کد مطلب: ۷۴۹۴۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دلیل کاهش قیمت خودروهای تسلا در آمریکا و اروپا چیست؟

دلیل کاهش قیمت خودروهای تسلا در آمریکا و اروپا چیست؟

شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد قصد دارد قیمت خودروهای خود را در ایالات متحده و اروپا کاهش دهد. پیش از این نیز این شرکت خودروساز قیمت خودروهایش را در چین کاهش داده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اسنادی که شرکت خودروسازی تسلا شب گذشته منتشر کرده، این شرکت قصد دارد دوباره قیمت‌ها را در اروپا و ایالات متحده کاهش دهد.

چرا تسلا به تخفیف روی اورد؟

با اینحال، این حرکت در ایالات متحده ممکن است به تسلا کمک کند تا واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی فدرال شود و پس از افزایش رقابت و نرخ بهره، میزان فروش خود را در آمریکا افزایش دهد. در اروپا نیز تسلا قیمت خودروهای مدل 3 و وای خود را در کشورهای اتریش، فرانسه، آلمان، هلند، نروژ، سوئیس و بریتانیا کاهش داد.

آنطور که رویترز گزارش داده تسلا در آلمان مدل 3 و Y خود را از 1 به 17 درصد کاهش داده است. این درحالی است که مدل 3 پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی آلمان در دسامبر 2020 بود و مدل Y پس از آن در رتبه دوم خودروهای پرطرفدار قرار داشت. به نظر می‌رسد تسلا توانست در این ماه رکورد فولکس واگن را بشکند.

یک کارشناس خودرو نیز درباره کاهش قیمت خودروهای تسلا گفت: قیمت مدل 3 جدید در ایالات متحده بسته به پیکربندی بین 6 تا 14 درصد کاهش یافته و مدل Y نیز با کاهش حدودا 19 درصدی مواجه است. گفتنی است این مدل جزو خودروهای اسپرت طبقه‌بندی می‌شود. همچنین این شرکت قیمت خودروهای گران‌تر خود مانند مدل S و مدل شاسی بلند (X) خود را در ایالات متحده کاهش داد.

دولت ایالات متحده قوانین جدیدی را مبنی بر دریافت اعتبار مالیاتی برای شرکت‌های خودروساز وضع کرده است. طبق این قانون شرکت‌های خودروساز واجد شرایط تا پایان 2023 مبلغ 7500 دلار اعتبار مالیاتی دریافت می‌کنند.

تخفیفات اخیر تسلا به احتمال زیاد بتواند این شرکت را برای دریافت این تسهیلات آماده کند. اما این اتفاق باعث اعتراض مشتریانی شد که پیش از ارائه این تخفیفات در صف خرید خودرو از تسلا بودند. این اتفاق زمانی که تسلا تصمیم گرفت قیمت خودروهایش را در چین کاهش دهد نیز تکرار شد.

وعده‌ای که عملی نشد

به علاوه این تخفیف‌ها تسلا اعلام کرد که در سه ماهه پایانی 2022 حدود 430 هزار دستگاه خودرو تولید کرده و حدود 400 هزار دستگاه نیز به مشتریان تحویل داده است. این شرکت به سهامداران وعده رشد 50 درصدی سهام را داده بود که این وعده در سه ماهه چهارم عملی نشد.

درحال حاضر شرکت خودروسازی تسلا اولین کارخانه مونتاژ خودرو در فرمونت آمریکا، کالیفرنیا، آستین، تگزاس، شانگهای و یک کارخانه جدیدتر در آلمان را اداره می‌کند.

با اینکه تسلا باید ظرفیت تولید خود را در 2023 افزایش دهد، تحلیلگران معتقدند میزان تولید این شرکت در سال جدید نیز کماکان نزولی خواهد بود. آنها می‌گویند افزایش نرخ بهره و کاهش تقاضا از موانعی است که بر سر راه این شرکت خودروساز قرار دارد.

سهام تسلا در سال 2022 با نوسانات زیادی مواجه بود تا جاییکه ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت به کارمندان خود اعلام کرد که زیاد روی وضعیت سهام متمرکز نشوند. او کاهش سهام این شرکت را ناشی از افزایش نرخ بهره دانست اما منتقدان هزینه 44 میلیاردی او برای خرید شبکه اجتماعی توییتر را عامل اصلی این بحران می‌دانند.

گزارش آماری تسلا از تولید و تحویل خودرو در سه ماهه چهارم 2022 نیز که اخیرا منتشر شد نشان داد، سهام این شرکت در این مدت با کاهش 12 درصدی سهام مواجه بوده است.

با اینحال تسلا قصد دارد نتایج سه ماهه چهارم سال 2022 خود را در 25 ژانویه 2023 گزارش کرده و چشم‌انداز جدید خود را برای سال آینده به اشتراک بگذارد. باید دید ماجرای سهام تسلا و کشمکش‌های مدیرعامل این شرکت با شبکه اجتماعی توییتر به کجا می‌رسد.

آخرین و مهم‌ترین اخبار حوزه استارتاپ و تکنولوژی را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.