به گزارش تجارتنیوز، برای راهاندازی دستگاهی که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، میتوانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه در سامانه همتا، آن را تحت مالکیت قطعی سیمکارت خود درآورید. در صورت بروز مشکل میتوانید با مرکز پاسخگویی سامانه همتا تماس گرفته و موضوع را مطرح کنید.
براساس گزارش ایسنا، اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده، میتوانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت قطعی سیمکارت خود درآورید.
سپس فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت و … را برای آن انجام دهید.
همچنین اگر دستگاه دوسیمکارتهای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیمکارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلاتهای آن استفاده میکردهاید، در صورتی که اکنون در اسلات دوم، سیمکارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال میشود.
برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه، لازم است فرآیند افزودن دستگاه را با سیمکارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه بوده، انجام دهید.
همچنین برای انجام موفقیتآمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیمکارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاهتان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیمکارت دیگری.
جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است به سامانه همتا متصل شوید.
برای اتصال به سامانه همتا میتوان به سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir مراجعه کرد، یا با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* یا اپلیکشین همتا به سامانه همتا وارد شده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد.
برای ثبت سیمکارت دوم با استفاده سایت اینترنتی، لازم است ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید.
برای ورود به سامانه میتوان از شماره سیمکارت استفاده کرد یا اینکه ابتدا در سامانه ثبتنام کرده و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد.