کد مطلب: ۵۶۶۲۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آسیب طرح مجلس به ۵۰ درصد کسب‌وکارها / فیلترینگ چقدر جدی است؟

آسیب طرح مجلس به ۵۰ درصد کسب‌وکارها / فیلترینگ چقدر جدی است؟

مدیرعامل یکتانت معتقد است که اجرا شدن طرح مجلس برای محدود کردن فضای مجازی آسیب جدی به کسب‌وکارهای اینترنتی وارد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت در راستای تعهد به شفافیت بازار تبلیغات آنلاین، روز شنبه دو مرداد، گزارش سال ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد. امروز یکشنبه، سه مرداد ۱۴۰۰ نیز در این خصوص نشست خبری خود را به صورت مجازی برگزار کرد.

در بخش نخست این نشست، مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت به ارائه توضیحاتی در خصوص گزارش سالانه و وضعیت کنونی شرکت پرداختند.

در ادامه سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت در پاسخ به سوال تجارت‌نیوز درباره طرح مجلس برای ایجاد محدودیت در فضای مجازی گفت: «طرح صیانت از حقوق کاربران طرحی است که این مدت باعث اعتراض افراد زیادی از جمله کاربران فضای مجازی شده است و قطعا با اجرایی شدن این طرح به این شکلی که مطرح شده آسیب جدی‌ای به کسب و کارهای اینترنتی وارد شود.»

اما او معتقد است که چون هنوز جزییات این طرح و نحوه اجرای ان را نمی‌دانیم نمی‌توانیم درباره شرایط اعمال این موضوع اظهار نظر کنیم.

مومنی درباره نحوه اجرای این طرح ادامه داد: «فکر می‌کنم مانند طرح رمز یکبار مصرف که همه نگران کسب و کارها بودند باشد. در ابتدای اجرایی شدن آن طرح نیز همه ما احساس نگرانی می‌کردیم اما پس از اعمال آن در جریان کار قرار گرفتیم.»

جزییات صیانت از حقوق کاربران معلوم نیست

مدیرعامل یکتانت درباره تاثیر این طرح روی کسب و کارها گفت: «چون ما نمی‌دانیم که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی قرار است با چه جزییاتی اجرا شود. اگر با همین پیش فرض پیش برویم قطعا بیش از ۵۰ درصد کسب و کارها از رونق می‌افتد یا تعطیل می‌شوند. طبیعتا این موضوع روی یکتانت هم تاثیرگذار است.»

او در ادامه گفت: «اگر این طرح به‌گونه‌ای باشد که به کسب و کارها آسیبی وارد کند، طبیعتا مشکلات اقتصادی هم پیش می‌آید. حتی باعث تزریق ناامیدی به جامعه می‌شود. باید دید که طرح به چه صورت قابل اجرا است و امیدواریم که آسیب رسان نباشد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از فیلتر شکن استفاده میکنیم….مگه قبلا چطور کار میکردیم !!!!

    • ناشناس

      بااین طرح دیگه هیچ فیلتر شکنی کار نمی کنه

    • سیروس

      داداش گلم تو یکی از بند های این طرح اومده که استفاده از فیلتر شکن جرمه و حتی حبس هم داره بین ۶ ماه تا ۲ سال

  • ناشناس

    برنامه دراز مدت، تبدیل ایران به کره شمالی ست

  • ناشناس

    نماینده ها فقط همین معضل مردم هست برین خجالت بکشید برین دنبال این باشید که پول و بیت المال ما مردم رو دارین تو دیگر کشورها خرج میکنید مردم مملکت خودمان تو فقر و گرسنگی بسر میبرند

  • ناشناس

    انتظار کار عموم پسند رو از مجلس که نمیشه داشت تمام طرحهای اینا 5درصد ازجامعه رو راضی مبکنه 5درصد خودی ما 95درصدیها همیشه خسارت دیده هستیم و هیچ طرحی تا به امروز از اینا ندیدیم که منفعتی برای عامه مردم داشته باشه فقط خسارت!

  • ناشناس

    اینها نماینده مردم نیستن به گفته خودشون پایتخت 22درصد در انتخابات مجلس شرکت کرده پس نتیجه میگیریم اینها نماینده 5درصد از جامعه هستن!!

  • علیرضا

    این طرح صیانت از حقوق مردم نیست صیانت از حقوق مجلس هست که اغلب قوانین اش به ضرر مردم هستند

  • ناشناس

    طرح کشتن امید مردمه

  • ناشناس

    توقعی بیشتر از این از وکیل الدوله ها نیست

  • ?

    پا گذاشتند روی گلوی مردم و دارن خفه شون میکنن , ای داد ! ای فریاد ! بسه دیگه چقدر مردمو اذیت میکنین ؟ به کجا میخواین برسین ؟ هدفتون از اینهمه ظلم و بیداد چیه ؟ چرا به خودتون و آقازاده هاتون میرسه , تموم خوشیها و خوشگذرونیها توی ایران و خارج مال شماست ولی به مردم که میرسید چشم ندارین ببینین حتی یه روز آب خوش از گلوشون بره پایین !

  • ناشناس

    اونا که گفتن قراره کاربران احراز هویت بشن پس چی شد الان میگن فیلترینک.میگن تا وقتی هم اپلیکیشن ایرانی که معرفی بشه خوب جا نیوفته اینستا رو مسدود نمیکنن.کافیه اپلیکیشنی معرفی کنن ده نفرم از کل کشور توش نباشه اعلام میکنن سی میلیون کاربر داره همینم میشه بهونه ای واسشون تا فیلترینک کنن.مهراب قاسم خانی خوب چیزی گفت.گفت باید اسم این طرح رو بذارن صیانت از‌خودمون در برابر کابران فضای مجازی