کد مطلب: ۶۰۵۶۹۰

بیانه کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران:

مخالفت با «اینماد اجباری» جدی شد

مخالفت با «اینماد اجباری» جدی شد

بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی در مخالفت با اینماد اجباری، آن را از صفحه اول سایت خود حذف کردند، همین باعث شد کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در مخالفت با اینماد اجباری بیانه‌ای را صادر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش با انتشار نامه‌ای از سوی مدیرعامل شاپرک به شرکت‌های پرداخت‌یار، دریافت اینماد برای کسب‌وکارهای اینترنتی الزامی شد؛ اتفاقی که واکنش منفی بسیاری از صاحبان کسب‌‌وکارها را به دنبال داشت.

مخالفت کسب‌وکارهای اینترنتی باعث شد که کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در مخالفت با اینماد اجباری بیانه‌ای را صادر کرد.

در بخشی از این بیانه آمده است که بزرگ‌ترین تهدید کشور، مهاجرت نخبگان و کارآفرینان و عدم توسعه اقتصادی و فناورانه کشور است. راهکار کنترل ریسک‌ در محیط کسب‌وکار، انسداد در شروع فعالیت یا جلوگیری از افزایش تعداد کسب‌و‌کارها نیست.

بلکه تنظیم‌گری به موقع توسط نهادهای مسئول با رویکرد توسعه است و در شرایط تحریمی به هیچ وجه نباید دچار تحریم‌های داخلی شد.

در شرایط موجود، جلوگیری از توسعه نظام ناکارآمد مجوزمحور که عملاً طی سال‌های گذشته بسیاری از حوزه‌های اقتصادی را دچار اختلال کرده، مساله‌ای جدی است.

IMG 6097 1

براساس گفته صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی بزرگ کشور، اجرای اینماد به شکل اجباری، چیزی جز ضرر برای کسب‌وکارها و کاربران شبکه‌های آنلاین نیست.

سه کمیسیون فین‌تک، پرداخت‌یاری و تجارت الکترونیکی در رسته خدمات فناوری اطلاعات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران همچنین پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کردند که اجباری شدن اینماد، برخلاف مصوبات مجلس است.

مشکل دریافت اینماد برای فروشگاه‌های اینترنتی

براساس گزارش‌های به دست آمده فروشگاه‌های اینترنتی به سختی می‌توانند نماد اینماد را دریافت کنند، چرا که اینماد فقط برای وب‌سایت‌ها طراحی شده است، به همین دلیل امکان ادامه فعالیت را نخواهند داشت.

همچنین در صورت نداشتن نماد اینماد، شرکت پست با فروشگاه‌های اینترنتی همکاری نمی‌کند.

به نظر می‌رسد اجباری کردن دریافت اینماد تنها یک مانع برای استارتاپ‌ها و کسب‌کارهای نوپا به شمار می‌رود و زمینه آسیب‌های فراوانی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.