کد مطلب: ۳۸۲۹۸۰

مرتضی نعیم‌آبادی، مدیر محصول اپلیکیشن «بپرس»:

رقابت با گوگل مطرح نیست / بیشترین سوالات مربوط به مسایل جنسی است

رقابت با گوگل مطرح نیست / بیشترین سوالات مربوط به مسایل جنسی است

طراحان یک اپلیکیشن ایرانی، برنامه‌ای برای هدایت سوالات کاربران گوگل ارائه کرده‌اند تا آن دسته از کاربران ایرانی را که از صحت و سقم جواب‌های گوگل مطمئن نیستند، به سوی این اپ بکشانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گذشته از کارکرد این نرم‌افزار به نظر می‌رسد کاربران این اپ افرادی باشند که اعتماد کافی برای طرح سوالشان در شبکه‌های اجتماعی یا متخصصان به صورت رو در رو را ندارند، به این علت که مدیر این اپلیکیشن می‌گوید بیشترین موضوع سوال مطرح شده در این اپ مربوط به مسائل جنسی بوده است.

مدیر اپلیکیشن «بپرس» می‌گوید: ما نمی‌توانیم هیچ وقت گوگل را حذف کنیم هیچ هدفی هم برای رقابت با گوگل نداریم اما برخی از سوالات به طور مثال ارتباط با سلامتی فرد دارد بنابراین شما می‌توانید جواب به سوالتان را از یک کارشناس مطمئن و متخصص بخواهید.

این اپ همچنین امکانی برای کسب درآمد متخصصان و کاربران را نیز تعریف کرده است.

مرتضی نعیم‌آبادی یکی از فاندرهای این استارتاپ می‌گوید که به دلیل تقاضا و طرح سوال کاربران در زمینه روانشناسی مسائل جنسی متخصصان بیشتری نسبت به دیگر حوزه‌ها در اختیار دارند.

او در گفتگو با تجارت‌نیوز، در این زمینه می‌گوید: بپرس یک پلت فرم دو طرفه است به این معنی که یک سمت این پلت فرم عده‌ای متخصص و مجرب هستند که در حوزه‌های مختلف از سینما تا حوزه کودک، روانشناسی و وکالت در جامعه فعال هستند. این افراد تعرفه خودشان را برای پاسخ دادن به هر سوال تعیین می‌کنند. به طور مثال در یک زمان مشخص متخصص تعیین می‌کند که برای پاسخ به هر سوال پنج هزار تومان دریافت می‌کند. این نرخ ممکن است در بازه زمانی دیگر تغییر کند.

او با اشاره به اینکه برای شروع کار از متخصصان می‌خواهیم که یک نرخ واحد هزار تومانی را تعیین کنند تا کاربران با سیستم آشنا شوند، اضافه می‌کند: حتی برای برخی از کاربران هنگام ورود اعتبار اولیه‌ای اختصاص می‌دهیم تا بتوانند چند سوال را به صورت رایگان بپرسند و جواب دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه سمت دیگر کاربرانی هستند که می‌توانند سوالات خود را در حوزه عمومی و تخصصی بپرسند، ادامه می‌دهد: بپرس دنبال جایگاهی در جامعه فارسی زبانان و برای افرادی است که برای پاسخ سوالی که در ذهنشان است به گوگل مراجعه می‌کنند اما اطمینانی از جواب‌هایی که دریافت می‌کنند، ندارند. این افراد خصوصا در زمینه‌های پزشکی و مشاوره‌های مختلف می‌توانند از طریق مبالغ اندکی که پرداخت می‌کنند، سوال خود را از متخصص بپرسند.

او اضافه می‎کند: اولین هدف ما این است که برای مخاطبان این امکان ایجاد شود سوالات تخصص خود را از متخصصان بپرسند و جواب خود را به صورت صدا و ودیو دریافت کند اما تاکید ما روی صدا است تا ترافیک کمتری از مخاطبان دریافت شود. مثلا فردی یک آزمایش خون داشته و می‌خواهد جواب آن را از زبان یک مختصص دریافت کند بدون اینکه مراجعه حضوری به مراکز آزمایشگاهی داشته باشد، می‌تواند این آزمایش را به متخصصان ما ارائه کند و جواب بگیرد.

او درباره اینکه درمواقعی که جواب به سوال قانع کننده نباشد چه راهکاری در نظر گرفته شده، می‌گوید: یک برنامه پشتیبانی در نظر گرفته شده بر این اساس که از سیستم نظرسنجی و امتیازدهی کاربر برای اطمینان از جواب صحیح استفاده می‌کنیم اگر موضوع قانع کننده نباشد، سیستم پشتیبانی با کاربر تماس گرفته و سعی بر حل مساله می‌کند.

او ادامه می‌دهد: کاربران از طریق نمادی به نام الماس استفاده می‌کنند، هر الماس معادل هزار تومان است. اگر سوالی که پرسیده شده کاربردی و جذاب باشد برای عموم نمایش داده می‌شود اما اطلاعات کاربری شخص محفوظ می‌ماند و عموم نمی‌توانند اطلاعات شخص را ببنید. اشخاصی که جواب را می‌بینند لازم نیست پنج هزار تومان پرداخت کنند یک کارت 500 تومانی که معادل یک سکه در اپلیکیشن بپرس است را برای دیدن جواب خریداری می‌کنند. از این مبلغ 100 تومان برای صاحب سوال در نظر گرفته می‌شود که اگر به مبالغ 10 تا 20 هزار تومان رسید آن فرد می‌تواند درخواست چک اوت کند تا مبلغ به حسابش واریز شود.

به گفته او سال گذشته که آنها در نمایشگاه شهر هوشمند مشهد مقام برتر کسب کردند بیشترین سوالات کاربران در حوزه روانشناسی مسائل جنسی بود. او اضافه می‌کند: به همین دلیل کارشناسانی که برای این بخش در نظر گرفته بودیم بیشتر بودند و پس از آن بیشترین تقاضای طرح سوال مربوط به بخش استارتاپ‌ها که فاندرهای استارتاپ‌های مختلف در آن حضور داشتند، بود.

او اشاره می‌کند که کاربران برای اطمینان از اینکه پاسخ به سوالشان را متخصص مربوطه جواب داده می‌توانند از روی فیلم‌هایی که پیش از این از متخصصان و افراد پاسخ‌دهنده تهیه کرده‌‌اند ویس جواب را تطبیق ‌دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.