کد مطلب: ۳۸۷۳۶۷

شهرداری نگران نباشد، زیرساخت نظارت بر تاکسی‌های آنلاین مهیاست

شهرداری نگران نباشد، زیرساخت نظارت بر تاکسی‌های آنلاین مهیاست

دبیر انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی معتقد است زیرساخت‌هایی که در شرکت‌های بزرگ آنلاین در زمینه نظارت وجود دارد جوابگوست و نگرانی همه طرفین را برطرف می‌کند حتی شهرداری تهران.

به گزارش تجارت‌نیوز، چند روز پیش معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه پیش‌نویس آیین‌نامه نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی در وزارت کشور تهیه شده است،‌ گفت که با ابلاغ این آیین‌نامه توسط شورای عالی ترافیک، همه تاکسی‌های اینترنتی تحت نظارت شهرداری قرار می‌گیرند.

شایان شلیله، در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: تاکسیرانی چیزی در حدود هفت یا هشت سال پیش در نظر داشت مسافربرهای شخصی را زیر نظر خود سازماندهی کند که هیچ کدام از طرح‌ها اجرا نشد چراکه نظارت روی 70 یا 80 هزار تاکسی بسیار متفاوت است با رانندگان میلیونی که در این زمینه فعال هستند.

او با اشاره به نیاز تشکیل تاکسی‌های آنلاین در کنار سیستم تاکسیرانی تاکید می‌کند: اتفاقات اخیر تنها در تاکسی‌های آنلاین روی نمی‌دهد سالیان سال است که ما خبرهای مختلفی در این زمینه شنیده‌ایم؛ چه در تاکسی‌های زرد و چه مسافربرهای شخصی. در فضای مجازی و آنلاین این خاصیت وجود دارد که اتفاقات خیلی سریعتر منتشر می‌شود و واکنش به آن احساسی است. اما در حال حاضر زیرساخت‌هایی که در تاکسی‌های آنلاین وجود دارد می‌تواند نگرانی همه طرفین را از پلیس گرفته تا دولت، شهرداری و کاربران رفع کند.

او اضافه می‌کند: چیزی که باید بدانیم این است که کلا کسب‌وکارهای آنلاین تاریخ فعالیت‌شان بیشتر 15 سال در ایران نیست و به ویژه تاکسی‌های اینترنتی چهار یا 5 سال است که وارد این فضا شده اند و اینکه ما بخواهیم همه مشکلات یک شبه حل شود امر ناممکنی است و البته در بسیاری از مواقع موضع گیری های اشتباهی هم صورت می‌گیرد.

شلیله ادامه می‌دهد: همه کسب‌وکارها باید به این سمت بروند که رضایت مخاطب و کاربرانشان را در اولویت بدانند اما خواه ناخواه کسب‌وکار هم نمی‌تواند خارج از چارچوب قانونی کشور عمل کند چراکه کسب‌وکارهایی که بزرگ می‌شوند نظارت و ریزبینی بر آنها چندین برابر می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.