خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۷۴۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۳ چه گذشت؟ / رونمایی از ترندهای جدید فناوری در MWC

در کنگره جهانی موبایل 2023 چه گذشت؟ / رونمایی از ترندهای جدید فناوری در MWC

کنگره جهانی موبایل (MWC) امسال شاهد ترندهای جالب برندهای موبایل بوده است. بسیاری کمپانی‌های فناوری مانند شیائومی و هوآوی در این نمایشگاه به ارائه ابزارها و محصولات جدید خود در عرصه جهانی پرداختند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کنگره جهانی موبایل (MWC) بزرگترین رویداد جهانی گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که دوازهمین دوره آن از 8 تا 12 اسفند در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار شد. در آخرین دوره این رویداد جهانی، 80 هزار شرکت کننده از 200 کشور حضور داشتند. در این کنگره بسیاری شرکت‌های سازنده موبایل شرکت می‌کنند و در آن به ارائه آخرین ورژن از محصولات و خدمات خود در این زمینه می‌پردازند.

این نمایشگاه چهار روزه که در یک مرکز کنفرانس بزرگ بارسلونا برگزار شد، بزرگترین و تاثیرگذارترین گردهمآیی دنیا در صنعت فناوری تلفن همراه است.

براساس استانداردهای فناوری، گوشی‌های هوشمند در سال گذشته عملکرد خوبی داشته‌اند، اما در حین رشد، سازندگان گوشی‌های همراه همواره به دنبال این هستند که راهکاری برای افزایش فروش در این صنعت پیدا کنند. نمایشگاه MWC 2023 فرصتی برای بسیاری از برندهای این صنعت است که با معرفی محصولات جدید خود بازار را به نفع خود تغییر دهند.

محصولات برندهای مطرح گوشی در نمایشگاه (MWC)

نوکیا روز دوشنبه (8 اسفند) از گوشی موبایل خود که در خانه قابل تعمیر است، رونمایی کرد. این موبایل یکی از نخستین گوشی‌های هوشمند اندرویدی ارزان قیمت است که برای تعمیر در خانه طراحی شده است.

این فناوری که با مشارکت iFixit به بازار آورده شده است مشتریان را قادر می‌سازد تا خودشان تعمیرات ساده‌ای را انجام دهند، مانند تعویض باتری‌های خالی شده یا صفحه نمایش ترک خورده خود را تعویض کنند.

نوکیا و شرکت مادرش HMD Global امیدوارند که این تلفن برای مخاطبانی که به دنبال صرفه‌جویی در زمان و هزینه با سرمایه‌گذاری بعدی خود هستند، جذاب باشد.

کمپانی چینی OnePlus نیز در این نمایشگاه از گوشی هوشمند مفهومی OnePlus 11 خود رونمایی کرد که دارای سیستم خنک کننده جدید Active CryoFlux این شرکت است. این سیستم خنک‌کننده که در قسمت پشت گوشی موبایل قرار دارد که که با یک میکروپمپ پیزوالکتریک سرامیکی به اطراف گوشی پمپ می‌شود. هدف از ارائه این سیستم‌ خنک‌کننده بهبود عملکرد و طول عمر گوشی عنوان شده است.

گوشی‌های تاشو در کنگره جهانی موبایل 2023

برند موتورولا از گوشی تاشو خود که تنها با یک ضربه صفحه نمایش آن به طور خودکار از طول 5 اینچ (13 سانتی متر) به 6.5 اینچ با برداشتن صفحه از پایین افزایش می‌یابد، رونمایی کرد.

مالک موتورولا، برند فناوری چینی لنوو، لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش چرخان را نیز به نمایش گذاشت که حدود 19 ثانیه طول کشید تا به موقعیت کاملاً توسعه‌یافته خود باز شود. این شرکت اعلام کرد که بعید است دستگاه‍‌های مفهومی آن به این زودی وارد بازار شوند.

همچنین این برند موتورولا با لوازم جانبی بلوتوث جدید خود، ماهواره‌ها را به چالش کشیده است. چرا که فناوری جدید موتورولا Defy Satellite که برای اولین بار در MWC معرفی شد، به گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد پیام‌های متنی ارسال و دریافت کنند، حتی اگر سیگنالی وجود نداشته باشد.

این ابزار جانبی به عنوان مثال می‌تواند سیگنال‌های SOS و ارسال مکان را ارائه دهد، حتی اگر تلفن هوشمندی که با آن جفت شده است شارژش تمام شده باشد. این توسعه به این معنی است که مردم برای بهره‌2مندی از قدرت در حال تکامل ارتباطات خارج از رادار، نیازی به خرید یک تلفن کاملاً جدید ندارند.

