خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۰۲۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

از کارت‌های نئوبانکی استفاده کنیم؟ / بلوبانک یا اِوانو؟

از کارت‌های نئوبانکی استفاده کنیم؟ / بلوبانک یا اِوانو؟

با شیوع کرونا و آنلاین شدن اکثر خدمات، جای خالی بانک‌های دیجیتالی بیشتر احساس شد، در این شرایط کارت‌های نئوبانک برای ارائه خدمات بانکی به صورت آنلاین معرفی شده‌اند. نئوبانک‌ها امنیت دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، به تازگی مراجعه به بانک بدون حضور در شعبه و از طریق یک گوشی هوشمند که رویایی دور از دسترس بود از طریق نئوبانک‌هایی مثل بلوبانک و اوانو که اقدام به ارائه خدمات بانکی به صورت آنلاین کرده‌اند، محقق شد.

در راستای عملیاتی کردن این موضوع دو اپلیکیشن بلوبانک و اِوانو تصمیم گرفتند تا زیر نظر بانک مرکزی خدمات بانکی را به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین به مشتریان خود ارائه دهند.

بلو بانک

بلوبانک نسخه‌ای ایرانی از نسل چهارم بانک‌های الکترونیک است که به نئوبانک‌ها مشهور هستند که برای اولین بار وارد نظام بانکی ایران شدند.

برای باز کردن حساب در بلوبانک، شرط داشتن حداقل موجودی حساب برداشته شده و تنها از طریق نصب اپلیکیشن و طی کردن مراحل احراز هویت می‌شود یک حساب و کارت بانکی داشت.

در واقع بانک در یک اپلیکیشن خلاصه شده که کاربران در هر ساعتی از شبانه‌وروز می‌توانند از خدمات بانکی استفاده کنند.

با افتتاح سپرده کوتاه مدت داخل بلوبانک، کلیه کارهای خرد بانکی به راحتی می‌توان انجام داد - از قبیل انتقال وجه، پرداخت قبوض و…

رضا قربانی، عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه تهران می‌گوید: خدماتی که نئوبانک‌ها ارائه می‌دهند حتی می‌تواند خدماتی در زمینه بورس، بیمه و… باشد که بانک‌های سنتی، قادر به انجام آنها نیستند.

یکی از نکات جالب افتتاح حساب در بلوبانک این است که پس از عضویت کامل با دعوت دوستان، بلوبانک برای تشویق کاربران تا سقف پنج نفر، ۳۰ هزار تومان اعتبار قابل برداشت هدیه می‌دهد.

ورود همراه اول به حوزه نئوبانک‌ها

همراه اول که در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مثل اپلیکیشن روبیکا، سعی دارد فعالیت خود را گسترده کند حالا به سراغ بانکداری الکترونیکی رفته است. اِوانو را شاید بتوان گفت جدیدترین اقدام همراه است که از طریق ارسال پیامک به کاربران خود آن را تبلیغ می‌کندو

اوانو به گستردگی بلو‌بانک و در اختیار عموم نیست، این اپلیکیشن در حال حاضر برای صاحبان استارتاپ‌ها و کسب‌وکارها فعال است.

می‌توان این اپلیکیشن را به نوعی تقلید از بلوبانک دانست البته با یک ویژگی متمایز. این ویژگی این است که کاربرانی که خوش حساب باشند می‌توانند خریدی را با حساب منبع مالی انجام دهند و در زمانی که برایشان تعیین می‌شود، پول را برگردانند.

اوانو مدعی است که مجوز «پرداخت یاری» را از بانک مرکزی دریافت کرده و فرآیند خرید و پرداخت برای کاربران اوانو در این فضا انجام می‌شود. اما در پیگیری‌های تجارت‌نیوز از باتک مرکزی این بانک ناظر هنوز مجوز اوانو را رد یا تایید نکرده است.

مزیت‌های اِوانو

پرداخت انواع قبض تلفن، آب، برق، گاز و جریمه بخش دیگر سرویس مالی و بانکی اوانو را تشکیل می‌دهند.

اوانو برای سرویس پرداخت قبوض هدیه‌ای برای کاربران در نظر گرفته که با پرداخت اولین قبض در این اپلیکیشن هدیه نقدی دریافت می‌کنند. با انجام تراکنش‌های بعدی نیز رقمی به عنوان هدیه به کیف پول کاربران افزوده می‌شود.

