کد مطلب: ۴۳۳۵۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چالش استارتاپ‌های فروش بلیت آنلاین / هزینه کنسلی بلیت چگونه به مردم می‌رسد؟

چالش استارتاپ‌های فروش بلیت آنلاین / هزینه کنسلی بلیت چگونه به مردم می‌رسد؟

به دنبال شیوع کرونا، استارتاپ‌ها از جمله وب‌سایت‌های فروش بلیت سفر با چالش‌هایی از قبیل بازگشت هزینه کنسلی بلیت مسافران مواجه شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دنبال شیوع ویروس کرونا برخی از استارتاپ‌ها با چالش مواجه شده‌اند یکی از این استارتاپ‌ها پلتفرم‌های فروش بلیت سفر است.

این ویروس سبب شده که مشتریان استارتاپ‌های آنلاین سفر در حجم وسیعی به این آژانس‌ها مراجعه کنند و استرداد وجه بلیت خریداری شده یا خدمات ویزای خود را از آنها طلب کنند.

اکنون این شرکت‌ها با چالش جدی مواجه شده‌اند؛ چرا که بازگشت هزینه کنسلی بلیت‌ها در اختیار آژانس‌ها یا پلتفرم‌های آنلاین مسافرتی نیست و آنها مبلغ بلیت را به شکل پیش‌پرداخت به شرکت‌های هواپیمایی یا نمایندگان چارترکننده آنها می‌پردازند و در نتیجه مسئولیت برگرداندن هزینه کنسلی بر عهده این ایرلاین‌ها و مجموعه‌های چارترکننده وابسته است.

در نتیجه در گام اول باید منتظر بازپرداخت مبالغ بیلت‌ها از ایرلاین‌ها و چارترکنندگان به آژانس‌های مسافرتی و در گام دوم از آژانس‌ها به مسافرانی که بلیت خودشان را استرداد کرده‌اند باشیم. فرایند زمان‌بری که گام اول آن هنوز شروع نشده و معلوم نیست چقدر طول بکشد.

پیش‌تر محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد که اگر مسافران از ترس ابتلا به ویروس کرونا، بلیت قطار یا هواپیما را لغو کنند شرکت‌های ریلی و هواپیمایی حق دریافت خسارت کنسلی ندارند.

او گفته بود اگر چه مردم به راحتی می‌توانند بلیت‌های خریداری شده را بدون پرداخت هزینه کنسل کنند اما کسی نباید از این موضوع نگرانی داشته باشد به این معنا که اگر مسافران نمی‌خواهند بلیت خود را کنسل کنند می‌توانند آن را به بلیت اوپن تبدیل کرده و هر زمانی که بخواهند با همان بلیت به سفر بروند.

فلایتو نیز حجم بلیت‌های استرداد شده را تا پایان سال معادل 30 میلیارد تومان برآورد کرده است.

همچنین براساس اطلاعیه وب‌سایت فلایتو روزانه 10 هزار تماس با این وب‌سایت می‌شود، مبنی براین که شهروندان می‌خواهند فعلا سفر نکنند.(استارتاپ360)

اما در خصوص خسارت کنسلی بلیت سفر زمان خرید آن مهم است.

به گفته مسعود سامانی، دبیر شرکت‌های هواپیمایی از تاریخ ۵ اسفند ماه به بعد هزینه جریمه بابت استرداد بلیت پروازها از مسافران اخذ می‌شود؛ چرا که مسافران با علم به شیوع ویروس کرونا اقدام به خرید بلیت داشتند.

وی افزود: البته اگر از تاریخ ۵ اسفند ماه کشور دیگری به دلیل کرونا پروازهای ایرانی را متوقف کند، باز هم از مسافران این مقاصد بابت استرداد هزینه بلیت جریمه دریافت نخواهد شد.(ایرنا)

وب‌سایت علی بابا نیز شرایط استرداد بلیت‌های خود را برای هر شرکت هواپیمایی به صورت جدا در نظر گرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.