کد مطلب: ۵۷۳۴۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رمزارزها را در مدار صعود / آیا صرافی‌های ایرانی قابل اعتمادند؟

رمزارزها را در مدار صعود / آیا صرافی‌های ایرانی قابل اعتمادند؟

بیت‌کوین بعد از شکست مقاومت محدوده ۴۷ هزار دلار شروع به رشد کرد و حالا در محدوده ۴۹ هزار دلار معامله می‌شود. بیت‌کوین تا کجا رشد می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها یکی از اساسی‌ترین مشکلات فعالان بازار رمزارزها در ایران عدم دسترسی به پلتفرم‌های معاملاتی پیشرفته و کم هزینه است. بر اساس اطلاعیه صرافی بایننس احراز هویت سطح دو برای تمامی کاربران این صرافی اجباری شد. بدین ترتیب عملا کاربران ایرانی باید با بایننس خداحافظی کنند.

صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها ایرانیان را نمی‌پذیرند و از طرفی صرافی ایرانی هزینه تراکنش زیادی دریافت می‌کند و پلتفرم معامله پیشرفته هم ندارد. اما از همه مهم‌تر اینکه هیچ کدام از صرافی‌های داخلی مجوز ندارند و هر لحظه ممکن است اتفاقی که برای کریپتولند افتاد تکرار شود.

ایوب ترابی، متخصص حوزه رمزارزها در رابطه با پایان بایننس برای ایرانی‌ها گفت: بعد از فشارها به بایننس این صرافی احراز هویت را برای همه کاربران خود فعال کرد و حالا هر کسی که در این صرافی فعالیت می‌کند باید احزار هویت شود و این کار برای ایرانی‌ها امکان‌پذیر نیست. این کار باعث می‌شود بسیاری از ایرانی‌ها به سمت صرافی‌های دم‌دست بروند.

این کارشناس در ادامه گفت: به نظر می‌رسد این اقدام بایننس باعث می‌شود سایر صرافی‌های بزرگ دنیا هم احراز هویت را الزامی کنند.

ترابی در رابطه با صرافی‌های غیرمتمرکز گفت: صرافی‌های غیرمتمرکز نیاز به احراز هویت ندارد و به صورت غیرمتمرکز خریدار و فروشند را به یکدیگر وصل می‌کند. اما در چند ماه گذشته دو صرافی غیرمتمرکز هک شدند. همچنین صرافی‌های غیرمتمرکز هزینه تراکنش بالایی دارند.

این کارشناس در رابطه با روند قیمتی بازار گفت: احتمال دارد بازار تا محدوده ۴۰ هزار دلار اصلاح کند اما این اصلاح برای شروع صعود بیشتر لازم است.

بازار از دیروز تا امروز

بیت‌کوین در محدوده ۴۸ هزار دلار معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته بیش از ۳.۵ درصد افزایش قیمت داشته است. رشد بیت‌کوین بازار را سبزپوش کرده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته کاردانو به رتبه سوم کو‌ین‌مارکت‌کپ رسیده و از بایننس‌کوین پیشی گرفته است.

شاخص ترس و طمع در بازار رمزارزها روی عدد ۷۸ قرار دارد و این شاخص هشدار می‌دهد که الان وقت خرید نیست. همه ارزها در سقف قیمتی چند ماه خود قرار دارند و کسانی که می‌خواهند وارد بازار شوند باید منتظر فرصت خرید باشند.

Capture

شاخص مقاومت نسبی روی قیمت ۴۹ هزار و ۴۰۰ دلار نزولی شده اما اندیکاتور مکدی روی قیمت ۴۵ هزار دلار سیگنال خرید صادر کرده و هنوز سیگنالی برای فروش صادر نکرده است.

به نظر می‌رسد بیت‌کوین نهایتا تا ۵۱ هزار دلار رشد کند و بعد یک اصلاح در پیش‌ داریم.

تجارت‌نیوز هیچ صرافی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال پیشنهاد نمی‌کند. این روزها کمتر صرافی به ایرانی‌ها خدمات می‌دهد و حتی صرافی‌های داخلی هم مجوز ندارند و هزینه تراکنش بالایی دریافت می‌کنند. صرافی‌های غیرمتمرکز احراز هویت نیاز ندارند اما هزینه تراکنش بالایی دارد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بزودی نهنگها دوباره میفروشن و رمزارزها میان زیر ۲۰هزارتا

    • ناشناس

      تموم شد؟

  • ناشناس

    خیر قابل اعتماد نیستند و با قیمت تتر تومان بازی می کنند که متوجه تغییرات نشویم و نهایتا یک دفعه خالی می کنند مثل چند سال قبل که بیت کوین از ۲۰ هزار دلار به ۳۸۰۰ دلار رسید و همه مردم با یک مشت توکن بی ارزش مواجه خواهند شد.ای کاش هشدارهای لازم به مردم داده میشد. تا این سه ماه پیش رو همه این وقایع اتفاق خواهند افتاد.و اتفاقی تلخ تر از بورس ایران رقم خواهد خرد.انگار همه چی در چند سال قبل پیش بینی شده بود , کرونا , جنگ, ناامنی و حالا بورس ها و بازار رمز ارزها. کسی پیش خودش فکر نمی کنه که استخراج بیت کوین با ارزش قیمتی که مردم و یا سرمایه دارها برای آن قائل هستند بسیار متفاوت هست و و اگر قرار باشد که به طور مثال ۱۹۰ هزار دلار بشود و همه هم بخواهند با این مقدار ارز خارج کنند که دیگر منابع مالی باقی نخواهد ماند و آیا نهنگ ها و… اجازه می دهند که زمان برداشت و یا منابعی باقی بماند که همه بخواهند به این میزان برداشت کنند , تا به حال شده که به این موضوع فکر کنیم که بیت کوین یک سیگنال جهانی برای یک سری اتفاقات نیز هست , لطفا بیشتر در این باره تحقیق و بررسی کنید.و در آخر قابل تامل است . امیدوارم عدل بر این گیتی حاکم شود.

  • ali

    معایب صرافی های ایرانی در حال حاضر :دستکاری کردن قیمت ها در بازار ریالی، با تغییر غیرواقعی قیمت تتر !
    کارمزد های نجومی، بدون منطق!
    مانع تراشی هنگام برداشت مبالغ خیلی زیاد!
    پشتیبانی زیر خط فقر!
    امنیت پایین!
    فرایند عذاب آور و طولانی احراز هویت!همین دلایل باعث میشه حجم بازار بسیار پایین باشه و به تغییرات ناگهانی قیمت به کندی واکنش نشان دهند، و عملا ترید کردن ریسک بالاتری دارد.

  • ناشناس

    چرا صرافی یا هر چیز دیگه ای که‌مجوز ندارن به راحتی و در روز روشن فعالیت میکنن مگر قانون وجود نداره این کاملا خلاف و زد قانون هست چرا مملکت ما اینطوره

  • ناشناس

    دوستان صرافی های ایرانی فوق العاده بی حساب و کتابن ‘ هیچ تحلیلی هم ندارن