طبق اعلام سازمان محیط زیست میانگین استاندارد خودروهای کشور ما «یورو ۲» است و این یعنی مصرف سوخت بالایی دارند، در حالی که در ترکیه، خودروها فقط ۵٫۴ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکنند!
مدیرعامل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت با اشاره به چالش تامین انرژی اولیه در زمستان پیش رو گفت: گام نخست عبور از زمستان سرد امسال مدیریت تقاضای انرژی است که با فرهنگسازی، آموزش، پیشآگاهی و تعیین و پیادهسازی استانداردهای مصرف در هر بخش قابل اجرا است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای به وزارت نفت اجازه دادند تا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان برای کمک به سرمایهگذاری جهت کاهش مصرف انرژی و حمایت از طرحهای جایگزینی خودروی فرسوده اختصاص دهد.
وزیر نفت با بیان اینکه پارس جنوبی امسال نسبت به سال گذشته حدود ۶۴ میلیون مترمکعب افزایش تولید داشته است، دلیل کمبود گاز را افزایش مصرف خانگی عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران از کاهش میانگین روزانه مصرف بنزین کشور در آذرماه به ۷۵ میلیون لیتر به دنبال اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور خبر داد.
وزارت اطلاعات با صدور بیانیهای درباره مسائل پیش آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت اعلام کرد که عوامل اصلی اغتشاشات دو روز گذشته شناسایی و اقدام مناسب در حال انجام است.
قرار است روز دوشنبه در جلسه شورای عالی استاندارد، درباره خودروهایی که استانداردهای ۸۵ گانه را ندارند تصمیمگیری کنند تا بر این اساس تولید برخی خودروها متوقف شود.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: پیشنهاد مشخص ما در خصوص مصرف سوخت این است که بنزین با نرخ ۵ هزار تومان به فروش برسد و مابهالتفاوت ۴ هزار تومان در قالب یارانه نقدی پرداخت شود.
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران از ادامه عرضه قراضههای راهآهن جمهوری اسلامی در بورس کالا سخن گفت و افزود: این عرضهها به دلیل ساختار شفاف و نظاممند بورس کالا، کماکان از سوی این مجموعه ادامه خواهد داشت.
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: در نخستین روز از ثبت نام برای دریافت کارت سوخت ۳۰۰ هزار نفر درخواست خود را در سامانه خدمات دولت همراه ثبت کردهاند.
نحوه مصرف انرژی در دنیای امروز یکی از مباحث مهم کشورها به شمار میرود. چراکه انرژی نقش اساسی در اقتصاد و امنیت سیاسی دارد. اما متأسفانه ایران با داشتن بزرگترین ذخایر منابع هیدروکربوری دنیا در حال حاضر تنها کشوری است که نمودار مصرف انرژیاش همچنان صعودی است. این درحالی است که از سال 1379 تاکنون شرکتی در ایران تأسیس شده که تمرکزش روی بهینهسازی مصرف سوخت است. تصور میشود که با وجود چنین شرکتی نباید امروز از مصرف بالای بنزین و گاز و دیگر فرآوردههای کشور دم زده میشد. اما چرا؟ مشکل کجاست و برنامه ایران برای آینده چیست؟
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور گفت: میزان مصرف سوخت نیروگاههای حرارتی در شش ماهه نخست امسال به وضعیت مطلوبی رسیده و سوخت مایع کمتری نیز مصرف شده است.
بر اساس برآورد صورت گرفته سوخت مصرفی (گاز) نیروگاهها تا پایان شهریورماه سال جاری به حدود 43 میلیون مترمکعب رسیده است که در مقایسه با سال گذشته حدود هفت درصد رشد پیدا کرده است.