کد مطلب: ۸۵۵۴۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رقابت کانادا و امارات در جذب کارآفرینان/ استقبال اماراتی‌ها از ویزای استارتاپی کانادا

رقابت کانادا و امارات در جذب کارآفرینان/ استقبال اماراتی‌ها از ویزای استارتاپی کانادا

کشور امارات به تازگی اخباری منتشر کرده است که نشان می‌دهد با وجود کیفیت خوب اقتصادی و حمایت همه جانبه این کشور اما شرایط ویژه ویزا استارتاپ کانادا، این بار ساکنان امارات را هم به مهاجرت ترغیب کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهایی که اکوسیستم استارتاپی کشور هر روز با بحران‌های لاینحل مواجه می‌شود، کشورهای دیگر با تمام توان برای تقویت اکوسیستم خود تلاش می‌کنند. در این میان ویزا استارتاپ کانادا و فراهم کردن شرایط اقامت مناسب، به یک تور طلایی برای جذب استعدادهای کشورهای دیگر تبدیل شده است.

آمارها نشان می‌دهد که ایرانی ها طی سال‌های ۲۰۱۹ تا نیمه اول ۲۰۲۲ از دو کشور کانادا و انگلستان بیش از ۲هزار ویزای استارتاپی و کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و خوداشتغالی دریافت کرده‌اند.

جذب 96درصد سرمایه‌ اقتصاد دیجیتال توسط استارتاپ‌ها

کشور امارات در جذب نیروی متخصص، قوی عمل کرده و آمارهای زیادی از ویزاهای استارتاپی از سوی این کشور منتشر شده است. در آخرین آماری که اتاق بازرگانی دبی منتشر کرد، گفته شده که از سال 2017، حدود 96درصد سرمایه‌های جذب شده در اقتصاد دیجیتال امارات، توسط استارتاپ‌های مستقر در دبی انجام شده است.

امارات می‌خواهد تا سال 2031 به یک مرکز فناوری مهم جهانی تبدیل شود و ارزش اقتصاد دیجیتال خود را به بیش از 100میلیارد دلار برساند. آن‌ها برای رسیدن به این اهداف 100هزار ویزای طلایی به طور خاص به برنامه‌نویسان و کارشناسان فناوری اختصاص داده‌اند.

محبوبیت ویزا استارتاپ کانادا

این رقابت بین کشورهایی که به اهمیت تقویت اکوسیستم استارتاپی پی برده‌اند، همچنان ادامه دارد؛ تا جایی که کشور امارات به تازگی اخباری منتشر کرده که نشان می‌دهد با وجود کیفیت خوب اقتصادی و حمایت همه جانبه این کشور اما شرایط ویژه ویزای استارتاپی کانادا، این بار ساکنان امارات را هم به مهاجرت ترغیب کرده است.

در حالی که سایر کشورها نیز برنامه‌های اقامتی و سرمایه‌گذاری خود را افزایش می‌دهند، اما براساس آمار کانادا همچنان به عنوان بهترین گزینه در خارج از کشور برای ساکنان امارات متحده عربی محسوب می‌شود.

شهروندان امارت رتبه پنجم برای دولت کانادا

به نقل از خلیج‌نیوز ، درخواست‌های شهروندان امارات متحده عربی در دریافت یک دعوتنامه برای درخواست (ITA) یا درخواست الکترونیکی برای اقامت دائم (eAPR) از مقامات مهاجرت کانادا، در بین 5 رتبه برتر است.

eAPR آخرین مرحله برنامه اکسپرس اینتری کانادا است و ویزای استارتاپ همچنان بهترین گزینه برای ورود در این کشور است.

در بین سال‌های 2019 تا 2021، کانادا 3587 ویزا برای شهروندان امارات صادر کرده است؛ رقمی که تا به امروز همچنان در حال افزایش است.

