کد مطلب: ۷۹۳۹۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چالش جدید اسپیس ایکس با فناوری موشکی کره جنوبی

چالش جدید اسپیس ایکس با فناوری موشکی کره جنوبی

به گفته معاون ارشد هوافضای کره جنوبی این کشور قصد دارد تمرکز عمده خود را روی تولیدات موشک‌های تجاری هم قیمت اسپیس ایکس بگذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت هوافضای هانوا درحال ساخت اولین موشک تجاری کره جنوبی با اهداف بلندپروازانه و هم قیمت اسپیس‌ایکس است. هانواگروپ، شرکتی 71 ساله است که به عنوان یک تولیدکننده مواد منفجره فعالیت خود را آغاز و پس از آن بخش فروش تسلیحات را نیز به خود اضافه کرد. اکنون نیز درحال حرکت به سمت بخش‌های انرژی سبز، دفاع و هوافضا است.

یو دونگوان، معاون اجرایی ارشد هوافضای هانوا در مصاحبه‌ای اعلام کرد: نوری، موشکی که توسط موسسه تحقیقات هوافضای کره با استفاده از موتورهای هانوا ساخته شده است، قابل استفاده مجدد نیست اما هدف این است که در نهایت تا سال 2032 قیمت‌ها را به حدی کاهش دهیم تا با اسپیس ایکس برابری کند. هزینه پرتاب فالکون 9 اسپیس ایکس در حال حاضر حدود 67 میلیون دلار است.

افزایش سهام هانوا

سهام این شرکت پس از جهش 53درصدی در سال 2022 زمانی که گروه هانوا تمام مشاغل دفاعی خود را با Hanwha Aerospace ادغام کرد، بیش از 30درصد افزایش یافته است.

این درحالی است که هانوا، 9درصد از سهام استارتاپ ماهواره بریتانیایی «OneWeb Ltd»، رقیب سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را خریداری کرده است. گروه مادر Hanwha نیز در حال خرید 49.3درصد از سهام یک شرکت است تا بزرگترین سهامدار سازنده زیردریایی Daewoo Shipbuilding & Marine» «Engineering باشد.

یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی، هدف خود از این اقدامات را توسعه صنعت موشک‌سازی تجاری اعلام کرده است. سال گذشته، Hanwha Aerospace برنده مناقصه توسعه مشترک موشک تجاری شد. هانوا تاکنون فقط بر روی اجزا و موتور هواپیما کار کرده است و قصد دارد سه موشک نوری دیگر را توسط محققان دولتی بسازد.

یو گفت که تقاضا برای موشک‌های کره‌ای در ابتدا توسط دولت هدایت می‌شود، اما هدف این است که در نهایت این تقاضا به نصف کاهش یابد. او افزود Hanwha به دنبال توسعه موشک‌هایی برای نسل آینده است.

Hanwha یکی از سریع‌ترین شرکت‌های پیمانکاری هوافضا و دفاعی در جهان است. Hanwha Systems، یکی از شرکت‌های تابع Hanwha Aerospace، رتبه سوم را از نظر رشد درآمد در میان 100 شرکت مورد تجزیه و تحلیل PwC در گزارش جهانی هوافضا و دفاع در سال 2022 به خود اختصاص داده است. همچنین این شرکت در سال گذشته رکورد فروش 6.5 تریلیون وون (5 میلیارد دلار) را با سود عملیاتی بی‌سابقه به دست آورد.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، صادرات تسلیحات کره جنوبی در سال 2022، 74درصد افزایش یافته است. این درحالی است که در همان سال کشور انگلیس با 35درصد، اسپانیا با 4.4درصد و اسرائیل با 15درصد کاهش مواجه بودند.

آخرین و مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های حوزه فناوری و اکوسیستم استارتاپی را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.