کد مطلب: ۳۸۴۸۹۲

قیمت «ماکسیم» پس از شروع طرح ترافیک جدید چه تغییری کرد؟

قیمت «ماکسیم» پس از شروع طرح ترافیک جدید چه تغییری کرد؟

استارتاپ تاکسی اینترنتی «ماکسیم» در آستانه اجرای طرح زوج و فرد و اخذ عوارض از رانندگان برای تردد در این محدود از تاثیرگذاری افزایش هزینه‌ها و تغییرات در نرخ سفر در این شرکت خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت‌های تاکسی اینترنتی بار دیگر پس از شروع سال جدید مجبور به اضافه کردن بهای تمام شده سفر خود شده‌اند؛ این بار به نام طرح کاهش آلودگی هوای تهران و اخذ عوارض روزانه از رانندگان.

اخذ عوارض هفت هزار تومانی از رانندگانی که قرار است در محدوده زوج و فرد تردد کنند در پایتخت از اول مرداد ماه آغاز می‌شود.

این طرح ادامه طرح ترافیک در تهران است که به طرح کاهش آلودگی هوای تهران تغییر نام داده است. پیش از این تردد در طرح زوج و فرد برای رانندگان بدون پرداخت عوارض و رایگان بود حالا اما تردد در این محدوده پولی شده و برای عبور از آن به جز 20 روز در هر فصل برای هر خودرو هفت هزار تومان عوارض تعیین شده است.

این موضوع موجب شده که تمامی تاکسی‌های آنلاین سیاست بررسی قیمت نرخ سفر را در پیش بگیرند.

هادی عیار، مدیر روابط عمومی تاکسی ماکسیم نیز با تایید تغییراتی که در نرخ کرایه این تاکسی اینترنتی در راه است، به تجارت‌نیوز اعلام کرد: با توجه به تغییرات در اجرای طرح ترافیک پایتخت طبیعتا این موضوع بر افزایش هزینه‌های رانندگان تاثیرگذار خواهد بود و باعث افزایش قیمت سفر خواهد شد.

به نظر می‌رسد به دلیل افزایش یافتن قیمت هزینه سفر در تاکسی‌های اینترنتی کاربران این تاکسی‌ها نیز با محاسبه هزینه‌های زندگی و تردد در پایتخت به کاهش استفاده از این بخش از حمل‌ونقل عمومی ناچار شوند.

از آن سو تاکسی‎های آنلاین نیز باید با محاسبه هزینه و درآمد رانندگان خود فرمولی مقرون به صرفه بیابند تا از بازار رقابت و اقبال کاربرانشان باز نمانند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.