همچنین برای انجام اولین تراکنش کارت به کارت، ۵۰۰۰ ریال هدیه نقدی و با انجام تراکنش‌های بعدی نیز رقمی به عنوان پیشکش به کیف پول کاربران افزوده می‌شود.

حتی اوانو برای دریافت نخستین موجودی حساب خود در این اپلیکیشن رقمی به عنوان پیشکش اهدا می‌کند.

نئوبانک‌ها امنیت دارند؟

عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای تهران به تجارت‌نیوز گفت: در سراسر دنیا بانک‌های مجازی نظامی مجزا از بانک‌های سنتی هستند و از آن‌ها به عنوان بانک‌های چالش‌گر یاد می‌شود و این به معنای عدم امنیت این سیستم بانکی نیست.

قربانی ادامه داد: فعالیت بانک‌های مجازی در ایران اکنون زیر نظر بانک‌های دیگر با رعایت «قوانین بانک مرکزی» است. بلوبانک زیر نظر بانک سامان و به طور مثال بانکینو زیر نظر بانک خاورمیانه است.

او با بیان اینکه بانک‌های مجازی می‌توانند آینده خوبی داشته باشتند، گفت: این بانک‌ها برای فعالیت مستقل نیازمند همکاری نهادهای مختلف از جمله بانک مرکزی است. امیداوریم با همکاری این نهادها بانکداری مجازی جایگاه خود را در کشور پیدا کند.

نئوبانک‌ها هم شبیه به بانک‌ها از یکسری اقدامات امنیتی برای اطمینان از محافظت از پول و جزئیات کاربران استفاده می‌کنند. اما به علت اینکه این بانک‌ها مبتنی بر تلفن همراه هستند، برخی از مسئولیت‌های امنیتی مثل حفظ اطلاعات تلفن همراه، به عهده کاربر است.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه مقاله مسخره ای
    سر و ته نداره
    و مشخص نیست فرق نئوبانک با همراه بانک چیه…

    • ناشناس

      برادر نئوبانک با همراه کارت دو بحث جدا است در این گزارش چیزی از همراه کارت نگفته شده که بخواهند فرقش را بگویند عجب مردم راحت الحقومی داریم

  • مملی

    تنها فرقش با همراه بانک اینه که برنامه های بانکی همراه بانکا الکی سخت گیرترن ولی نئوبانکها اینترنتی میشه حساب باز کرد و دردسر رمز دوم رو ندارن

  • مهدی رستمی

    قابل توجه کاربران و مخاطبین گرامی!
    نئوبانک ، بانک مجازی مورد اعتماد زیر شاخه بانک سامان و زیر نظر بانک مرکزی می باشد و دارای اپلیکیشن در مارکت ها هم می باشد که با نصب اپلیکیشن مد نظر ، بصورت غیر حضوری افتتاح کنید و احراز هویت شوید.
    بر خلاف سایر بانک ها که به روش سنتی عمل می کند ؛ نئوبانک بصورت مجازی و در بستر امنیت اقدام به افتتاح حساب و ارسال رایگان کارت بانکی می نماید و کارت بانکی ارسالی ، غیر فعال است تا توسط مشتری ؛ با ادامه روند در اپلیکیشن نئوبانک مشتری اقدام به فعال سازی آن بنماید.

    • ناشناس

      *بلوبانک

  • ناشناس

    سلام من در کارت اعتبار مبلغ ۲۹۲هزار تومان موجودی دارم چطور از آن پول شارژ یا اینترت بخرم راهنمایی ام کنید ممنون در قسمت آوانو جایی ندارد تا پیشنهادی بکنم

  • ناشناس

    نضر خودم را نوشتم جوابی ندادید

  • ناشناس

    آنهم

  • Sara

    کد معرف من

  • ناشناس

    کدمعرف نامحدود بانکینو:کدمعرف نامحدود بلوبانک:

  • امیر

    اوانو، نئوبانک نیست. از همراه اول پول گرفتید اسمشو بیارید کنار بلوبانک؟؟

  • ناشناس

    سلام خیلی عالیه