کد مطلب: ۷۳۲۵۳۶

کارت زرد اتحادیه اروپا به ایلان ماسک

کارت زرد اتحادیه اروپا به ایلان ماسک

ایلان ماسک از اتحادیه اروپا هشدار گرفت. این هشدار حامل این پیام است: اگر توییتر به مقررات نظارتی محتوا پایبند نباشد، ممکن است از فعالیت این شبکه اجتماعی در این اتحادیه جلوگیری شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا هشدار جلوگیری از فعالیت توییتر در اتحادیه اروپا را به ایلان ماسک داد.

این کمیسر در یک تماس ویدیویی و به‌صورت مستقیم هشدار خود را به مالک جدید توییتر داد.

برتون پس از این تماس تصویری در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: هنوز «کار بزرگی در پیش است».

رعایت کدام قوانین برای ایلان ماسک الزامی است؟

تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا در تماس تصویری خود با ایلان ماسک رعایت چند قانون را برای توییتر الزامی دانست.

برتون گفت: توییتر باید از حذف رویکرد «خودسرانه» برای بازگشت حساب‌های مسدود شده پیروی کند. همچنین توییتر باید تا سال 2023 با یک «حسابرسی مالی مستقل گسترده» موافقت کند.

وی در بازخوانی تماس برتون با ماسک گفت که دو نفر موافقت کرده‌اند تا اتحادیه اروپا در اوایل سال 2023 یک «آزمایش استرس» در دفتر مرکزی توییتر انجام شود تا این شبکه اجتماعی بتواند پیش از مهلت قانونی مطابق با مقررات اتحادیه اروپا برای ممیزی آماده شود.

از جمله مقرراتی که در این گزارش به آن اشاره شده قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپاست که در آن «تشخیص پوشش، دچار افت در فروش شدن و حذف محتوای غیرقانونی» را پوشش می‌دهد. این قانون از روز 16 نوامبر مطابق با 25 آبان 1401 اجرایی شد.

تیری برتون به ماسک هشدار داد که اگر توییتر از قوانین پیروی نکند از فعالیت در تمام اتحادیه اروپا منع می‌شود.

طبق این قانون، توییتر همچنین ممکن است برای هرگونه تخلف تا 6 درصد از گردش مالی جهانی خود را جریمه شود.

ایلان ماسک در مقابل دریافت این هشدارها قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا را بسیار معقولانه دانست و گفت: قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا باید در سطح جهان اجرایی شود.

توییتر روز چهارشنبه 9 آذر 1401 با انتشار یک پست وبلاگ اعلام کرد که از زمان که ایلان ماسک مالک توییتر شده است هیچ‌کدام از سیاست‌هایش را تغییر نداده است.

در صورتی که پس از خرید توییتر، ایلان ماسک دست به تعدیل گسترده نیرو زد و همچنین حساب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را هم مجددا فعال کرد.

منبع: دیجیاتو

برای مطالعه بیشتر خبر دلیل کم شدن فالوورهای کاربران توییتر چه بود؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.