کد مطلب: ۷۹۱۳۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین کلینیک سلامت هوش مصنوعی با ChatGPT راه‌اندازی می‌شود

اولین کلینیک سلامت هوش مصنوعی با ChatGPT راه‌اندازی می‌شود

Bionic Health 3 میلیون دلار برای کلینیک سلامت هوش مصنوعی خود با استفاده از GPT-4 و سایر مدل‌های ML جمع‌آوری می‌کند تا مراقبت‌های پیشگیرانه بهتری طراحی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اولین کلینیک سلامت هوش مصنوعی قرار است راه‌اندازی شود، چرا که دنیای فناوری و پزشکی در حال انجام ریسک‌های بزرگ روی هوش مصنوعی است که نقش محوری در ارائه مراقبت‌های بهداشتی در آینده ایفا کند.

بر اساس گزارش techcrunch ، امروز یک استارتاپ از دورهام، کارولینای شمالی، به نام Bionic Health که توسط دو بنیان‌گذار در تجاری‌سازی هوش مصنوعی ساخته شده، قصد دارد که از فناوری هوش مصنوعی برای تمامی جنبه‌های پزشکی استفاده کند.

جذب سرمایه 3 میلیون دلاری کلینیک سلامت Bionic Health

همچنین، این استارتاپ 3 میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کرده تا آنچه را که به عنوان «کلینیک سلامت هوش مصنوعی» توصیف کرده است، راه‌اندازی کند.

به گفته بنیان‌گذاران این کلینیک سلامت، مردم می‌توانند آزمایش‌های خونی و سایر تشخیص‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT انجام داده و خودشان را حتی تحت نظارت قرار دهند. چرا که یک هوش مصنوعی GPT-4 و دیگر الگوریتم‌های یادگیری عمیق و مدل‌های یادگیری ماشین می‌تواند بینش‌های شخصی‌سازی‌شده را براساس نقاط داده‌ای که از این ارزیابی‌ها به دست می‌آیند، ارائه کند.

هدف اولیه ایجاد خدمات بهداشتی پیشگیرانه به جای مراقبت‌های اولیه برای افرادی است که برای مثال درد مزمن یا ویروسی دارند. رابی آلن، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت، معتقد است سلامت بایونیک (هوش مصنوعی) این ظرفیت را دارد که به همه جنبه‌های مراقبت از پزشک و بیمار گسترش یابد.

او با تاکید بر کمبود پزشکان عمومی و متخصص در جوامع توسعه‌یافته و در حال توسعه جهان، گفت: «زمینه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان آنها را بهبود بخشید. ما هر روز در حال از دست دادن پزشکان مراقبت‌های اولیه هستیم. این غیرقابل قبول است که نتوانید به راحتی با پزشک خود جلسه ویزیت داشته باشید. بنابراین ممکن است نیاز داشته باشیم که بیشتر به سمت خودکارسازی پزشکی پیش برویم.»

در همین حال، استفاده از هوش مصنوعی برای انجام کار متخصصان نیز می‌تواند در طول زمان تکامل یابد و داده‌های بیشتری را از تخصص‌ها ترکیب کرده تا بینش دقیق‌تری را به آن‌ها ارائه دهد.

اولین کلینیک Bionic Health در واقع اولین آزمایشگاه آن است. همانطور که استارتاپ هوش مصنوعی خود را آموزش داده و تشخیص می‌دهد که کجا می‌تواند بهترین کار را انجام دهد، پزشکان واقعی و انسانی را درگیر خواهد کرد که در کنار هوش مصنوعی کار کنند و برای شکل‌دهی بهتر بازخورد ارائه دهند.

آلن گفت که بنیانگذار Bionic، دکتر جرد پلو، اولین پزشک آن است. در حال حاضر یک لیست انتظار وجود دارد و این کلینیک در حال پذیرش اولین بیماران خود است که با پرداخت 250 دلار در ماه شروع به کار خواهند کرد و ارزیابی‌ها و آزمایشات منظم و همچنین خدمات تشخیصی مبتنی بر آنها را پوشش می‌دهد.

به گفته آلن، فناوری مراقبت با کمک هوش مصنوعی برای کمک به پزشکان در انجام وظایف ارزیابی بالینی طراحی شده است. او می‌گوید: ما بر این باوریم که می‌تواند کارایی و دقت فرآیند تشخیص و درمان را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

نقش هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی

هوش مصنو‌عی (AI) در مراقبت‌های بهداشتی طی سال‌های اخیر، تحقیقات و نوآوری‌های زیادی را ایجاد است. چرا که استفاده از این فناوری می‌تواند صنعت پزشکی را متحول کند.

براساس گزارش‌های به‌دست آمده با ادامه رشد هوش مصنوعی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی، هر ‌روزه حجم بیشتری از داده‌ها در این فضا تولید و ذخیره می‌شوند. در واقع، میزان داده‌های موجود با سرعتی سرسام‌آور در حال رشد است و تقریبا با گذشت هر چند سال، حجم این اطلاعات چندین برابر می‌شود.

در سال 2013، سالانه حدود 4.4 zetabytes (تریلیون گیگابایت) داده تولید می‌شد اما تا سال 2020، مقدار اطلاعات ایجاد شده به 44 zettabytes (تریلیون گیگابایت) رسید.

بنابراین میزان اطلاعاتی که امروزه در حوزه مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد، بسیار زیاد است و هوش مصنوعی به راحتی می‌تواند به بیمار یا پزشک کمک کند تا این توده‌ عظیم از اطلاعات طبقه‌‌بندی و مرتب در اختیار داشته باشند. به عنوان مثال سیستم مدرنیزاسیون پزشکی، داده‌های ویزیت مربوط به بیش از 14میلیون بیمار و 3هزار و 700 ارائه‌دهنده خدمات را به راحتی جمع‌آوری می‌کند.

همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند با پیگیری و مرور این موارد و ارائه توصیه‌های مهم که از این اطلاعات به‌دست می‌آورد، عملا زمان را متوقف کند و از تکرار مجدد تحقیقات جلوگیری کرده یا آن را به حداقل برساند. به بیان ساده، این سوابق و اطلاعات پزشکی صرفاً موجب صرفه‌جویی در فضا و زمان در صنعت پزشکی نمی‌شوند بلکه به طور پیاپی سیستم بهداشت و درمان را ارتقا بخشیده و آن را بهتر می‌کنند.

به طور خلاصه می‌توان گفت که استفاده از هوش مصنوعی به پزشکان کمک می‌کند تا برای درمان بیماری‌ها سریع‌تر عمل کرده و این‌گونه شاید میزان مرگ و میر در بیمارستان‌های جهان کاهش یابد. هوش مصنوعی تشخیصی سریع و دقیق ارائه می‌دهد که هوش انسانی به تنهایی امکان انجامش را ندارد.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.