کد مطلب: ۷۹۲۳۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چگونه یک «pitch deck» خوب ارائه دهیم؟

چگونه یک «pitch deck» خوب ارائه دهیم؟

هر استارتاپ برای جذب سرمایه مورد نیاز خود نیاز به ارائه یک pitch» deck»مناسب دارد. در این گزارش سعی داریم، توصیه‌های مفیدی در مورد چگونگی ایجاد یک سخنرانی خوب یا  (pitch deck) را به شما ارائه کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «pitch deck» یک ارائه کوتاه بین 10 تا 20 اسلاید به منظور معرفی مختصر کسب‌وکار، ایده و استارتاپ در مقابل سرمایه‌گذاران برای دریافت سرمایه است. ایجاد یک پیچ دک جذاب برای استارتاپ شما گام مهمی در روند جذب سرمایه است. ساختن یک داستان متقاعدکننده و ترسیم چگونگی برنامه‌ریزی برای تبدیل ایده‌تان به یک محصول کارآمد، گام‌های اساسی در تهیه پیچ دک ایده‌آل به شمار می‌روند.

آماده‌سازی‌ محتوا

آماده‌سازی محتوا برای یک pitch deck استارتاپی ضروری است. قبل از شروع به ایجاد تصاویر و اسلایدها، ایده‌ها، تحقیق در مورد صنعت و رقبا، شناسایی مشتریان هدف و نیازها یا خواسته‌های آنها، ایجاد یک بیانیه و در نهایت ایجاد یک راه‌حل با قابلیت اجرایی ضروری است.

شما همچنین باید تعیین کنید که چه معیارهایی برای اندازه‌گیری موفقیت و جمع‌آوری داده‌های مالی ضروری‌تر هستند. پس از تکمیل تمام این مراحل، می‌توانید شروع به جمع آوری داده‌ها برای پیچ دک کنید.

تنظیم ساختار بصری

ایجاد یک پیچ دک جذاب کلید جذب مخاطبان شماست. هنگام ایجاد یک ساختار بصری برای ارائه خود، مهم است که نیازهای مخاطبان خود را در نظر بگیرید. شما می‌خواهید آنها بتوانند به راحتی آنچه را که ارائه می‌دهید هضم و درک کنند. پس برای انجام این کار، از عناصر بصری مانند نمودارها، تصاویر و ویدیوها استفاده کنید که موضوعات پیچیده را به بخش‌های قابل مدیریت تقسیم کرده که طرح بصری جذاب ایجاد کنند و موجب جلب توجه مخاطبان شوند.

ساخت اسلایدها

ساختن اسلاید برای یک pitch deck استارتاپی ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. باید بدانید که همواره مهم است که روایت شکل‌گیری استارتاپ و نکات برجسته را در هنگام ساخت آنها در نظر بگیرید. شما باید تلاش کنید تا تصاویری بسازید که دقیقاً مأموریت و اهداف استارتاپ شما را نشان داده و در عین حال موفقیت‌های تیم را نیز برجسته کند.

با تحقیق درباره حقایق و اطلاعات مرتبط با شرکت خود شروع کرده و سپس از گرافیک‌های خلاقانه استفاده کنید تا مطمئن شوید پیام شما به راحتی توسط مخاطبان قابل درک است. با در نظر گرفتن محتوا و شیوه طراحی، اسلایدهایی خواهید داشت که داستان موفقیت استارتاپ شما را بیان می‌کند!

اهمیت زمان تمرین

مهم است که به یاد داشته باشید که تمرین زیاد باعث بهترشدن pitch deck شما می‌شود و هر چه بیشتر تمرین کنید، عملکرد بهتری خواهید داشت. بنابراین پیش از فرا رسیدن زمان ارائه، هر روز وقت صرف کنید و تمرین داشته باشید. به این ترتیب وقتی زمان ارائه فرا می‌رسد، تمام تلاش شما نتیجه می‌دهد!

بیشترین استفاده را از زمان خود در صحنه ببرید

برای استفاده حداکثری از زمان خود هنگام ارائه، نکات کلیدی وجود دارد که همواره باید در نظر بگیرید. اولاً از قبل تمرین کنید! این اقدام اعتماد به نفس شما را بالا برده و باعث می‌شود برای هر سوالی که ممکن است در طول ارائه پیش بیاید، آمادگی داشته باشید.

دوم، از زبان ساده استفاده کنید؛ یعنی سعی نکنید با کلمات عجیب و غریب یا مفاهیم دشوار خودنمایی کنید.سوم اینکه سعی کنید در طول ارائه با مخاطبان ارتباط چشمی برقرار کنید. این نکته به شما کمک می‌کند تا بتوانید مخاطبان خود را درگیر کردخ و واکنش آنها را به آنچه می‌گویید نظارت کنید. در نهایت، با یک پایان هیجان‌انگیز به پیچ دک خود خاتمه دهید تا مردم سالن را با الهام و انگیزه ترک کنند!

چک لیست نهایی برای ساختار موفقيت‌آميز pitch deck

یک pitch deck خوب باید شامل بیان یک مسئله، ارائه راه‌حل، اهداف و مقاصد تجاری، تجزیه و تحلیل بازار هدف، ارائه پیش‌بینی‌هایی برای بهبود عملکرد و تحلیل مسائل مالی استارتاپ شما باشد. یادتان باشد پیش از آغاز به کار تهیه پیچ دک این چک لیست را آماده کنید.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.