کد مطلب: ۷۰۰۲۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

محدودیت جدید گوگل‌ پلی برای ایرانی‌ها/ تحریم نفس استارت‌آپ‌ها را بریده است

محدودیت جدید گوگل‌ پلی برای ایرانی‌ها/ تحریم نفس استارت‌آپ‌ها را بریده است

مشاهدات نشان می‌دهد که دانلود و دسترسی به برخی اپلیکیشن‌ها در گوگل‌ پلی برای منطقه ایران توسط این شرکت محدود شده‌ است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشاهدات حاکی از محدودسازی دسترسی دانلود برخی اپلیکیشن‌ها در گوگل‌ پلی برای منطقه ایران است.

از دو هفته گذشته گوگل‌ پلی دایره تحریم‌ها برای چند کشور مورد تحریم آمریکا را گسترش داد. در پی این اقدام گوگل‌پلی امکان دانلود بسیاری از اپلیکیشن‌های رایگان نیز از دارندگان گوشی‌های تلفن همراه اندرویدی سلب شده‌است. با این حال کاربران مجبورند از طریق نصب فیلترشکن به نصب این اپلیکیشن‌ها اقدام کنند.

اما اکنون گوگل‌ پلی در اقدامی متفاوت و سوال‌ برانگیز دسترسی منطقه ایران به اپلیکیشن‌های ایرانی نظیر مای‌ایرانسل، آپ، نماوا و تلوبیون را نیز سلب کرده‌ است.

پیامی که گوگل‌ پلی برای نصب این اپلیکشین‌ها به کاربر می‌دهد با پیام‌هایی که در دو هفته گذشته‌داده‌ یکسان است. این سامانه به کاربران اعلام می‌کند؛ «آیتم انتخابی برای منطقه شما در دسترس نیست»

دور زدن تحریم توسط شرکت‌های نرم افزاری

این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری فعال در حوزه برنامه‌های کاربردی گوشی‌های تلفن همراه برای اینکه بتوانند تحریم‌ها را دور بزنند مبلغ هنگفتی صرف ثبت شرکت می‌کنند. این شرکت‌ها در شرایطی اقدام به ثبت شرکت و اپلیکشین‌ها‌ی خود به نام شرکت جدیدالتاسیس واسط می‌کنند که با محدودیت‌های زیادی مواجه هستند.

تا حقوق مادی و معنوی و همچنین تراکنش‌های مالی آنها ضمن حفظ و نگهداری اپلیکشن‌هایشان بر روی فروشگاه گول‌پلی و نظیر آن را بدون شرایط تحریم‌های موجود برای کشورمان از پیش ببرند. اما اکنون گوگل‌پلی در یک سیاست‌گذاری جدید کاربرمصرف کننده اپ، یا همان دانلود کننده اپ، در ایران را که مورد تحریم آمریکا است هدف قرارداده تا نتواند چیزی از روی فروشگاهش دانلود نماید. و از این طریق میلیونها کاربر مصرف‌کننده را به زحمت انداخته و ضمنا سرمایه‌گذاری شرکت‌های نرم‌افزاری را نیز دچار صدمه کرده‌ است.

تحریم‌هایی که هر روز گسترده‌تر می‌شوند و دامنه پوشش آنها فعالان حوزه دانش فناوری و نرم‌افزار را بیشتر از همیشه خواهد آزرد. تا وقتیکه تحریم‌های آمریکا یکبار برای همیشه به دست سیاستمداران حل و فصل نشود مدام از این دست تهدیدات به قوت خود باقی‌است. اهتمال متضرر شدن شرکتهای فعال در حوزه تولید و ساخت اپلیکیشن‌های موبایلی و سرمایه‌گذاران این حوزه برقرار خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ملت را با جهان و تکنولوژی بیگانه کردید البته تکنولوژی که حتی یک درصد هم در ساخت آن نقش ندارید