در این نمایشگاه MWC برندهای دیگر از جمله سامسونگ و اوپو و تکنو چین نیز جدیدترین طرح‌های تاشو خود را منتشر کردند.

سری شیائومی 13 در اروپا عرضه می‌شود

برند شیائومی که اغلب محصولات خود را در چین رونمایی می‌کند، اما شیائومی 13 و 13 پرو خود را در نمایشگاه MWC 2023 رونمایی کرد که به نظر می‌رسد حال که این برند در یک صحنه جهانی از محصولات خود رونمایی کرده، قصد دارد که در اروپا آن را عرضه کند. ب

براساس اعلام شیائومی آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا از اولین بازارهایی خواهند بود که گوشی‌های هوشمند جدید اندرویدی شیائومی در آن‌ها عرضه می‌شود.

شیائومی همچنین محصول مشارکتی خود را با XDA در MWC معرفی کرده است که یک جفت نمونه اولیه از عینک AR که بی‌سیم هستند و می‌توانند بین مدل‌های شفاف و سایه‌دار جابجا شوند.

فناوری شارژ فوق سریع

رویداد برند ریلمی در کنگره جهانی موبایل 2023 گویای آن بود که گوشی 240 واتی «ریلمی» پس از معرفی ماه گذشته در چین به صورت بین‌المللی عرضه می‌شود. این برند می‌گوید که مدل GT3 می‌تواند تنها در 9 دقیقه و نیم به 100 درصد شارژ شود.

این در حالیست که Redmi، رقیب چینی GT3 ادعا می‌کند که با یک شارژر 300 واتی خود را در صدر جدول شارژ قرار می‌دهد که می‌تواند باتری گوشی را در مدت کمی بیش از دو دقیقه تا نیمه پر کند.

دوام ساعت هوآوی در عمق 90 متری آب

هوآوی در کنگره جهانی موبایل (MWC) امسال از ساعت جدید GT Cyber خود رونمایی کرد. هوآوی برای تبلیغ این ساعت از جمله «ساعتی که در سطح نظامی هم دوام می‌آورد» استفاده کرد.

این ساعت براساس گفته‌های هوآوی، مقاوم در برابر آب تا عمق 50 متری است، بیش از 100 حالت تمرینی دارد و داده‌ها را از پنج ماهواره برای ردیابی دقیق‌ترین زمان ممکن ردیابی می‌کند و دارای فناوری ردیابی ضربان قلب در هنگام استراحت است.

عینک‌های واقعیت افزوده XRAI Glass

برنامه دستیار مجازی XRAI برای کار با عینک بیننده هوشمند طراحی شده است تا به افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند کمک کند تا بهتر بفهمند که در اطرافشان چه اتفاقی می‌افتد. با استفاده از این عینک صحبت‌ها از سایر افراد نزدیک رونویسی می‌شود و زیرنویس‌ها روی لنزها یا تلفن هوشمند متصل به آن نمایش داده می‌شوند.

همچنین، اکنون XRAI (تلفظ اشعه ایکس) فناوری ChatGPT OpenAI را در تنظیمات اپلیکیشن و عینک خود ادغام کرده است.

برگزاری کنگره جهانی موبایل در سال‌های همه‌گیری کرونا متوقف شده بود و این صنعت تحت فشار زیادی قرار گرفت بود. اما به نظر می‌رسد که امسال با استقبال زیادی از سوی علاقه‌مندان به تکنولوژی‌های موبایلی روبه رو شد.

جایزه بهترین گوشی هوشمند به آیفون 14 رسید

امسال جایزه بهترین گوشی هوشمند در کنگره جهانی موبایل به آیفون 14 پرو رسید. در حالی گوشی اپل این جایزه را گرفت که گوشی‌های گوگل پیکسل 7 پرو، ناتینگ فون 1، سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 و زد فولد 4 جزو دستگاه‌های مدنظر MWC بودند.

در کنار آیفون 14 پرو، اپل در بخش «Disruptive Device Innovation» هم به‌خاطر قابلیت کمک‌ اضطراری از طریق ماهواره برای سری آیفون 14 هم برنده جایزه شد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد در مناطقی که ارتباط سلولار و وای‌فای وجود ندارد، از طریق ماهواره پیام کمک ارسال کنند.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.