وزیر امور خارجه ایران گفت که در 40 روز جنگ هیچ کس در وزارت خارجه و سفارتخانهها از سمت خود استعفا نداد، چه برسد که از کشور خارج شود. خیلی تلاش میکردند این اتفاق بیفتد، اما افتخار میکنم که حتی یک مورد در وزارت خارجه و نمایندگیهای خود نداشتیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در یک برنامه تلوزیونی گفت: ما در موضوع تنگه هرمز قرار نیست با اینها وارد گفتگو و مذاکره شویم. این آنها هستند که باید پاسخ جنایتهایشان را بدهند.
وزیر امور خارجه در دیدار وزیر کشور پاکستان رفتارها و مواضع متناقض و زیادهخواهانه آمریکا را مانعی جدی در مسیر دیپلماسی خواند و گفت: در عین جدیت برای دیپلماسی، از هیچ اقدامی برای ارتقای آمادگیهای خود جهت دفاع از امنیت و منافع ملی ایران فروگذار نخواهیم کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای دومین بار در ۴۸ ساعت گذشته و پس از تماس امروز با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، با همتای ترکیهای خود گفت و گو کرد.