کد مطلب: ۶۵۷۹۹۶

در نامه وزیر صمت به رئیس جمهوری مطرح شد:

واردات خودرو از واردات آیفون اهمیت بیشتری دارد

واردات خودرو از واردات آیفون اهمیت بیشتری دارد

ممنوعیت واردات آیفون با نامه وزیر صمت به رئیس جمهوری جدی‌تر شده است. براساس این نامه وزیر صمت می‌گوید که سالانه یک میلیارد دلار واردات آیفون داریم، اما واردات خودرو اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، واردات گوشی‌های آیفون صبح امروز بار دیگر ممنوع شد. چرا که واردکنندگان موبایل هنگام ثبت سفارش گوشی‌های آیفون در سامانه جامع تجارت جهت دریافت ارز، با پیغام «با توجه به قرارگیری تلفن همراه با برند اپل در گروه کالایی ۲۷، امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد» رو به رو می‌شوند.

حالا در نامه وزیر صمت به رئیس جمهوری، به ممنوعیت واردات این گوشی و تخصیص ارز آن برای واردات خودرو اشاره شده‌است. در نامه فاطمی امین به رئیسی که تاریخ آن به ۲۹ فروردین امسال برمی‌گردد٬ اعلام شد که با ممنوعیت واردات آیفون می‌توان یک میلیارد دلار از ارز مورد نیاز برای واردات خودرو را تامین کرد.

13328 e1653212888162

همچنین، در این نامه آمده‌است که در سال گذشته بیش از چهار میلیارد دلار ارز برای واردات گوشی موبایل اختصاص داده‌شده که از این مقدار یک میلیارد دلار آن به واردات گوشی‌های شرکت اپل اختصاص دارد. در خط پایانی نامه اشاره شده که واردات خودرو از واردات آیفون اهمیت بیشتری دارد. ( آی‌تی ایران )

ممنوعیت واردات آیفون چه نتایجی دارد؟

حالا که این احتمال وجود که واردات تلفن همراه آیفون که محبوبیت فراوانی نیز دارد؛ ممنوع شود. بازار گوشی همراه ایران می‌تواند از تبعات منفی آن جوگیری کند؟

حمید کیان‌زاد، یکی از فعالان بازار تلفن‌همراه در گفتگو با تجارت‌نیوز معتقد است که در وهله اول گوشی‌های داخلی نمی‌توانند جای محصولات اپل را در بازار بگیرند. او می‌گوید: «ممنوعیت واردات آیفون کاری منطقی نیست و اگر این رویه ادامه پیدا کند کم کم شاهد عدم واردات برندهای دیگر نیز خواهیم بود.

متن کامل این گفتگو را می‌توانید در گزارش « تبعات ممنوعیت واردات آیفون/ سرنوشت صنعت خودرو، در انتظار بازار تلفن همراه؟ » تجارت‌نیوز بخوانید.

با وجود اینکه ثبت گوشی‌های آیفون در سامانه در سامانه جامع تجارت متوقف شده‌است، از سوی دیگر هم نامه وزیر صمت بر ممنوعیت آیفون دامن می‌زند. اما هنوز ابلاغیه رسمی از سوی سازمان‌های متولی از جمله وزارت صمت در این رابطه منتشر نشده‌است. این وزارتخانه در تاکنون هم پاسخ روشنی درباره ممنوعیت ورود موبایل‌های لوکس نداده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سامان

    همیشه همین بوده. برای پیشبرد کارهاشون از قیاس مع الفارق استفاده میکنند. میتونستند وارداتش را کاهش بدهند نه اینکه ممنوع کنند!

  • ناشناس

    آیفون چه بدرد مردم میخوره پولش را صرف واردات ماشین خوشگل ارزان کنید پراید در اصل ۴۰ میلیون ارزش داره اما الان ۲۰۰ تومنه باید واردات با تفکر صورت بگیره پراید و پارس بشه ۴۰ و ۵۵ تومن نه قیمت های لندکروزر صِفَت

  • ناشناس

    بسیار کار عاقلانه ودرستی است چون آیفون هیچ کمکی به جان انسانها نمی‌کند ولی واردات خودرو چرا .