کد مطلب: ۳۸۴۳۳۲

ماجرای قطع پیامک تلگرام چه بود؟

ماجرای قطع پیامک تلگرام چه بود؟

ساعاتی پیش برخی از کاربران اپراتورهای همراه اول و ایرانسل اعلام کردند در ورود به تلگرام و دریافت کد تایید از این پیام‌رسان دچار مشکل شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این موضوع به سرعت در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد اما پس از انتشار آن یکی از رسانه‌ها با اعلام رفع این مشکل و بازگشت روال دریافت کد تایید به کاربران تلگرام خبر داد.

با وجود این موضوع یک منبع آگاه به تجارت‌نیوز اعلام کرد که بروز چنین مشکلاتی که مرتبط با موضوع شبکه‌های اجتماعی مسدود شده در ایران است، بدون دخالت اپراتورها به وقوع می‌پیوندد و تصمیم گیری در این زمینه از سوی مقامات مسئول حوزه مدیریت فضای مجازی اتخاذ می‌شود.

این موضوع موجب شد تا احتمال قطع دسترسی به تلگرام از سوی شورای عالی فضای مجازی که سال گذشته فیلترینگ تلگرام را رقم زده بود هم مطرح شود. اما درستی یا نادرستی این فرضیه هنوز از سوی کسی اعلام نشده است.

یک منبع آگاه درباره امکان مسدود شدن ارسال پیامک تایید به کاربران تلگرام از سوی اپراتورها اعلام کرد: واقعیت این است این موضوع از رسانه‌ها به ما منتقل شده و ما نیز در حال بررسی این موضوع هستیم که چه اتفاقی افتاده است.

او ادامه می‌دهد: در مواردی مثل فیلترینگ یا قطع اس‌ام‌اس شبکه‌های اجتماعی هیچ قصوری متوجه اپراتور نیست که بخواهد در این خصوص جواب دهد چراکه پیش از اینکه بخواهد به اپراتور منتقل شود، این اتفاق می‌افتد و حتی به اپراتور اطلاع رسانی هم نمی‌شود که چنین تصمیمی گرفته شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.