کد مطلب: ۵۸۱۵۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ایده ایجاد بیت‌کوین ۱۰۰ سال پیش زده شد؟

ایده ایجاد بیت‌کوین ۱۰۰ سال پیش زده شد؟

در سال ۱۹۲۱ هنری فورد، صنعتگر آمریکایی و موسس کارخانه فورد موتور پیشنهاد کرد که ارزی بر اساس انرژی جایگزین سیستم پولی باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مخترع مشهور آمریکایی بیت‌کوین را ارزی با پشتیبانی انرژی در دوره بین‌ سلولی تعریف کرده است.

در سال ۱۹۲۱ هنری فورد، صنعتگر آمریکایی پیشنهاد کرد که ارزی بر اساس انرژی جایگزین سیستم پولی باشد. پیشنهاد هنری فورد با سیستم نقدینگی همتا به همتا که ساتوشی ناگاموتو در بیت‌کوین ارائه کرده است شباهت زیادی دارد.

بیت‌کوین به عنوان یک واحد انرژی

در چهارم دسامبر سال ۱۹۲۱ نیویورک تریبیون مقاله‌ای در رابطه با دیدگاه هنری فورد مبنی بر جایگزینی ارز انرژی به جای طلا منتشر کرد. به عقیده هنری فورد با این کار می‌توان تسلط بانک‌ها بر ثروت جهانی را از بین برد.

فورد قصد داشت بزرگترین نیروگاه جهان و یک سیستم ارزی جدید بر اساس واحدهای انرژی ایجاد کند.

«سیستمی که من مد نظر دارم مقدار مشخص از انرژی است که به معادل دلار محاسبه می‌شود. سیستم بانکی آنقدر بر سیستم پولی نفوذ کرده که ما اصلا نمی‌توانیم به سیستم دیگری فکر کنیم.»

اگرچه فورد هرگز نتوانست سیستم پولی خود را راه‌اندازی کند اما ظاهر بیت‌کوین ۱۰۰ سال بعد این ایده را عملی کرد. از سال ۲۰۰۹ حدود ۱۸ میلیون بیت‌کوین بیت‌کوین از طریق انرژی استخراج شده اما این فرایند استخراج انتقادات شدیدی به دلیل ضربه زدن به محیط زیست به دنبال داشته است.

فورد عقیده دارد کنترل اشخاص خاص بر سیستم پولی و طلا باعث سلطه می‌شود.

«طلا را می‌توان کنترل کرد و همین موضوع شروع خیلی از جنگ‌ها بوده. کنترل را بشکن و جنگ را متوقف کن»

فورد و حامیان بیت‌کوین عقیده دارند بخش زیادی از شمش‌های طلا در اختیار سیستم بانکی قرار دارد و کنترل پول باعث می‌شود دولت‌ها با چاپ پول تورم ایجاد کنند.

ساتوشی ناگاموتو هرگز اسمی از هنری فورد نبرده است اما برخی می‌گویند شاید او از هنری فورد و اظهارتش در رابطه با پولی با واحد انرژی الهام گرفته باشد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.