کد مطلب: ۶۳۸۴۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرنوشت گوشی‌های ال‌جی چه شد؟

سرنوشت گوشی‌های ال‌جی چه شد؟

ال‌جی پس از سال‌ها تلاش برای رقابت در صنعت گوشی‌سازی بالاخره سال گذشته از این صنعت خارج شد. اما هنوز نوآوری‌های جدید مربوط به این صنعت در این کمپانی دیده می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت ال‌جی پس از سال‌ها تلاش برای رقابت با غول‌های گوشی‌سازی جهان مانند سامسونگ و اپل بالاخره در ماه آوریل ۲۰۲۱ دست از تلاش کشید و از بازار گوشی‌های هوشمند خداحافظی کرد.

ال‌جی آن زمان اعلام کرد که بازار گوشی هوشمند بیش از حد رقابتی شده و بهتر است این کمپانی بر دیگر حوزه‌ها تمرکز کند. از زمانی که ال‌جی بخش گوشی‌سازی خود را تعطیل کرد در وضعیت خوبی قرار گرفت. در واقع این تصمیم، گویا تصمیم درستی برای این بخش زیان‌بار بود.

با خروج ال‌جی از بازار گوشی‌سازی، حق انحصاری چندین اختراع برای این کمپانی باقی ماند که دیگر استفاده‌ای برای آن نداشت. حدود ۲۰ هزار حق انحصاری که مربوط به تکنولوژی ۴G و ۵G و دیگر فناوری‌های بی‌سیم است. تنها هزینه حفظ این حقوق انحصاری اختراع برای ال‌جی سالانه ۱۶ میلیون دلار است.

این مساله ال‌جی را به این فکر انداخت تا مجوز استفاده از این اختراعات را به برندهای گوشی‌های هوشمند بدهد یا آن‌ها را بفروشد. هر کمپانی گوشی‌سازی که مایل باشد از این اختراعات استفاده کند، می‌تواند آن را از ال‌جی بخرد. اما باید مزد کارکنان این کمپانی را که برای ساخت آن تلاش کرده‌اند، بدهد.

فولکس‌واگن مشتری ال‌جی شد

به نقل از digitaltrends ، برخی از اختراعاتی که اهمیت زیادی دارند در کمپانی ال‌جی باقی می‌مانند. در واقع ممکن است در بخش‌های دیگری از آنها استفاده کند. برخی از این اختراعات هم می‌توانند در قطعات خودرو کاربرد داشته باشند.

دلیل اصلی اینکه ال‌جی می‌خواهد مجوز استفاده از این اختراعات را به سایر کمپانی‌ها بدهد یا آنها را بفروشد این است که سال گذشته چندین کمپانی مانند خودروسازی فولکس‌واگن دقیقا بعد از تعطیلی بخش گوشی‌سازی ال‌جی برای خریداری این اختراعات به ال‌جی مراجعه کردند. اما باید دید که آیا این کمپانی‌ها هنوز هم علاقه‌ای به خریداری اختراعات ال‌جی دارند یا خیر؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.