خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۱۷۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به راه‌اندازی سندباد/ تفاوت سندباد با اسنپ و تپسی چیست؟

واکنش‌ها به راه‌اندازی سندباد/ تفاوت سندباد با اسنپ و تپسی چیست؟

با خدماتی که قرار است سامانه جدید حمل‌ونقل سندباد ارائه دهد، برخی معتقدند که به‌زودی این اپلیکیشن رقیب جدی و حتی جایگزین برنامه‌هایی مثل اسنپ و تپسی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سامانه سندباد که تبلیغات آن در تلویزیون دیده می‌شود، جدید‌ترین اپلیکیشنی است که وارد حوزه تاکسی‌های اینترنتی شده است. به نظر می‌رسد سندباد تمام سرویس‌های جابه‌جایی و پرداختی را که اسنپ و تپسی دارند، با کمی تفاوت ارائه می‌دهد.

رانندگان سندباد بیمه می‌شوند؟

برخی از کاربران نسبت به راه‌اندازی این سامانه جدید واکنش‌های مثبتی داشته‌اند. زیرا به نظر می‌رسد مهم‌ترین تفاوتی که این سامانه با اسنپ و تپسی دارد بیمه کردن رانندگان است.

«از اینکه راننده‌ها رو بیمه میکنین خیلی خوبه… البته اگه تامین اجتماعی باشه.»

«اگه سند باد راننده ها را بیمه کنه من اول نفر ثبت نام خواهم کرد ودرد راننده را بفهمه دارن توی گرما و سرما زحمت میکشن.»

«همین بیمه تامین اجتماعی هم داره یه امتیازه باز بستگی داره شرایط گذاشته باشن با نه.»

بعضی از افراد هم معتقدند احتمالا سندباد برای بیمه کردن رانندگان شرایط بخصوصی را در نظر می‌گیرد: «اگه بخواد بیمه کنه شرط می‌ذاره مثلا میگه روزی باید ۱۰ تا سفر بری.»

«اینکه بالاخره متقاعد شدند برای جذب نیرو بیمه تامین اجتماعی هم‌ بکنند راننده را خیلی خوبه. ولی مطمئنا ساعت کاری منظم‌ و مستمر از راننده می‌خواهند. در درجه اول ابزار کار راننده باید یک خودرو کم هزینه و سرحال باشه که بتونه مثلا روزی هشت ساعت رانندگی کنه که اون هم نیاز به تعمیر و نگهداری با هزینه بالاتر از درآمد راننده داره.»

«باید نزدیک دویست ساعت در ماه کار کنید تا بیمه بشید!»

با وجود این، سندباد اعلام کرده است که رانندگان خود را بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای ثبت‌نام می‌کند. همچنین، سندباد در راستای حمایت از حقوق رانندگان و با آگاهی از نیازهای آن‌ها، بدون دریافت هزینه، رانندگان و خانواده‌شان را تحت پوشش بیمه ‌تامین اجتماعی قرار می‌دهد.

درخواست افزایش نرخ کرایه‌

تعدادی از رانندگان دیگر تاکسی‌های اینترنتی از سندباد درخواست دارند که کرایه‌های سامانه جدید با اسنپ و تپسی متفاوت باشد. چرا که در چند وقت اخیر بیشترین اعتراض رانندگان، به نرخ کرایه‌های این دو شرکت بود.

«تورا خدا مسؤلینی که می‌خوایی سندباد رو راه اندازی کنی. اگه واقعا کرایه هات مثل تپسی و اسنپ نباشه که با این گرونی‌ها و استهلاک بالا و قیمت‌های بیش از حد تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی خودرو واقعاً خرج ماشین آدم در نمیاد ممنونم.»

«اگه کرایه‌ها همین باشه، با این کرایه نمیشه خرج ماشین و درآورد چه برسه بتونیم پول بیمه بدیم.»

«خدا کنه کمیسیونش مثل اسنپ نباشه اسنپ خیلی بی رحمانه کمیسیون میگیره اگه سندباد با همون کرایه اسنپ باشه و کمیسیونش کمتر باشه و بیمه کنه خیلی خوب میشه. یا حداقل با آمدنش رقابت بیشتر میشه.»

«اگه قرار باشه با پایین اوردن کرایه ها سند باد رقیب اسنپ بشه .من که ترجیح میدم برم کارگری لااقل حقوق ثابت داری، بیمه هم میشی.»

