کد مطلب: ۶۳۵۳۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرویس پرداخت اعتباری اسنپ جریمه دارد؟

سرویس پرداخت اعتباری اسنپ جریمه دارد؟

اسنپ مدتی است که سرویس پرداخت اعتباری راه‌اندازی کرده و به کاربران اجازه می‌دهد در طول ماه از خدمات مختلف استفاده کنند و پایان ماه هزینه خدمات دریافتی را پرداخت کنند. اما حالا کاربران می‌گویند اسنپ از کاربران جریمه دیرکرد دریافت می‌کند.

پبه گزارش تجارت‌نیوز ، سرویس جدیدی در اسنپ با نام « سرویس پرداخت اعتباری » اپلیکیشن اسنپ مدتی‌ است که در دسترس کاربران است. این سرویس این امکان را برای مسافران و مخاطبان فراهم کرد که با استفاده از این روش پرداخت، خدمات مورد نیاز را بلافاصله دریافت کنند و مبلغ آن را در پایان ماه بازگردانند.

با وجود این اما تعدادی از مخاطبان و مصرف‌کنندگان خدمات اسنپ، نسبت به جریمه‌ای که این شرکت برای تاخیر در باز پرداخت مبلغ در نظر می‌گیرد، گلایه‌مند هستند. آیا دریافت جریمه دیرکرد قانونی است؟

واکنش برخی از کاربران را در شبکه اجتماعی توییتر به جریمه دیرکرد اسنپ را در ادامه می‌خوانید.

«این اسنپ کجا با ما هماهنگ کرده که با پیشنهاد پرداخت اعتباری هزینه سفرها ما رو مدیون می‌کنه. بعداً اگر در سررسید آن اعتبار اسمی رو نپرداختیم، برای ما جریمه درنظر می‌گیرد؟ کجا با من توافق کردی که الان جریمه میزاری برام؟»

«من سرویس اعتباری اسنپ را فعال کردم و کلا تو یک ماه یه سرویس گرفتم ۲۳ هزار تومن. بعدم یادم رفت پرداخت کنم. امروز دیدم ۱۱۰۰ تومن دیرکرد خورده!»

«سرویس پرداخت اعتباری اسنپ هم بد نیس وقتی به تاریخ سررسید می‌رسیم یه اس‌ام‌اسی چیزی بده که یادمون بیاد بدهکاری رو. اما عمدا اینکارو نمیکنه که بعدش مهلت بگذره و جریمه دیرکرد بگیره.»

«اسنپ مدتیه سرویس اعتباری گذاشته. ‏حالا اگه چند روز از آخر ماه بگذره ‌و تسویه نکنی جریمه دیرکرد میگیره!»

شرط وجه‌التزام پرداخت به‌موقع در سرویس پرداخت اعتباری

پشتیبانی اسنپ در این باره توضیح داد:«جریمه تاخیر «وجه‌التزام پرداخت به‌موقع» است. به این معنی که جریمه برای سود نیست و برای ملزم شدن کاربر به پرداخت به‌موقع است. ‏به همین دلیل ما علاوه بر مهلت پنج روزه بعد از موعد سررسید؛ از روش‌های مختلف به کاربرها یادآوری می‌کنیم تا تسویه حساب‌شان را سروقت انجام بدهند و جریمه نشوند.»

شرط وجه‌التزام یا جریمه دیرکرد در قراردادهای بانکی و دریافت جریمه تأخیر از وام گیرندگانی که در سررسید معین، اقساط خود را نمی‌پردازند، یکی از روش‌های حل مشکل تأخیر بازپرداخت، در نظام بانکی کشور و ضمانت اجرایی تعهدات است.

براسای آمارهای اسنپ، در حال حاضر سرویس پرداخت اعتباری اسنپ برای بیش از یک و نیم میلیون نفر از کاربران این اپلیکیشن فعال است. کاربران با اعتبار مشخصی که در ایتدای ماه به آن‌ها تخصیص می‌دهند، می‌توانند از خدمات مختلف اسنپ استفاده و هزینه‌ آن را آخر همان ماه پرداخت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    بنده هم از اعتبار برای اسنپ فود استفاده کردم
    فروشنده لغو کرد. وجه به اعتبار من برنگشت
    پیام میومد اعتبار را تسویه کن
    منم جواب میدادم اختلاف حساب را رفع کن
    حالا میگه رفته تو کیف پولت
    از کیف پول هم که نمیشه لیست گرفت ببینم راست میگه یا نه
    حالا کلی جریمه ام کردن
    در حالی که مشکل از خودشون بوده

