کد مطلب: ۶۰۱۶۴۱

ملک دیجیتالی چیست؟ / چطور در آینده می‌توان از آن کسب درآمد کرد؟

ملک دیجیتالی چیست؟ / چطور در آینده می‌توان از آن کسب درآمد کرد؟

خبر فروش یک قطعه زمین دیجیتالی در محیط آنلاین و مجازی «دی سنترالند» به ارزش ۲٫۴۳ میلیون دلار از طریق ارز دیجیتال که قرار است در آینده به عنوان یک مرکز خرید مجازی استفاده شود، بازتاب زیادی در شبکه‌های مجازی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ملک دیجیتالی به خودی خود مفهوم جدیدی نیست اما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری معنادار شده است. البته پیش از این هم نوعی ملک‌های دیجیتالی مثل دامین وبسایت‌ها یا پیج‌ها در شبکه‌های اجتماعی وجود داشته که می‌توانسته باعث درآمد شود اما ملک دیجیتالی که قرار است در آینده‌ای نزدیک سبک زندگی را تغییر دهد، کمی با ملک‌های دیجیتال سابق فرق دارد.

سرزمین‌های مجازی فعلی املاک و مستغلات دنیای مجازی هستند که فضای سه بعدی جهان مجازی را نشان می‌دهند. وقتی کاربران یک قطعه زمین مجازی را خریداری می‌کنند، حق استفاده از این ملک را به هر طریقی که بخواهند به دست می‌آورند که در ادامه درباره آن نوشته شده است.

شرکت های بزرگ مانند «متا» سرزمین هایی برای فروش در پلتفرم های مخصوص خود در اختیار کاربران می‌گذارند تا آنها با استفاده از نبوغ و خلاقیت خود آن را بسازند تا دیگران در آن زمین‌های مجازی به ماجراجویی بپردازند و باعث درآمد صاحبان زمین‌ها شوند. هم اکنون ارزش زمین های مجازی در حال افزایش است و مردم آماده اند برای آن هزینه های هنگفتی بپردازند.

زمین مجازی چه کارایی دارد؟

استفاده از املاک و مستغلات در دنیای واقعی برای اکثر ما واضح و قابل درک است. ما از زمین‌های واقعی برای ساختن ملک استفاده می‌کنیم، در آپارتمان زندگی می‌کنیم، در بازار املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری و از این ملک برای اهداف خرده فروشی استفاده می‌کنیم. اما وقتی صحبت از کاربری مجازی زمین می‌شود، بسیاری از مردم گیج می شوند که من قصد دارم با آن چه کار کنم؟

خب اول از همه بد نیست بدانید که زمین‌های مجازی دقیقاً مانند املاک و مستغلات واقعی، قابلیت خرید و فروش دارند و می‌توان آن ها را اجاره داد.

دارندگان ملک مجازی می‌توانند در زمین‌های خود مغازه و مراکز تجاری یا بنگاه‌های اقتصادی خودشان را بسازند و آن را اداره کنند. در حقیقت، دنیای واقعیت مجازی به همان اندازه واقعی دنیای ماست و کاربران به لطف فناوری‌های عالی و گرافیک شگفت‌انگیز که این دنیاهای مجازی به کار می‌گیرند، می‌توانند خود را در یک بعد کاملا متفاوت غرق کنند. علاوه بر این، دنیای واقعیت مجازی به کاربران اجازه می‌دهد تا خودشان خالق باشند و خلاقیت های منحصر به فرد خود را در این دنیای مجازی به فروش برسانند.

چگونه می‌توان به خرید و فروش پرداخت؟

اولین نکته مهمی که باید به آن پاسخ داد این است که خب چطور می‌شود از این زمین‌ها پول درآورد و چگونه باید محصولات خود را در آن به فروش بگذاریم.

هرقدر تعداد مراجعه‌کننده به زمین شما افزایش داشته باشد می‌تواند ارزش زمین مجازی شما را بالا ببرد چون محصولات در آن بیشتر دیده می‌شوند.

اجاره دادن ملک به صورت مجازی

توسعه‌دهندگان متاورس به شکل معمول قطعات زمین مجازی خود را به‌عنوان یک فضای خالی به کاربران دیگر می‌فروشند. به این معنی که افراد خلاق فضای مجازی کاملی برای ساختن هر چیزی که بخواهند در اختیار دارند از جمله هتل، گالری هنر، کازینو، سینما یا حتی یک ورزشگاه. گزینه ذهنی این اجاره‌دهندگان مجازی این است که چه چیزی را بسازند تا بتوانند از کاربران هزینه بگیرند. البته باید بدانید که مالکیت مجازی می‌تواند یک نوع سرمایه‌گذاری باشد که ارزش آن در طول زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

تبلیغات و ایجاد فضای رقابتی

دنیای مجازی قادر است هرگونه فعالیتی را از دنیای واقعی تقلید کند و امکان تعامل کاربران با هم بی‌پایان است. هم‌اکنون هزینه تبلیغات بین بازی‌ها تبدیل به یک صنعت پردرآمد چند میلیاردی شده است.

علاوه بر این، محیط‌های بازی آنلاین و حتی مراکز خرید مجازی، تبدیل به فضاهای اجتماعی اولیه برای جوان‌ها و نوجوان‌ها شده است. آن‌ها در فضای مجازی با هم ملاقات، معاشرت و همکاری می‌کنند و وقت می‌گذرانند.

این دیگر اینستاگرام قدیمی نیست، جایی است که آن‌ها وقت خود را در آن جا سپری خواهند کرد. پس منطقی است که بگوییم دنیای مجازی و فضاهای اجتماعی کنونی به مرور به یک کانال بازاریابی عظیم تبدیل خواهد شد که می‌تواند درآمد زیادی برای دارندگان زمین‌های پر رفت و آمد به همراه داشته باشد.

منبع: روزنامه خراسان

آخرین اخبار حوزه استارت‌آپ و تکنولوژی را در صفحه استارت‌آپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.