کد مطلب: ۳۸۸۰۳۶

۷۰ شرکت دانش بنیان ایرانی به روسیه رفتند / بزرگ‌ترین شبکه تجارت الکترونیک خاورمیانه در دست ایران

۷۰ شرکت دانش بنیان ایرانی به روسیه رفتند / بزرگ‌ترین شبکه تجارت الکترونیک خاورمیانه در دست ایران

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه «اینوپروم» روسیه گفت: امروز در ایران بزرگ‌ترین شبکه اینترنتی تجارت الکترونیک در سطح خاورمیانه فعالیت دارد که بیش از 90درصد سهم بازار خرده‌فروشی آنلاین را در اختیار دارد.

به گزارش تجارت نیوز، سورنا ستاری که در راس هیاتی به همراه ۷۰ شرکت دانش بنیان و کارآفرینان حوزه فناوری و به منظور شرکت در نمایشگاه «اینوپروم» به روسیه سفر کرده است در سخنرانی این مراسم به فعالیت بیش از 4400 شرکت دانش‌بنیان در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 1000 تأمین‌کننده کالا و 11000 فروشنده، فروشی بیش از میلیون‌ها دلار در روز را رقم‌زده‌اند. این وبسایت جزو 200 وب‌سایت پربازدید دنیاست. تصور کنید چه فرصت ویژه‌ای در اختیار تولیدکنندگان روس برای ورود به این بازارِ بزرگِ عرضه محصولات از طریق پایگاه اینترنتی وجود دارد.

او همچنین به حضور و فعالیت چشمگیر وبسایت ها و استارتاپ های ایرانی در حوزه فرهنگ و هنر پرداخت و گفت: فناوری، برای توسعه روابط فرهنگی امروز ارمغان ویژه‌ای برای ما دارد. بنابراین شرکت‌های روسی می‌توانند برای تبلیغات و معرفی شرکت‌ها و محصولات تجاری و فرهنگی خود از این بسترهای اینترنتی که برخی از آن‌ها جزء 100 وب‌سایت پربازدید دنیاست، به‌خوبی استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه این سخنرانی، همچنین توضیح داد که امروز در ایران نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های کاربردی در حوزه‌های CYBER SECURITY، ERP، INTEGRATED PLANNING و IOT به‌خوبی توسعه یافته‌اند.

حوزه فین تک نیز، نکته دیگری بود که ستاری در جمع حاضران در نمایشگاه اینوپروم به آن اشاره و ابراز کرد: در حوزه فین تک اپلیکیشن‌های بسیار سودمندی در بازار ایران عرضه‌شده که بهره‌گیری از آن‌ها باعث کاهش حجم مراجعات به شبکه بانکی، بورس و بیمه، تسهیل تعاملات مالی در این شبکه‌ها و تغییر الگوی پرداخت سنتی به آنلاین شده است.

او ادامه داد: این اپلیکیشن‌ها روزانه ده‌ها میلیون دلار پول را جابجا و تراکنش‌های مالی را تسریع می کنند. امیدوارم این تعاملات به ایجاد بسترهای مشترک پرداخت آنلاین و ارائه خدمات نوین تجارت بین شرکت‌های فناوری اطلاعات ایران و روسیه منجر شود.

دهمین نمایشگاه بین المللی صنعتی «اینوپروم ۲۰۱۹» از ۱۷ تا ۲۰ تیر ماه سال جاری با حمایت وزارت صنعت و تجارت فدراسیون روسیه در شهر یکاترینبورگ در حال برگزاری است. موضوع اصلی اینوپروم ۲۰۱۹ «تولید دیجیتال: راهکارهای اشتراکی» است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.