  • ناشناس

    سلام برنامه پرداخت اعتباری هزینه اسنپ یک نوع کلاه برداری از مردم نا آگاه است من از پرداخت اعتباری استفاده نکرده ام و همیشه هزینه اسنپ را مستقیما واریز کرده ام اما سیستم اعتباره اسنپ من را اجبارا ملزم به پرداخت مبلغی به عنوان جریمه کرده است . سیستم پرداخت اعتباره گزینه لغو ندارد و امکان غیر فعال کردن آن وجود ندارد. مسئولین قضایی باید اسنگ را مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

  • مخاطب

    سلام برنامه پرداخت اعتباری هزینه اسنپ یک نوع کلاه برداری از مردم نا آگاه است من از پرداخت اعتباری استفاده نکرده ام و همیشه هزینه اسنپ را مستقیما واریز کرده ام اما سیستم اعتباره اسنپ من را اجبارا ملزم به پرداخت مبلغی به عنوان جریمه کرده است . سیستم پرداخت اعتباره گزینه لغو ندارد و امکان غیر فعال کردن آن وجود ندارد. مسئولین قضایی باید اسنگ را مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

  • برهان

    سلام خسته نباشید من سوالی داشتم چرا اخه با پارس تک سوزی ک دارم کا» و میکنم خرج زن و بچه میدم چرا با این طرفه بالایی ک پرداخت میکنیم چرا سه ماه هستش ک سهمیه سوخت من پرداخت نمیشه من این مشکلم را به چه کسی بگم فقط نظر میگیرن با یک جواب علکی میفرستن دنبال نخود سیاه منتظرم ن میزارن اخرشم جواب کسیو – نمیدن چرا به کی باید مشکلم را بگم

  • پیام

    مگه چقده حسابتون؟

  • ناشناس

    من برای یکی اسنپ رفت و برگشت گرفتم طرف نقدی پرداخت کرده بود با این حال از اعتبار من هم استفاده شده ؟!دوبل حساب شده؟؟؟ بعد یه هفته متوجه شدم با پشتیبانی تماس گرفتم گفتند چون نقدی پرداخت شده مدرک نداری نمیشه کاری کرد

    • ناشناس

      دقیقا برای منم این اتفاق افتاد راننده با وجود اینکه نقدی دریافت کرد ولی زده پرداخت نشده منم نمیدونستم بعدا اسنپ sms بدهی داد کلیم پیگیری کردم گفتن باید همون موقع پیگیری میکردی در صورتی که من کف دستمو بو کردم؟؟

  • ناشناس

    خیلی زیاد شده نقدی بدی سریع راننده میزنه مسافر هزینه پرداخت نکرده یا از حسابتون کم میکنه یا مسدودتون میکنه اصلا نقدی ندید و سرویس پرداخت اصلا فعال نکنید

  • ناشناس

    منم ۱۱ اسفند یه سفر داشتم از اعتبدر کم شد ولی به راننده پرداخت نشد بعدا پیام اومد که کیف پول شارژ کنید کرایه راننده رو بدید بعدا اونی که ازتون کم شده برمیگردونیم اگر کرایشو ندید حسابتون مسدود میشه و ال و بل الان ۳ ماهه اندازه ۵۰ تومن زنگ میزنم که اون ۴۰ تومن رو برگردونن فقط میگن صبر کنید بررسی میشه

  • ناشناس

    من از اسنپ موتور استفاده کردم بعد که به مقصد رسیدم سریع اتمام سفر زد منم یه شماره کارت داد براش واریز کردم ولی مثل اینکه نزده پرداخت شده هم از اعتبارم کم شد هم براش واریز کردم الانم میگه باید پول اعتبار بدی وگرنه برخورد قانونی میشه

  • ناشناس

    واقعا که اسنپ داره چیکارمیکنه با مردم بیچاره، تپسی بگیرید بهتره به نظر هم چون ایمن است و صادق تره

  • اسماعیل

    اسنپ پی راننده رو فعال نمیکنن که بتونه لوازم قسطی بگیره در صورتی که تپسی تا سقف پانزده میلیون برای راننده هاش اعتبار خرید گذاشته باید به خاطر همین بی‌توجهی اسنپ و ارزش قائل نشدن برای راننده و اینکه تا به حال چندین بار درخواست فعال کردن اسنپ پی رو دادم ولی اصلا جوابی ندادن حتی ایمیل زدم در واتساپ پیام دادم باز خبری نشد از اسنپ برم و در تپسی فعالیت کنم