کد مطلب: ۵۲۷۵۳۶

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

هشدار جدی در خصوص بلوکه شدن رمزارزها / بلای بورس دامن‌گیر ارزهای دیجیتال می‌شود؟

هشدار جدی در خصوص بلوکه شدن رمزارزها / بلای بورس دامن‌گیر ارزهای دیجیتال می‌شود؟

این روزها همه جا حرف رمزارزها است، مانند فروردین ماه پارسال که همه بورس‌باز شده بودند. نگرانی عمده فعالان این است که بازار رمزارزها هم به سرنوشت بورس دچار شود. چنین اتفاقی چقدر محتمل است؟

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با احتمال ریزش ارزهای دیجیتال گفت: ریزش در بازارهای مالی یک احتمال نیست بلکه یک موضوع و واقعیت غیرقابل انکار است. اما اگر سرمایه‌گذار آموزش دیده باشد از ریزش بازار هم می‌تواند سود کسب کند.

این کارشناس با اشاره به ریزش قیمت طلا در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ گفت: هر بازاری همانطور که رشد می‌کند ممکن است روزی دچار روند نزولی شود، حتی امن‌ترین دارایی انسان‌ که طلا است در سال ۲۰۱۱ ریزش کرد و حدود ۱۰ سال طول کشید تا طلا به سقف قبلی خود برسد. ممکن است برای تمام بازارهای مالی این اتفاق رخ دهد و چند سالی تا شروع رشد دوباره زمان نیاز باشد.

این کارشناس در رابطه با بازار کریپتو گفت: چند روز پیش ارزش بازار کریپتو از بانکداری آمریکا هم بیشتر شد و می‌توان گفت بازارهایی که عمق زیادی دارند سرمایه‌گذاری را امن‌تر می‌کنند. عمق بازار کریپتو به حدود دو بیلیون دلار رسیده که رقم قابل توجهی است.

این کارشناس در رابطه با سود بازار کریپتو گفت: بازار کریپتو در افق بلندمدت و متناظر با بازارهای موازی سودی خوبی به سرمایه‌گذار می‌دهد و این بازار به دلیل همین سودها در دنیا جذاب شده و هر روز عمق بیشتری پیدا می‌کند. اما این نکته به این معنا نیست که کریپتوکارنسی ریزش ندارد.

او در رابطه با خطر بلوکه شدن پول فعالان بازار کریپتو به دلیل مخالفت دولت‌ها گفت: اگر فعالیت در بازار رمزارزها غیرقانونی شود دسترسی به پول سخت می‌شود اما فکر نمی‌کنم خطری پول سرمایه‌گذاران را تهدید کند. از طرفی اگر دولت به صرافی‌های فعال در این حوزه خدمات ندهد پول در خارج از کشور بلوکه می‌ماند و این موضوع می‌تواند به مراتب زیان بیشتری داشته باشد و فکر نمی‌کنم کسی از این دست تصمیمات نابخردانه بگیرد.

این کارشناس در پایان هشدار داد: اگر پول خود را روی صرافی‌ها نگه داریم احتمال بلوکه شدن پول وجود دارد و به همین دلیل توصیه می‌شود پولمان را در کیف پولی شخصی نگه‌داری کنیم.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه استارتاپ ایران بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این کارشناس کجا زندگی کرده که ۱۰ سال طول کشیده طلا به سقف قبلی خودش رسیده ؟ حتما منظورش ایران نیست

    • ناشناس

      منظورشون نمودار انس جهانی طلا هست نه طلا و سکه تو کشور ما.

  • ناشناس

    به نظر من سرمایه گذاران باید به صورت خیلی نامحسوس فعالیت خودشونو در حوزه رمز ارزهارو انجام بدن تا حساسیت ها کمتر بشه هر چه بیشتر این مطالب در بوق و کرنا بشه حساسیت دولت هم بیشتر میشه باید همه چی روال عادی خودشو طی کنه تا بتونیم از سود خوبی بهرمند بشیم دولت با این موضوع مشکل داره چون احساس می‌کنه با این کار بازار سرمایه داخلی در خطره ولی نمی‌دونن ک دنیای رمز ارز یعنی آینده اینا آینده رو نمی‌خوان ترقی مملکتو نمی‌خوان جیب پر پول خودشونو می‌خوان همش به دنبال این هستن ک چطور میشه این مردم از اینی ک هستن میشه بدبختترشون کرد

  • ناشناس

    کیف پول بلوکه نمیشه دوست عزیز درگاهای رمز ارز که شما بیت چنج میکنی مسدود میشه

  • ناشناس

    رمز ارز از داخل ساپورت نمیشه خوشبختانه واسه همین دست های پشت پرده در حال تلاش برای جلوگیری این موضوع هستن چون دسترسی ندارن و ناامیدن

  • ناشناس

    تمام دنیا موافق این موضوع هستن ولی نمی‌دونم چرا اینها مخالف این نوع فعالیت هستن با اینکه ب اقتصاد هم کمک می‌کنه شاید واسه اینه ک باعث میشه تورم کم سه و حساب کتاباشون غلط از آب در بیاد

    • ناشناس

      بله درست میگین اینا دنبال سرکیسه کردن مردم بودن و هستن

  • حسین

    این دولت فقط دنبال گرفتن سرمایه از مردمه،مثل بورس
    بنظرمن سرمایه گذاری در ارز دیجیتال خیلی بهتره چون دست دولتها کوتاهه از دخالت در آن

  • فری

    عجب نظر آبکی داد این کارشناس چی رو میخوان بلوکه کنند آقای همتی یه جوری گفت ارز از کشور خارج میشه انگار داره به مردم ارز میده و خارج می کنن حتی اگر درگاه های صرافی های اینترنتی رو هم ببندن از طریق OTC میشه رمزارز ها رو به ریال تبدیل کرد بنظر من همه این کارا کوتاه مدت هستش و بزودی دنیا بدنبال رمز ارز خواهد رفت چونکه نیاز امروزه و مطمئنا خیلی ها در کشور خودمون معامله اجناس با رمزارز رو بطور عمده شروع می کنند

  • مریم

    دولت احساس خطر شدید کرده، از فاز کنترل بر دارایی های مردم فاصله گرفته. اما خب چه میشه کرد، این بازار سر قباله ی دولت نیست که اختبار داری کنه واسش، مثل چیزای دیگه. اونکه باید بترسه و ترسیده دولته نه صاحبان رمز ارز.

  • ناشناس

    همش سر کاری هست خود ایران میلیاردها دلار روی رمز ارز سرمایه گذاری کرده مزارع استخراج درست کرده با عقل جور در نمیاد از بورس این چیزها خیلی بهتره من خودم ده تومن پارسال گرفتم تا حدودی هم استفاده کردم نهایتا این ده تومن صدقه سر همه

  • ناشناس

    سلام. من سال 98 بیست میلیون ارز تریوم خریده بودم. ولی متاسفانه سایتش بلوکه شد. کسی هست راهنمایی کنه.