کد مطلب: ۵۷۲۷۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال بازار رمزارز به سرمایه‌گذاران / سال ۲۰۲۱ سال طلایی بازار است؟

سیگنال بازار رمزارز به سرمایه‌گذاران / سال ۲۰۲۱ سال طلایی بازار است؟

موسسه KPMG گزارشی در رابطه با شاخص سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها منتشر کرده که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌های کلان در این بازار نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد چشم‌گیری داشته است. آیا این نشانه ورود رمزارزها به دوران طلایی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، همانطور که برخی از نمایندگان کنگره آمریکا بارها گفته‌اند این گزارش نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۱ بازار رمزارزها با هجوم سرمایه از سمت افراد حقیقی، کسب و کارها، دولت‌ها و حتی موسسات غیرمالی همراه بوده است.

این گزارش، تحولات بازار را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. کلمه کلیدی که برای این دوره از بازار رمزارزها استفاده می‌شود تنوع است. این موضوع نشان می‌دهد بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱ با همه‌گیری از سراسر دنیا همراه بوده و سرمایه‌گذاری در این سال تقریبا دو برابر شده است.

شرکت‌های بزرگ به شدت بر قیمت بیت‌کوین تاثیر داشتند و مقدار زیادی از این ارز را در اختیار گرفتند. همچنین کشورهایی مانند السالوادور بیت‌کوین را به پول رسمی خود تبدیل کردند و حتی در مواردی دولت‌ها از این فناوری استفاده کردند. در ایران هم در بسیاری از موارد ارز مورد نیاز یش بینی بازا صادرات کالاهای اساسی با استفاده از بیت‌کوین استخراج شده در داخل تامین می‌شد.

شرکت‌های ROBINhood و NUbank بیشترین سرمایه‌گذاری را در بازار رمزارزها داشتند که مجموع سرمایه‌گذاری این دو شرکت در اوایل سال ۲۰۲۱ به ۳/۴ میلیارد دلار می‌رسد. همچنین تعداد معاملات بزرگ از سوی نهنگ‌های بازار در این سال بیش از ۳ هزار معامله بود.

این گزارش به اهمیت قانون‌گذاری برای بازار رمزارزها هم پرداخته است. در حال حاضر دولت آمریکا قصد دارد برای این بازار مقررات تعیین کند و قرار است کنگره برای توسعه زیرساخت این بازار، ۲۸ میلیارد دلار از فعالان مالیات بگیرد.

پیش‌بینی بازار رمزارزها

ریزش اخیر بازار، امیدها را در دل بسیاری از سرمایه‌گذاران کشت اما شروع دوباره روند صعودی و رشد بیت‌کوین تا ۴۷ هزار دلار ثابت کرد که روند صعودی طولانی مدت از بین نرفته است.

همه عقیده دارند فراگیری بازار رمزارزها در سراسر دنیا اجتناب ناپذیر است و این موضوع می‌تواند باعث رشد مستمر قیمت شود. همچنین nftها می‌توانند به سرعت رشد کنند و پشتوانه قوی داشته باشند.

اگرچه بازار این روزها کمی نشانه‌های اصلاح دارد اما به عقیده شرکت KPMG این بازار در اول راه است و سرمایه‌گذاران زیادی در آینده به این بازار علاقه‌مند می‌شوند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.