خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۴۸۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۳۵/ قدمی برای کاهش آلودگی جهان؟

ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۳۵/ قدمی برای کاهش آلودگی جهان؟

طبق قوانین جدید کالیفرنیا قرار شده که فروش خودروهای بنزینی در این شهر تا سال ۲۰۳۵، برای مقابله با آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی ممنوع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کالیفرنیا قرار است تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای جدید فقط بنزینی را ممنوع کند. این گامی تاریخی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

به نقل از بی‌ سی‌سی ، هدف از تعیین قوانین جدید این است که انگیزه خودروسازان را برای معرفی خودروهای برقی و بدون آلودگی بالاتر ببرد تا ورود ابن خودروها به بازار تسریع شود.

این امر پس از آن صورت گرفت که فرماندار گاوین نیوسام در سال ۲۰۲۰ هدفی را برای سرعت بخشیدن برای دور شدن از سوخت‌های فسیلی تعیین کرد.

به عقیده او این حرکت بسیار مهمی است. چرا که زیرا کالیفرنیا پرجمعیت‌ترین ایالت در ایالات متحده و یکی از بزرگترین شهرهای اقتصادی در جهان است.

بر اساس قوانین صادر شده توسط هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB)، ۳۵ درصد از وسایل نقلیه جدیدی که در این ایالت فروخته‌می‌شوند، باید تا سال ۲۰۲۶ الکتریکی، هیبریدی یا هیدروژنی باشند.

این مقررات برای ۶۸ درصد از فروش خودرو تا سال ۲۰۳۰ و ۱۰۰ درصد تا سال ۲۰۳۵ اعمال می‌شود.

تقاضا برای خودروهای بنزینی بیشتر از خودروهای الکترونیکی

این اعلامیه جدیدترین اقدام کالیفرنیا است. زیرا دولت فدرال ایالات متحده را برای تشدید قوانین در این حوزه مجبور می‌کند.

کالیفرنیا با بیش از ۳۹ میلیون نفر جمعیت، بزرگترین ایالت ایالات متحده از نظر جمعیت است. اگر این کشور مستقل بود، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی بود و از بریتانیا جلوتر بود.

جوزف مندلسون، مشاور ارشد در خودروساز برقی تسلا، گفت که طرح CARB به‌راحتی هم قابل دستیابی است. همچنین، راه را برای کالیفرنیا برای پیشروی در برق رسانی بخش‌های دیگر کارهای سبک در این حوزه را هموار می‌کند.

با وجود این، اتحادی برای نوآوری خودرو که شامل خودروسازان از جمله جنرال موتورز، فولکس واگن و تویوتا است، وجود دارد. این اتحاد می‌گوید که باید اقدامات بیشتری برای افزایش تقاضا خودروهای الکتریکی (EVs) در مقابل خودروهای بنزینی انجام شود. چرا که خودروهای بنزینی طرفداران زیادی در جهان دارند و جایگاه خود را حفظ کرده‌اند.

جان بوزلا، رئیس و مدیر اجرایی اتحاد گفت: «آنچه به CARB و دیگران گفته‌ایم این است که دریافت خودروهای برقی بیشتر در جاده‌ها باید همراه با سیاست‌های دیگری باشد که با هم در نهایت موفقیت این انتقال را تعیین می‌کنند».

با این حال، انجمن تجاری تولیدکنندگان سوخت و پتروشیمی آمریکا از رئیس جمهوری خود یعنی بایدن و آژانس حفاظت از محیط زیست خواست تا درخواست کالیفرنیا را برای معافیت از قانون هوای پاک برای ادامه این ممنوعیت غیرقانونی، رد کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.