کد مطلب: ۷۰۷۷۷۱

فرهنگی:

هدف مصوبه شورای عالی فضای مجازی بستن فضای مجازی نبود

هدف مصوبه شورای عالی فضای مجازی بستن فضای مجازی نبود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: چرا دولت مصوبه شورای‌عالی فضای مجازی برای ساماندهی این فضا را اجرا نمی‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدحسین فرهنگی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، بیان کرد: از دولت و نهادهای مسئول و مرتبط با شرایط و حوادث اخیر کشور می‌پرسم تا چه زمانی ضعف عدم پیش بینی صحنه‌هایی که در روزهای اخیر رخ داد را شاهد خواهیم بود و تا چه زمانی این شرایط ادامه دارد؟ سهم نهادهای مختلف فرهنگی، آموزشی، نظامی و انتظامی و امنیتی در جلوگیری از ابعاد مختلف این قبیل حوادث چیست؟

به نقل از ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: در هیچ جای دنیا فضای مجازی مانند کشور ما بدون ضابطه و قید و بند نیست.

اتحادیه اروپا مقررات حفاظت از داده‌های عمومی را دارد. شورای‌عالی فضای مجازی نیز در ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ مصوبه‌ای برای ساماندهی فضای مجازی داشت اما چرا دولت آن را اجرا نکرده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شما می‌گویید دولت قبل انگیزه و اراده نداشته است، شما که انگیزه دارید چرا با روش صفر و صد موضوع را دنبال می‌کنید، هدف مصوبه شورای‌عالی فضای مجازی ساماندهی و پاسخگو کردن بود نه اینکه فضای مجازی را ببندد.

چرا دولت سکوها و پلتفرم‌های داخلی را تقویت نمی‌کند؟ دولت و دستگاه‌های مختلف اینگونه منفعل عمل نکنید، بلکه باید گام‌های مبتکرانه بردارید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.