کد مطلب: ۳۷۷۰۹۶

۱۰ شرکت برتر تکنولوژی در جهان

10 شرکت برتر تکنولوژی در جهان

در این گزارش تجارت‌نیوز 10 شرکت برتر تکنولوژی در سال 2018 معرفی شده‌اند. این فهرست شامل هفت شرکت آمریکایی، دو شرکت چینی و یک شرکت کره‌ای است.

فوربس گلوبال 2000 که سالانه شرکت‌ها را بر اساس میزان فروش، سود، دارایی‌ها و ارزش جاری بازار رتبه‌بندی می‌کند، به تهیه فهرستی از 10 شرکت تکنولوژی برتر در جهان پرداخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اینوستوپدیا ، این فهرست شامل هفت شرکت آمریکایی، دو شرکت چینی و یک شرکت کره‌ای است که رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

در این گزارش 10 شرکت برتر تکنولوژی در سال 2018 معرفی شده‌اند:

اپل (Apple)

ارزش بازار: 963.33 میلیارد دلار

اپل شرکت چندملیتی آمریکایی است که در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند.

این کمپانی که در سال 1997 در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بود، حالا ارزشی نزدیک به یک تریلیون دلار دارد.

سامسونگ (Samsung)

ارزش بازار: 221.6 میلیارد دلار

شرکت سامسونگ الکترونیک شرکت کره‌ای چند ملیتی در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات است که در سال 1969 تاسیس شد. یک‌پنجم کل صادرات کره جنوبی از محصولاتی است که این کمپانی تولید می‌کند. شهرت سامسونگ بیشتر مربوط به تولید لوازم الکترونیکی است.

مایکروسافت (Microsoft)

ارزش بازار: 995.324 میلیارد دلار

مایکروسافت که رقابتی دیرینه با اپل دارد، در نهایت موفق شد بار دیگر با یک طرح تجاری اصلاح‌شده ظهور کند. اگرچه سامسونگ در فهرست فوربس به عنوان سومین شرکت فناوری قرار گرفته، اما از نظر ارزش جاری بازار، بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است.

مایکروسافت همچنین موفق شده سرویس رایانش ابری خود را توسعه داده و برنامه‌های پرداخت ماهانه برای استفاده از نرم‌افزار Office در نظر گرفته است.

تحلیل‌گران موسسه مورگن‌استنلی سال گذشته پیش‌بینی کرده بودند که مایکروسافت می‌تواند سال آینده با پیشتازی در زمینه رایانش ابری، نشان افتخار اولین شرکت یک تریلیون دلاری در جهان را به خود اختصاص دهند.

مایکروسافت همچنین توانسته با تولید لپ‌تاپ‌های سرفیس به بازار سخت‌افزار هم ورود کند. این کمپانی که دست‌کم نیمی از بازار اسمارت‌فون‌ها را به شرکت‌های گوگل و اپل واگذار کرده، در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در توسعه اپلیکیشن‌های کاربردی هوش مصنوعی انجام داده است.

آلفابت (Alphabet)

ارزش بازار: 885.97 میلیارد دلار

آلفابت در اکتبر سال 2015 تاسیس شد و گوگل را به عنوان زیرمجموعه خود معرفی کرد.علاوه بر موتور جستجوی پیشرو، آلفابت تمامی پروژه‌های جانبی گوگل از جمله پروژه‌های این کمپانی در بخش سرمایه‌گذاری و تحقیقات، واحد تلفن‌های هوشمند، کمپانی نِست، شرکت گوگل ایکس، کالیکو که در حوزه بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها فعالیت می‌کند و لایف سانس از زیرمجموعه‌های نسبتا تازه این کمپانی هستند.

از دیگر کمپانی‌های زیرمجموعه آلفابت می‌توان به گوگل ونچر و گوگل کپیتال اشاره کرد که اولی تامین مالی استارتاپ‌ها را برعهده دارد و دومی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت انجام می‌دهد.

اینتل (Intel)
ارزش بازار: 234.73 میلیارد دلار

این کمپانی رتبه دوم از نظر میزان درآمد در تولید نیمه‌هادی‌ها را دارد.

شرکت اینتل در سال 1968 تاسیس شد و مبدع فناوری ریزپردازنده‌های اکس 86 است.

آی‌بی‌ام (IBM)

ارزش بازار: 124.08 میلیارد دلار

این کمپانی در دهه 1880 تاسیس شد. علی‌رغم آنکه آی‌بی‌ام یکی از شناخته‌شده‌ترین خطوط تجاری خود یعنی تولید PC را در سال 2005 به شرکت چینی لنوو فروخت اما همچنان یکی از معتبرترین برندهای جهان محسوب می‌شود.

این شرکت تولیدکننده و فروشنده نرم‌افزار، سخت‌افزار، ارائه‌دهنده خدماتی چون زیرساخت، میزبانی وب، فناوری نانو و رایانه بزرگ است.

فیس‌بوک (Facebook)

ارزش بازار: 546.606 میلیارد دلار

فیس‌بوک که در فوریه سال 2004 تاسیس شد، به طور میانگین 2.27 میلیارد کاربر فعال در ماه دارد. این غول شبکه‌های اجتماعی که حالا از نظر رشد جهانی با محدودیت‌هایی روبرو شده، اقدام به خریداری سایر پلتفرم‌ها از جمله واتس‌اَپ و اینستاگرام کرده است.

هون‌های پرسیژن (Hon Hai Precision)

ارزش بازار: 6023.96 میلیارد دلار

این شرکت تایوانی که بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات کامپیوتری و الکترونیکی در جهان است، در ایالات متحده با نام گروه فناوری فاکس‌کان (Foxconn) شناخته می‌شود.

فاکس‌کان طرف قرارداد شرکت‌های بزرگ فروش رایانه و قطعات الکترونیکی از جمله اپل، آمازون و مایکروسافت است و 12 کارخانه بزرگ در چین و سایر کشورها از برزیل تا مالزی دارد.

تنسنت (Tensent)

ارزش بازار: 462.116 میلیارد دلار

این شرکت که ارائه‌دهنده محصولات تکنولوژی و خدمات مرتبط با اینترنت است در سال 1998 تاسیس شد. تنسنت همچنین یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید بازی‌های اینترنتی در جهان است.

این کمپانی پس از گوگل ، آمازون و ای‌بی چهارمین شرکت بزرگ اینترنتی در جهان محسوب می‌شود.

اوراکل (Oracle)

ارزش بازار: 189.37 میلیارد دلار

اوراکل شرکت سخت‌افزاری آمریکایی است که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه‌ای و ابزارهای توسعه پایگاه‌های داده فعالیت می‌کند.

اوراکل سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بخش یارانش ابری انجام داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام همه شرکت ها رو در کرور دیدم

  • ناشناس

    خوب بود ازش یاد گرفتم مایکروسافت از همه بهتر