کد مطلب: ۳۷۶۴۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حاشیه‌های فروش موبایل‌های ارزان دیجی‌کالا / از انتقاد کاربران تا عرضه موبایل‌های از رده خارج!

حاشیه‌های فروش موبایل‌های ارزان دیجی‌کالا / از انتقاد کاربران تا عرضه موبایل‌های از رده خارج!

روز دوم و پایانی خرید گوشی‌هایی با قیمت مصوب که تنها از سایت دیجی‌کالا در دسترس کاربران قرار گرفته بود، انجام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تجربه کاربران برای خرید گوشی‌های اعلام شده نشان داد اختلاف قیمت گوشی‌هایی که گفته شد با ارز نیمایی از فروشنده اصلی خریداری شده با بازار فعلی چندان چشمگیر نبوده و حتی گوشی‌های عرضه شده از مدل‌های از رده خارج شده شرکت سامسونگ بودند.

کاربران همچنین از اشکال برای خرید این گوشی‌ها در راس ساعت 14 در سایت دیجی‌کالا حکایت کردند. درحالی که قرار بود خرید گوشی‌های مصوب از سایت دیجی‌کالا راس ساعت 14 آغاز شود اما تعدادی از کاربران اعلام کردند که در این ساعت صفحه خرید و امکان انتخاب کالا برایشان غیرفعال بود.

برخی کاربران اعلام کردند پس از اینکه قادر به باز کردن صفحه خرید گوشی‌های مصوب نبودند با بخش فروش سایت دیجی‌کالا تماس گرفتند و کارشناسان این سایت اعلام کردند که به دلیل محدود بودن تعداد این کالاها باید سرعت اینترنت و سرعت عمل بالایی برای خرید داشت چرا که تقاضا برای خرید گوشی بالاست.

15 دقیقه بعد از به روز شدن سایت، هفت مدل گوشی سامسونگ با درج قیمت برای فروش به نمایش گذاشته شد که سه مدل از گوشی‌ها از ساعت 14 و 15 دقیقه ناموجود اعلام شده بود و سه مدل دیگر اختلاف کمی با قیمت روز بازار داشتند.

همچنین از جمله انتقادات شایع کاربران در قیمت‌های نمایش داده شده‌ای بود که با عنوان قیمت مصوب قرار بود در دسترس کاربران قرار گیرد. مقایسه این قیمت‌ها با قیمت فعلی همین گوشی‌ها در بازار بین 30 تا 200 هزار تومان به نظر می‌رسید.

کم بودن فاصله قیمت‌های نمایش داده این ابهام را ایجاد می‌کند که ناظران بازار و نهادهای حمایت از مصرف‌کننده در حال حاضر آیا حباب قیمت موبایل را بین 100 تا 200 هزار تومان می‌دانند؟

موضوع دیگر از رده خارح بودن مدل‌های عرضه شده از جمله سری جی گلکسی سامسونگ است که برخی از کاربران اعلام کردند خط تولید گوشی‌های سری جی سامسونگ متوقف شده و قابل آپدیت یا بروزرسانی نیستند و در حال حاضر در ازای آن سری A به بازار ارائه شده است.

اما سایت دیجی‌کالا در جواب به انتقادات مطرح شده درباره این طرح در توضیحاتی توییتری اعلام کرد: «این گوشی‌ها، گوشی‌هایی هستند که در یک سال و نیم گذشته توقیف شده بودند و وارد کننده‌ها با پرداخت مابه‌التفاوت ارز دولتی و نیمایی، مراحل قانونی رفع توقیف مثل پرداخت مالیات، عوارض و غیره را انجام داده و برای فروش به خرده فروش‌ها ارائه داده‌اند.»

طبق ادعای این سایت «بخشی از این گوشی‌ها توسط دیجی‌کالا خریداری شده تا آنها را به دست مصرف کننده نهایی و واقعی برساند که با اطلاع‌رسانی‌ و به صورت کاملا شفاف و با قیمت مصوب سازمان حمایت (سامانه ۱۲۴) به فروش رسیدند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.