و پست عادی نیز در شش ماهه نخست امسال به نسبت شش ماهه نخست سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است.

نعمتی به اصلاح ساختار و ساماندهی مدیریتی به عنوان یکی از اقدامات انجام‌شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: این برنامه با کمترین تنش‌ها و مشکلات در شرکت پست انجام شد و در این ساماندهی ۶۰ درصد از مدیران با نگاه تخصصی و بدون نگاه سیاسی تغییر کردند.

وی، تبدیل مناطق پستی تهران از هشت به شش منطقه را یکی از برنامه‌های اجراشده در حوزه اصلاح ساختار عنوان کرد و گفت: تمرکز مجدد مرکز مکانیزه و تقویت معاونت حوزه فناوری اطلاعات پست برای تامین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پست از دیگر اقدامات انجام‌شده در برنامه اصلاح ساختار پست است.

وی تقویت سرویس‌های نوین پستی و تجارت الکترونیکی را از اقدامات انجام‌شده در این حوزه بیان کرد و افزود: این اقدامات با هدف ارائه تمام خدمات پست به صورت هوشمند انجام شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه شرکت ملی پست در تمام ایران نقاط ایران دارای دسترسی و امکان دریافت بسته است، تصریح کرد: برای این منظور ۱۵ هزار نفر به صورت پاره‌وقت فعالیت می‌کنند و هم‌چنین ۱۲ هزارو ۸۰۰ نفر نیروی انسانی به‌صورت مستقیم، 3000 نفر نیروی شرکتی و 6000 نفر به‌صورت قراردادی در شرکت ملی پست در حال ارائه خدمت هستند.

وی در بخش دیگر از این گفت‌وگو به ۵۲ میلیون رکورد اماکن در طرح استانداردسازی آدرس‌ها «جی‌نف» اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۶ شهرکه ۶۰ درصد اماکن شهری را دربرمی‌گیرد، در آدرس‌های آن‌ها در پروژه جی‌نف به‌صورت یکپارچه استانداردسازی شده است.

نعمتی، نبود نقشه، مشکل نام‌گذاری و پلاک را از مشکلات اجرای این طرح بیان کرد و گفت: شرکت پست برای استاندارد کردن آدرس‌ها نیاز به این موارد دارد که اگر همکاری دستگاه‌های متولی در این حوزه‌ها مناسب باشد، طرح جی‌نف با سرعت بهتری انجام می‌شود.

وی به راه‌اندازی و توسعه درگاه «گیت وی» از طریق یک نرم‌افزار در حوزه تجارت الکترونیکی خبر داد و افزود: از طریق این درگاه در هر نقطه‌ای می‌تواند به خدمات پستی دسترسی داشت و از نقطه قبول مرسوله تا تجزیه و ارسال از طریق این درگاه انجام می‌شود.

رئیس هیات‌مدیره شرکت ملی پست ایران درباره ارسال مرسولات فرهنگی و مطبوعاتی نیز خاطر نشان کرد: این سرویس به‌دلیل مشکلاتی در گذشته، تعطیل شده بود اما با شفاف‌سازی و تعاملی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده، دوباره راه‌اندازی شده است و مرسولات فرهنگی با تخفیف ۱۲ تا ۳۰ درصدی ارسال می‌شود.

وی از ارسال محصولات موسیقی و فیلم به عنوان اقدام دیگر در این حوزه یاد کرد و افزود: با سرویس «پست نوا» محصولات اصلی، موسیقی و فیلم را در کمترین زمان از انتشار آن‌ها به دست علاقمندان می‌رسانیم که در این حوزه تا ۷۰ هزار نسخه نیز توزیع شده است که در تلاشیم تا آمار توزیع این محصولات را افزایش دهیم.

نعمتی، ارسال صنایع دستی و سوغات را از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه سرویس‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به قابلیت‌های نقاط مختلف کشور در حوزه صنایع دستی و سوغات، شرکت ملی پست، سازوکاری برای ارسال این محصولات در نظر گرفته است و هم‌اکنون نیز توزیع زعفران به وسیله این سرویس انجام می‌شود.

وی از برنامه پست برای ارسال صنایع دستی و سوغات در خارج از کشور خبر داد و افزود: با شرکت پست ترکیه و شرکت‌های خصوصی در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم این سرویس را در خارج از کشور نیز فعال کنیم و البته مشکلاتی در حوزه گمرک برای ارسال این مرسولات داریم که در حال پیگیری موضوع برای حل این مشکلات هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، به همکاری با برخی استارت‌آپ‌ها در حوزه پست نیز اشاره کرد و افزود: در این حوزه با استارت‌آپ‌هایی در شیراز و کرمانشاه برای پیک شهری همکاری داریم و برای کلان‌شهری مانند تهران نیز در برنامه داریم که بتوانیم با استارت‌آپ‌هایی که ظرفیت کاملی در این حوزه دارند، همکاری کنیم.

نعمتی، درباره برنامه پست برای حذف وزن‌کشی برای دریافت هزینه پستی نیز گفت: عوامل وزن و مسافت در تمام دنیا برای بسته‌های بستی اعمال می‌شود اما در بسته‌های کوچک با فراهم کردن جعبه‌های یک، دو، سه و پنج کیلویی هزینه را برمبنای میزان مسافت بسته محاسبه می‌کنند و شرکت پست نیز در آینده نزدیک ارسال مرسولات پستی را به همین شیوه طراحی و اجرا می‌کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.