کد مطلب: ۳۸۸۵۳۲

ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ در گفتگو با تجارت‌نیوز:

شهرداری می‌خواهد مزیت رقابتی ما را از بین ببرد / اسنپ مجوز وزارت صمت را دارد

شهرداری می‌خواهد مزیت رقابتی ما را از بین ببرد / اسنپ مجوز وزارت صمت را دارد

مدیرعامل اسنپ می گوید: قیمت‌گذاری اسنپ پویاست و میزان عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می‌کند. اما شهرداری اصرار دارد با مکانیزم‌های قیمت‌گذاری سنتی خود قیمت ما را کنترل کند تا مزیت رقابتی‌مان را از بین ببرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، چندی پس از آنکه اجرای طرح پولی زوج و فرد در تهران آغاز شد برخی از احتمال انجام رایزنی‌هایی با شهرداری تهران برای یافتن راهکاری که رانندگان را از این محدودیت مجزا کند خبر دادند اما این موضوع با موضع‌گیری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر اینکه پیش‌نویس آیین‌نامه نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی توسط وزارت کشور تهیه شده و بزودی در شورای عالی ترافیک مطرح خواهد شد، منتفی شد.

اعلام این موضوع بار دیگر مبحث صدور مجوز و نظارت دولتی بر تاکسی‌های آنلاین را برسر زبان‌ها انداخت.

تاکسی‌های اینترنتی اما پیش از این بارها مخالفت خود را با ورود شهرداری به عنوان مرجع ناظر یا صادرکننده مجوز اعلام و آن را مانعی برای پیشرفت و رقابت آزاد استارتاپ‌های حمل‌ونقلی عنوان کردند.

ژوبین علاقبند در گفتگو با تجازت‌نیوز درباره ورود شهرداری برای صدور مجوز به تاکسی‌های آنلاین می‌گوید: تاکسی‌های اینترنتی مجوزشان را از وزارت صمت و نهاد زیر مجموعه آن یعنی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی دریافت کرده‌اند و نیاز به هیچ مجوز دیگری ندارند.

او با اشاره به اینکه در حالی که مذاکرات با دولت درباره نظارت بر تاکسی‌های آنلاین به نقاط قابل قبولی رسیده‌ است، تاکید می‌کند: شهرداری به دنبال دریافت مصوباتی از دولت و حاکمیت است تا مذاکره را دور بزند، تاکید می‌کند. شهرداری معتقد است نباید از موضع مساوی مذاکره کند و به همین دلیل می‌خواهد صدور مجوز تاکسی‌های اینترنتی را در اختیار بگیرد.

او همچنین درباره نحوه نظارت بر تاکسی‌های آنلاین و احتمال واگذاری آن به شهرداری می‌گوید: دستورالعملی با مشارکت تاکسی‌های آنلاین و شهرداری نوشته شده که اگر بر اساس آن دستورالعمل و در چارچوب فعالیت‌مان انجام شود ما آن را می‌پذیریم.

علاقبند تاکید می‌کند: دستورالعمل تاکسی‌های اینترنتی از سوی وزارتخانه‌های کشور و صمت و با حضور نمایندگان اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی تهیه شده که اگر قرار بر اجرای بی کم و کاست همان دستورالعمل باشد، مورد توافق ماست.

مدیرعامل اسنپ درباره افزایش هزینه‌های رانندگان تاکسی‌های آنلاین با اجرای طرح جدید زوج و فرد می‌گوید: شهرداری به دنبال تحمیل هزینه‌های گزافی به تاکسی‌های اینترنتی است، تا کسری بودجه‌ خود را از این محل جبران کند. اسنپ موافق پرداخت عوارض در چارچوب استفاده‌ از امکانات شهری (مانند چراغ راهنما، آسفالت و دیگر خدمات شهری) است، درست مانند تاکسی‌رانی. اما معاونت حمل و نقل شهرداری رقم‌ بالاتری مطالبه می‌کند.

علاقبند اضافه می‌کند: قیمت‌گذاری اسنپ پویاست و میزان عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می‌کند. اما شهرداری اصرار دارد با مکانیزم‌های قیمت‌گذاری سنتی خود قیمت ما را کنترل کند تا مزیت رقابتی‌مان را از بین ببرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اسنپ بد جوری خراب کرده .کارشو