با وجود تمام این‌ها، به این علت که هنوز اپلیکیشن این سامانه در دسترس عموم قرار نگرفته است و همچنین، ثبت‌نام رانندگان از ۱۷ فروردین آغاز می‌شود، تا آن زمان، دقیقا مشخص نیست که سامانه سندباد به چه‌صورت قرار است فعالیت کند. بنابراین باید منتظر شروع فعالیت رسمی این سامانه بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آیا تا به حال به این فکر کردید که جوان‌های این مملکت کردن پیک موتوری یا مسافر کش

  • ناشناس

    اره‌ولا

  • ناشناس

    درسته

  • ناشناس

    اسنپ قبلی بسیار با ندانم کاری ها و بی قانونی که بسیار از رانتدها ناراضی مثال وقتی مسافر از ما میخواهد وسیله‌ای یا بازی را ببریم و وقتی احترا ضع میکنیم که مسافر به نحوی مواد جابجا میکند و امتیاز پایین آورده که شما با مسافر بد برخورد کردید امید وارم سند باد قوانین خوب داشته باشد و خواهشن تاکسی و اسنپ جایگاه هرکدام مشخص و وقتی خوب باشد همه راضی

  • نوروزی

    سلام اگر سند باد اولش کرایه بالا بزنه بعدش پایین بیاره بخاطر مسافر ودلایل دیگر و فقط امید بخواد بده بیمه می کنم رانندها از تاکسی های اینترنتی بیرون بیان بعدش با سند باد کار کنند و بعد از مدتی مثل اسنپ تپسی بشه کمیسیون بالا و کرایه پایین بزنه همون اسنپ تپسی بهتره اولش بگه اینجوری بهتر میشه برای رانندها عزیزان سند باد اگه دل سوز رانندها هستی بیا جلو راننده زحمت کش اذیت نکنید وسلام

  • مهدی

    همشون دزدن باید ماهی ۱۹۰ ساعت کار کنی ۲۷ درصد کمیسیون میگیرن ۱۴۰۰۰۰۰هزار پول بیمه هستش هرچی کمتر کار کنی باید اضاف پول بیمه رو بدی اینا هم که مسافت هوایی حساب میکنن یعنی میانگین روزی بالای ۱۰ ساعت کار بدون تعطیلی میشه اگ همشون حساب کنی از بیمه ازاد هم رد میشه

  • ناشناس

    اگر سندباد می خواهد در اولین قدم خود موفق شود زیاداز راننده مایه نگذارد اول کمسیون خود را کمتر از اسنپ و تبسی بگیرد وبیمه تامین اجتماعی بگذارد چون قیمت سفرها را نمی تواند کمتریا بیستر لز اسنپ وتبسی بگیردباید در حد تعریف شده باشد چون قیمتها را کمسیون قیمت گذاری تعین می کندبعد سعی کند حداقل در سال یک جفت لاستیک و لنت بدهد باز هم کلی برای سند باد پول می ماند انگاه ببیند موفق می شود فقط سندباد می خواهی موفق باشی هوا رانندگان عزیز را داشته باشی من خودماسنپ کار میکردم ولی الان دیگر کار نمی کنم تا بعداز هفت سال یادش افتاد بچه ها بیمه اجتماعی کند آنهم از ترس سندباد انشااله موفق باشی ولی یادت باشه به هر روشی شده هوا بجه ها راننده داشته باشی حتما کمسیون کمتر از تبسی و اسنپ بگیری موفق باشی

  • قاسم

    سند باد می خواهی موفق باشی فقط به ففط هوا رانندگان عزیز را داشته باش کمسیون کم دادن لوازم یدکی حتی مقدار آن هم کم باشد خوب است کرایه را نمی توانی زیاد بزنی چون رقیب داری ولی کمسیون بچه ها را می توانی کم بزنی بیمه هم خیلی خوب است بچه ها بیمه تامین اجتماعی می شوندو من خودم برایتان کار می کنم فقط هوا بچه ها راننده داشته باش همین چون شما رقیب کهنه کار دارید موفق ی
    باشید

  • ناشناس

    من فقط زمانی فهمیدم راننده ها چی میکشن که خودم راننده شدم.از اون به بعد یه چیز اضافه هم به راننده ها میدم برا کرایه.خیلیا از مخارج راننده ها و ماشینشون بی خبرن.خبر ندارن که این شغل حتی بخور و نمیر هم نیست،نخور و بمیره.هزینه ی همه چیز رو حساب کنید اعم از برنج و مرغ و روغن.کرایه ها رو هم حساب کنید.پورسانتی که شرکتها از زحمات راننده ها کش میرن رو هم حساب کنید.

  • ناشناس

    سندباد یا آوید پیک فردا
    منحل شد و بیش از دویست نفر پرسنل بدون دریافت حقوق بیش از دوماه اخراج شدند.
    روز بیست و چهارم و بیست و پنجم تجمع اعتراضی در دفتر این شرکت با حضور بیش از صد نفر در هر روز برگزار شد. #تاکسی_اینترنتی