کاهشی در تقاضا وجود ندارد

جعفر سید، بنیانگذار Cosmos Immigration از دفاتر مشهور مهاجرتی کانادا در دبی گفته است: کسب و کار ما در سال گذشته 10 تا 15درصد رشد کرده است. مقامات کانادایی بر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، کارشناسان STEM و نامزدهای فرانسوی زبان تمرکز کرده‌اند. اما می‌توان گفت هیچ کاهشی در تقاضا از سوی شهروندان امارات وجود ندارد.

پریا مالیک، مدیرعامل STEP Global یکی دیگر از شرکت‌های مهاجرتی امارات گفته است: برای ورود سریع کانادا، افراد زیر 30 سال، متخصصان جوان با تجربه کاری و مدارک تحصیلی بالاتر بهترین شانس را برای انتخاب دارند. افرادی که در آن دسته قرار نمی گیرند -به دلیل سن و عوامل دیگر- می توانند در برنامه ویزای استارتاپ سرمایه گذاری کنند و اقامت دائم را دریافت کنند.

استارتاپ‌های موفق با طرح تجاری مشابه وارد بازار کانادا می‌شوند

هاربهاجان سینگ، مدیرعامل Future Vision Migration گفت که به لطف مزایای متعدد، ویزای استارتاپ در بین متقاضیان امارات متحده عربی جذابیت زیادی پیدا کرده است.

او همچنین اضافه کرد: متقاضیان معمولا کارآفرینانی هستند که ممکن است استارتاپ‌های موفقی داشته باشند اما مایلند با طرح تجاری مشابه وارد بازار کانادا شوند. از آن‌ جایی که این تنها برنامه‌ای است که مسیر مستقیمی را برای اقامت دائم ارائه می‌دهد و نیاز به مقدار سرمایه گذاری خاصی ندارد، بسیاری از کارآفرینان این روش را انتخاب می‌کنند. این‌ موارد اهداف قابل دستیابی برای کارآفرینان امارات متحده عربی محسوب می‌شوند.

کانادا کارآفرین می خواهد

براساس گزارش اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، برنامه ویزا استارتاپ کانادا در نیمه اول سال جاری نسبت به سال 2022 شاهد افزایش 6.3درصدی در ورود افراد دائمی جدید بوده است.

پیش‌بینی شده است کانادا از 1000 ویزا در سال به 14000+ تا سال 2026 خواهد رسید که این نشان‌دهنده حمایت دولت از این برنامه و تمایل به جذب متخصصان، سرمایه‌گذاران و رشد از طریق بخش فناوری است.

هزینه‌های مرتبط با برخی از مسیرهای مهاجرت به دلیل تورم یا تعدیل سیاست افزایش یافته است، در حالی که برخی هزینه‌های دیگر ممکن است ثابت مانده یا حتی در شرایط خاص کاهش یافته باشند.

هزینه‌های ویزا مهاجرت برای برنامه‌های کارگر ماهر در سال گذشته حدود 300 دلار کانادا برای هر متقاضی افزایش یافته است.

تغییرات قابل توجه در سیاست های مهاجرتی کانادا

مارک میلر، وزیر جدید مهاجرت کانادا گفته که مهاجرت عاملی حیاتی برای کانادا است و به ما در مبارزه با جمعیت طبیعی سالخورده این کشور کمک می‌کند.

تغییرات مهم شامل راه اندازی برنامه آزمایشی 3 ساله کارفرمای شناخته شده در سپتامبر سال گذشته است که فرآیند استخدام یک کارگر خارجی موقت را برای کارمندان کانادایی ساده می‌کند.

او توضیح داد که مقامات مهاجرت متقاضیان را براساس شغل انتخاب می کنند. در واقع اداره مهاجرت قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری را براساس دسته‌بندی برگزار می‌کند. حوزه‌هایی که برای سال 2023 تصمیم گیری شده‌اند عبارتند از مهارت زبان فرانسه، مراقبت‌های بهداشتی، حرفه‌های STEM، مشاغل خاص، نجار، لوله‌کش، پیمانکاران، حمل و نقل، کشاورزی و مواد غذایی.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.